BMW 7 dostalo nové naftové šestiválce. Jsou hybridní, ale vadit vám to nemusí

Vlajková loď BMW se už dlouhou dobu prodává s plug-in hybridním pohonem, elektrifikaci ale neujdou ani naftové šestiválce. Vydělají na ní úplně všichni.

Aktuální zdražování aut je často mylně přičítáno pandemii koronaviru, hlavním důvodem je ale nástup přísnějších emisních norem, kvůli kterým prostupují hybridní pohony do čím dál menších segmentů. Jsem toho názoru, že dokud není potřeba připojovat auto k nabíječce, není čeho se bát, navíc se v minulosti několikrát ukázalo, že i mild-hybridy, tedy vozidla s nejmenší formou elektrifikace, mohou být opravdu úsporné a uživatelsky příjemnější než výchozí verze.

BMW 7 po faceliftu ze všech stran. Užijte si ledvinky, dokud ještě jsou!

BMW 7 po faceliftu ze všech stran. Užijte si ledvinky, dokud ještě jsou!

Od července letošního roku najdete mild-hybridní techniku také ve vlajkové lodi BMW s motory 730d a740d. Nové třílitrové řadové šestiválce budou vybaveny 48V startér-generátorem a mají přepracovaný systém čistění výfukových s komponenty umístěnými blízko motoru (oxidační katalyzátor, filtr pevných částic). Naftové šestiválcové sedmičky díky tomu splní emisní normu Euro 6d. Vedle toho došlo k nárůstu výkonu a točivého momentu, přičemž uváděná kombinovaná spotřeba je jako z říše snů.

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

Základní třílitrový šestiválce 730d má o 15 kW vyšší výkon a o 30 N.m narostl točivý moment. Celkem se bavíme o 210 kW a 650 N.m, přičemž maximální točivý moment máte k dispozici už od 1500 otáček. BMW upravilo systém přeplňování – u motoru 730d je nyní dvoustupňové s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.

V porovnání s předchozí verzí motoru klesla spotřeba až o 0,6 l/100 km. BMW 7 se standardním rozvorem a pohonem zadních kol si kombinovaně řekne o 4,7 až 4,9 l/100 km, s pohonem všech kol jezdí za pět litrů a o nejvíce paliva si řekne čtyřkolky s delším rozvorem – papírově od 5,1 do 5,3 l/100 km. Zároveň však došlo k zlepšení dynamiky. „Krátká“ limuzína se zadním pohonem zrychlí z nuly na stovku za 5,9 sekundy, se čtyřkolkou za 5,6 sekundy. V obou případech se bavíme o zlepšení o 0,2 sekundy.

Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

Také u verze 740d xDrive došlo k nárůstu výkonu (+15 kW) a točivého momentu (20 N.m). Motor nyní dosahuje 250 kW a 700 N.m (od 1750 do 2250 otáček), obě turbodmychadla mají variabilní geometrii lopatek, a stejně jako v případě verzí 730d a 730d xDrive došlo k snížení spotřeby. Klesla až o 0,4 l/100 km. Mild-hybridní systém však nepomáhá jen snižovat spotřebu, ale také při rozjezdech a akceleraci. „Krátké“ BMW 740d xDrive zrychlí z nuly na stovku za rovných pět sekund, tedy o 0,2 sekundy rychleji než se starým motorem.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků