BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?

Dnes tu máme další díl ze seriálu "BMW řady 7". Podíváme se na zoubek novému aktivnímu podvozku "Dynamic Drive".
BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?
Jak to tedy funguje?

Celé zařízení bylo konstruováno pro minimalizování (odstranění) naklánění vozu v zatáčkách a samozřejmě pro snadné ovládání Sedmičky v jakékoli rychlosti. Zlepšilo se také chování auta při změně zatížení motoru a při vjezdu do zatáčky.

Systém "Dynamic Drive" je nastaven tak, že v normálním provozu značně snižuje kolébání auta. V zatáčkách s příčným zrychlením 0,6 g se karoserie naklopí do takového úhlu, na který jsme u pasivních podvozků zvyklí jen do max. 0,1 g. V malých zatáčkách je naklánění odstraněno úplně.

Oproti "normálním" podvozkům je také potřeba natočení volantu menší, takže řízení je citlivější.

Co velké zatáčky?

Ani BMW řady 7 nemůže ignorovat fyzikální zákony. Sedmička se plynule naklání do míry, která neznejistí řidiče.

Neopomenutelným doplňkem jízdního komfortu je elektronická kontrola tlumičů EDC-K. Neboli zdokonalená verze systému používaného v současné Sedmičce.

Nastavení tlumícího účinku může ovlivnit i řidič, a to jak jinak než použitím systému iDrive a řídícího displeje na palubní desce. Na výběr jsou dva režimy: komfortní a sportovní. Ve sportovním režimu auto reaguje na nerovnosti vyšším tlumícím účinkem, tedy lépe kopíruje cestu.

V zatáčkách, při brždění či zrychlování se zvyšuje úroveň bezpečnosti použitím vyššího tlumícího účinku bez ohledu na zvolený režim. Systém EDC-K má shodné vlastnosti i při zatížení vozidla a po celou dobu životnosti vozidla.

„Dynamic Drive“ bude mít hlavní zásluhu na pohodlném cestování budoucích majitelů nového BMW řady 7. BMW řady 7 přijde na český trh letos v listopadu.





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků