BMW 7 Hydrogen V12: Zelená sedma

BMW vytiahlo eso z rukáva – hybridný sedmičkový rad. Ten okrem benzínu spaľuje aj vodík a Greenpeace môže oslavovať.

V Mníchove „dokopali“ do finálnej podoby sedmičkovú limuzínu, ktorej pod kapotou bije dvanásťvalcové srdce. Je však natoľko prepracované, že dokáže spaľovať benzín i vodík. Žiadne elektromotory na palivové články, nič podobné tu nenájdete.

Výkony šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca by ste asi tipovali niekde za hranicou 400 koní, no použitá technológia hybridného spaľovania si vyžiadala v tomto smere značné ústupky. Veľký motor tak zo seba vydoluje 191 kW (260 k) výkonu a 390 Nm krútiaceho momentu dostupného v 4300 ot./min. Je jasné, že s rozhýbaním ťažkého sedmičkového radu bude mať dosť práce, no aj tak pokorí stovku za dostatočných 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na neobvyklých 230 km/h. Dojazd je pri kombinácii oboch nádrží na úrovni 700 km, z toho na vodík prejdete vďaka (zatiaľ) pomerne malej nádrži len okolo 200 km. Nesporne najväčšou výhodou pri spaľovaní vodíku sú nulové škodlivé emisie a neobmedzené zdroje pri výrobe. Otázkou zostáva len vývoj cien.

BMW 7 Hydrogen stojí na základe predĺženej verzie Long. Použitie systému dvoch palív si však vyžiadalo zmenšenie batožinového priestoru na 225 l a samotné zadné sedadlá sú posunuté o 115 mm vpred, no aj napriek tomu majú pasažieri vzadu o 25 mm viac priestoru pre nohy ako v bežnej sedmičke.

Nič nie je tak ružové ako sa môže zdať a v tomto prípade je problematické slabé pokrytie čerpacích staníc s vodíkom. Ich rozširovanie však naberá na tempe a o niekoľko rokov by mali byť už samozrejmosťou v rôznych častiach sveta, aspoň tak dúfajú v Mníchove.

Vozidlo príde na trh začiatkom budúceho roka v USA a v Nemecku, neskôr sa počíta aj s ďalším rozšírením do iných krajín sveta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW Hydrogen 7

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků