BMW 7 Hydrogen V12: Zelená sedma

BMW vytiahlo eso z rukáva – hybridný sedmičkový rad. Ten okrem benzínu spaľuje aj vodík a Greenpeace môže oslavovať.

V Mníchove „dokopali“ do finálnej podoby sedmičkovú limuzínu, ktorej pod kapotou bije dvanásťvalcové srdce. Je však natoľko prepracované, že dokáže spaľovať benzín i vodík. Žiadne elektromotory na palivové články, nič podobné tu nenájdete.

Výkony šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca by ste asi tipovali niekde za hranicou 400 koní, no použitá technológia hybridného spaľovania si vyžiadala v tomto smere značné ústupky. Veľký motor tak zo seba vydoluje 191 kW (260 k) výkonu a 390 Nm krútiaceho momentu dostupného v 4300 ot./min. Je jasné, že s rozhýbaním ťažkého sedmičkového radu bude mať dosť práce, no aj tak pokorí stovku za dostatočných 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na neobvyklých 230 km/h. Dojazd je pri kombinácii oboch nádrží na úrovni 700 km, z toho na vodík prejdete vďaka (zatiaľ) pomerne malej nádrži len okolo 200 km. Nesporne najväčšou výhodou pri spaľovaní vodíku sú nulové škodlivé emisie a neobmedzené zdroje pri výrobe. Otázkou zostáva len vývoj cien.

BMW 7 Hydrogen stojí na základe predĺženej verzie Long. Použitie systému dvoch palív si však vyžiadalo zmenšenie batožinového priestoru na 225 l a samotné zadné sedadlá sú posunuté o 115 mm vpred, no aj napriek tomu majú pasažieri vzadu o 25 mm viac priestoru pre nohy ako v bežnej sedmičke.

Nič nie je tak ružové ako sa môže zdať a v tomto prípade je problematické slabé pokrytie čerpacích staníc s vodíkom. Ich rozširovanie však naberá na tempe a o niekoľko rokov by mali byť už samozrejmosťou v rôznych častiach sveta, aspoň tak dúfajú v Mníchove.

Vozidlo príde na trh začiatkom budúceho roka v USA a v Nemecku, neskôr sa počíta aj s ďalším rozšírením do iných krajín sveta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW Hydrogen 7

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků