BMW 7 Hydrogen V12: Zelená sedma

BMW vytiahlo eso z rukáva – hybridný sedmičkový rad. Ten okrem benzínu spaľuje aj vodík a Greenpeace môže oslavovať.

V Mníchove „dokopali“ do finálnej podoby sedmičkovú limuzínu, ktorej pod kapotou bije dvanásťvalcové srdce. Je však natoľko prepracované, že dokáže spaľovať benzín i vodík. Žiadne elektromotory na palivové články, nič podobné tu nenájdete.

Výkony šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca by ste asi tipovali niekde za hranicou 400 koní, no použitá technológia hybridného spaľovania si vyžiadala v tomto smere značné ústupky. Veľký motor tak zo seba vydoluje 191 kW (260 k) výkonu a 390 Nm krútiaceho momentu dostupného v 4300 ot./min. Je jasné, že s rozhýbaním ťažkého sedmičkového radu bude mať dosť práce, no aj tak pokorí stovku za dostatočných 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na neobvyklých 230 km/h. Dojazd je pri kombinácii oboch nádrží na úrovni 700 km, z toho na vodík prejdete vďaka (zatiaľ) pomerne malej nádrži len okolo 200 km. Nesporne najväčšou výhodou pri spaľovaní vodíku sú nulové škodlivé emisie a neobmedzené zdroje pri výrobe. Otázkou zostáva len vývoj cien.

BMW 7 Hydrogen stojí na základe predĺženej verzie Long. Použitie systému dvoch palív si však vyžiadalo zmenšenie batožinového priestoru na 225 l a samotné zadné sedadlá sú posunuté o 115 mm vpred, no aj napriek tomu majú pasažieri vzadu o 25 mm viac priestoru pre nohy ako v bežnej sedmičke.

Nič nie je tak ružové ako sa môže zdať a v tomto prípade je problematické slabé pokrytie čerpacích staníc s vodíkom. Ich rozširovanie však naberá na tempe a o niekoľko rokov by mali byť už samozrejmosťou v rôznych častiach sveta, aspoň tak dúfajú v Mníchove.

Vozidlo príde na trh začiatkom budúceho roka v USA a v Nemecku, neskôr sa počíta aj s ďalším rozšírením do iných krajín sveta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW Hydrogen 7

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků