BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?

Dnes tu máme další díl ze seriálu "BMW řady 7". Podíváme se na zoubek novému aktivnímu podvozku "Dynamic Drive".
BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?
Jak to tedy funguje?

Celé zařízení bylo konstruováno pro minimalizování (odstranění) naklánění vozu v zatáčkách a samozřejmě pro snadné ovládání Sedmičky v jakékoli rychlosti. Zlepšilo se také chování auta při změně zatížení motoru a při vjezdu do zatáčky.

Systém "Dynamic Drive" je nastaven tak, že v normálním provozu značně snižuje kolébání auta. V zatáčkách s příčným zrychlením 0,6 g se karoserie naklopí do takového úhlu, na který jsme u pasivních podvozků zvyklí jen do max. 0,1 g. V malých zatáčkách je naklánění odstraněno úplně.

Oproti "normálním" podvozkům je také potřeba natočení volantu menší, takže řízení je citlivější.

Co velké zatáčky?

Ani BMW řady 7 nemůže ignorovat fyzikální zákony. Sedmička se plynule naklání do míry, která neznejistí řidiče.

Neopomenutelným doplňkem jízdního komfortu je elektronická kontrola tlumičů EDC-K. Neboli zdokonalená verze systému používaného v současné Sedmičce.

Nastavení tlumícího účinku může ovlivnit i řidič, a to jak jinak než použitím systému iDrive a řídícího displeje na palubní desce. Na výběr jsou dva režimy: komfortní a sportovní. Ve sportovním režimu auto reaguje na nerovnosti vyšším tlumícím účinkem, tedy lépe kopíruje cestu.

V zatáčkách, při brždění či zrychlování se zvyšuje úroveň bezpečnosti použitím vyššího tlumícího účinku bez ohledu na zvolený režim. Systém EDC-K má shodné vlastnosti i při zatížení vozidla a po celou dobu životnosti vozidla.

„Dynamic Drive“ bude mít hlavní zásluhu na pohodlném cestování budoucích majitelů nového BMW řady 7. BMW řady 7 přijde na český trh letos v listopadu.





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků