BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?

Dnes tu máme další díl ze seriálu "BMW řady 7". Podíváme se na zoubek novému aktivnímu podvozku "Dynamic Drive".
BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?
Jak to tedy funguje?

Celé zařízení bylo konstruováno pro minimalizování (odstranění) naklánění vozu v zatáčkách a samozřejmě pro snadné ovládání Sedmičky v jakékoli rychlosti. Zlepšilo se také chování auta při změně zatížení motoru a při vjezdu do zatáčky.

Systém "Dynamic Drive" je nastaven tak, že v normálním provozu značně snižuje kolébání auta. V zatáčkách s příčným zrychlením 0,6 g se karoserie naklopí do takového úhlu, na který jsme u pasivních podvozků zvyklí jen do max. 0,1 g. V malých zatáčkách je naklánění odstraněno úplně.

Oproti "normálním" podvozkům je také potřeba natočení volantu menší, takže řízení je citlivější.

Co velké zatáčky?

Ani BMW řady 7 nemůže ignorovat fyzikální zákony. Sedmička se plynule naklání do míry, která neznejistí řidiče.

Neopomenutelným doplňkem jízdního komfortu je elektronická kontrola tlumičů EDC-K. Neboli zdokonalená verze systému používaného v současné Sedmičce.

Nastavení tlumícího účinku může ovlivnit i řidič, a to jak jinak než použitím systému iDrive a řídícího displeje na palubní desce. Na výběr jsou dva režimy: komfortní a sportovní. Ve sportovním režimu auto reaguje na nerovnosti vyšším tlumícím účinkem, tedy lépe kopíruje cestu.

V zatáčkách, při brždění či zrychlování se zvyšuje úroveň bezpečnosti použitím vyššího tlumícího účinku bez ohledu na zvolený režim. Systém EDC-K má shodné vlastnosti i při zatížení vozidla a po celou dobu životnosti vozidla.

„Dynamic Drive“ bude mít hlavní zásluhu na pohodlném cestování budoucích majitelů nového BMW řady 7. BMW řady 7 přijde na český trh letos v listopadu.





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků