BMW 7 dostalo nové naftové šestiválce. Jsou hybridní, ale vadit vám to nemusí

Vlajková loď BMW se už dlouhou dobu prodává s plug-in hybridním pohonem, elektrifikaci ale neujdou ani naftové šestiválce. Vydělají na ní úplně všichni.

Aktuální zdražování aut je často mylně přičítáno pandemii koronaviru, hlavním důvodem je ale nástup přísnějších emisních norem, kvůli kterým prostupují hybridní pohony do čím dál menších segmentů. Jsem toho názoru, že dokud není potřeba připojovat auto k nabíječce, není čeho se bát, navíc se v minulosti několikrát ukázalo, že i mild-hybridy, tedy vozidla s nejmenší formou elektrifikace, mohou být opravdu úsporné a uživatelsky příjemnější než výchozí verze.

BMW 7 po faceliftu ze všech stran. Užijte si ledvinky, dokud ještě jsou!

BMW 7 po faceliftu ze všech stran. Užijte si ledvinky, dokud ještě jsou!

Od července letošního roku najdete mild-hybridní techniku také ve vlajkové lodi BMW s motory 730d a740d. Nové třílitrové řadové šestiválce budou vybaveny 48V startér-generátorem a mají přepracovaný systém čistění výfukových s komponenty umístěnými blízko motoru (oxidační katalyzátor, filtr pevných částic). Naftové šestiválcové sedmičky díky tomu splní emisní normu Euro 6d. Vedle toho došlo k nárůstu výkonu a točivého momentu, přičemž uváděná kombinovaná spotřeba je jako z říše snů.

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

Základní třílitrový šestiválce 730d má o 15 kW vyšší výkon a o 30 N.m narostl točivý moment. Celkem se bavíme o 210 kW a 650 N.m, přičemž maximální točivý moment máte k dispozici už od 1500 otáček. BMW upravilo systém přeplňování – u motoru 730d je nyní dvoustupňové s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.

V porovnání s předchozí verzí motoru klesla spotřeba až o 0,6 l/100 km. BMW 7 se standardním rozvorem a pohonem zadních kol si kombinovaně řekne o 4,7 až 4,9 l/100 km, s pohonem všech kol jezdí za pět litrů a o nejvíce paliva si řekne čtyřkolky s delším rozvorem – papírově od 5,1 do 5,3 l/100 km. Zároveň však došlo k zlepšení dynamiky. „Krátká“ limuzína se zadním pohonem zrychlí z nuly na stovku za 5,9 sekundy, se čtyřkolkou za 5,6 sekundy. V obou případech se bavíme o zlepšení o 0,2 sekundy.

Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

Také u verze 740d xDrive došlo k nárůstu výkonu (+15 kW) a točivého momentu (20 N.m). Motor nyní dosahuje 250 kW a 700 N.m (od 1750 do 2250 otáček), obě turbodmychadla mají variabilní geometrii lopatek, a stejně jako v případě verzí 730d a 730d xDrive došlo k snížení spotřeby. Klesla až o 0,4 l/100 km. Mild-hybridní systém však nepomáhá jen snižovat spotřebu, ale také při rozjezdech a akceleraci. „Krátké“ BMW 740d xDrive zrychlí z nuly na stovku za rovných pět sekund, tedy o 0,2 sekundy rychleji než se starým motorem.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků