BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?

Dnes tu máme další díl ze seriálu "BMW řady 7". Podíváme se na zoubek novému aktivnímu podvozku "Dynamic Drive".
BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?
Jak to tedy funguje?

Celé zařízení bylo konstruováno pro minimalizování (odstranění) naklánění vozu v zatáčkách a samozřejmě pro snadné ovládání Sedmičky v jakékoli rychlosti. Zlepšilo se také chování auta při změně zatížení motoru a při vjezdu do zatáčky.

Systém "Dynamic Drive" je nastaven tak, že v normálním provozu značně snižuje kolébání auta. V zatáčkách s příčným zrychlením 0,6 g se karoserie naklopí do takového úhlu, na který jsme u pasivních podvozků zvyklí jen do max. 0,1 g. V malých zatáčkách je naklánění odstraněno úplně.

Oproti "normálním" podvozkům je také potřeba natočení volantu menší, takže řízení je citlivější.

Co velké zatáčky?

Ani BMW řady 7 nemůže ignorovat fyzikální zákony. Sedmička se plynule naklání do míry, která neznejistí řidiče.

Neopomenutelným doplňkem jízdního komfortu je elektronická kontrola tlumičů EDC-K. Neboli zdokonalená verze systému používaného v současné Sedmičce.

Nastavení tlumícího účinku může ovlivnit i řidič, a to jak jinak než použitím systému iDrive a řídícího displeje na palubní desce. Na výběr jsou dva režimy: komfortní a sportovní. Ve sportovním režimu auto reaguje na nerovnosti vyšším tlumícím účinkem, tedy lépe kopíruje cestu.

V zatáčkách, při brždění či zrychlování se zvyšuje úroveň bezpečnosti použitím vyššího tlumícího účinku bez ohledu na zvolený režim. Systém EDC-K má shodné vlastnosti i při zatížení vozidla a po celou dobu životnosti vozidla.

„Dynamic Drive“ bude mít hlavní zásluhu na pohodlném cestování budoucích majitelů nového BMW řady 7. BMW řady 7 přijde na český trh letos v listopadu.





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků