BMW 7 Hydrogen V12: Zelená sedma

BMW vytiahlo eso z rukáva – hybridný sedmičkový rad. Ten okrem benzínu spaľuje aj vodík a Greenpeace môže oslavovať.

V Mníchove „dokopali“ do finálnej podoby sedmičkovú limuzínu, ktorej pod kapotou bije dvanásťvalcové srdce. Je však natoľko prepracované, že dokáže spaľovať benzín i vodík. Žiadne elektromotory na palivové články, nič podobné tu nenájdete.

Výkony šesťlitrového vidlicového dvanásťvalca by ste asi tipovali niekde za hranicou 400 koní, no použitá technológia hybridného spaľovania si vyžiadala v tomto smere značné ústupky. Veľký motor tak zo seba vydoluje 191 kW (260 k) výkonu a 390 Nm krútiaceho momentu dostupného v 4300 ot./min. Je jasné, že s rozhýbaním ťažkého sedmičkového radu bude mať dosť práce, no aj tak pokorí stovku za dostatočných 9,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na neobvyklých 230 km/h. Dojazd je pri kombinácii oboch nádrží na úrovni 700 km, z toho na vodík prejdete vďaka (zatiaľ) pomerne malej nádrži len okolo 200 km. Nesporne najväčšou výhodou pri spaľovaní vodíku sú nulové škodlivé emisie a neobmedzené zdroje pri výrobe. Otázkou zostáva len vývoj cien.

BMW 7 Hydrogen stojí na základe predĺženej verzie Long. Použitie systému dvoch palív si však vyžiadalo zmenšenie batožinového priestoru na 225 l a samotné zadné sedadlá sú posunuté o 115 mm vpred, no aj napriek tomu majú pasažieri vzadu o 25 mm viac priestoru pre nohy ako v bežnej sedmičke.

Nič nie je tak ružové ako sa môže zdať a v tomto prípade je problematické slabé pokrytie čerpacích staníc s vodíkom. Ich rozširovanie však naberá na tempe a o niekoľko rokov by mali byť už samozrejmosťou v rôznych častiach sveta, aspoň tak dúfajú v Mníchove.

Vozidlo príde na trh začiatkom budúceho roka v USA a v Nemecku, neskôr sa počíta aj s ďalším rozšírením do iných krajín sveta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW Hydrogen 7

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 99 199 km
Cena: 244 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků