BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?

Dnes tu máme další díl ze seriálu "BMW řady 7". Podíváme se na zoubek novému aktivnímu podvozku "Dynamic Drive".
BMW 7: Auto, které se nenaklání? Je to možné?
Jak to tedy funguje?

Celé zařízení bylo konstruováno pro minimalizování (odstranění) naklánění vozu v zatáčkách a samozřejmě pro snadné ovládání Sedmičky v jakékoli rychlosti. Zlepšilo se také chování auta při změně zatížení motoru a při vjezdu do zatáčky.

Systém "Dynamic Drive" je nastaven tak, že v normálním provozu značně snižuje kolébání auta. V zatáčkách s příčným zrychlením 0,6 g se karoserie naklopí do takového úhlu, na který jsme u pasivních podvozků zvyklí jen do max. 0,1 g. V malých zatáčkách je naklánění odstraněno úplně.

Oproti "normálním" podvozkům je také potřeba natočení volantu menší, takže řízení je citlivější.

Co velké zatáčky?

Ani BMW řady 7 nemůže ignorovat fyzikální zákony. Sedmička se plynule naklání do míry, která neznejistí řidiče.

Neopomenutelným doplňkem jízdního komfortu je elektronická kontrola tlumičů EDC-K. Neboli zdokonalená verze systému používaného v současné Sedmičce.

Nastavení tlumícího účinku může ovlivnit i řidič, a to jak jinak než použitím systému iDrive a řídícího displeje na palubní desce. Na výběr jsou dva režimy: komfortní a sportovní. Ve sportovním režimu auto reaguje na nerovnosti vyšším tlumícím účinkem, tedy lépe kopíruje cestu.

V zatáčkách, při brždění či zrychlování se zvyšuje úroveň bezpečnosti použitím vyššího tlumícího účinku bez ohledu na zvolený režim. Systém EDC-K má shodné vlastnosti i při zatížení vozidla a po celou dobu životnosti vozidla.

„Dynamic Drive“ bude mít hlavní zásluhu na pohodlném cestování budoucích majitelů nového BMW řady 7. BMW řady 7 přijde na český trh letos v listopadu.





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků