BMW 7 ActiveHybrid Concept: na „zelené“ vlně

Letošní Pařížský autosalon bude místem odhalení mnoha ekologických modelů. A ani BMW nehodlá trhat partu.

Německá automobilka BMW známá svým hybridním programem pod názvem ActiveHybrid nezahálí a do světlomodrého kabátku obléká po modelu X5 a X6 i nejnovější generaci své vlajkové lodi, jejíž podobu známe jen něco přes dva měsíce. V porovnání s ostatními úspornými modely jiných automobilek však nečekejte maloobjemový motor nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem, automobilka se totiž nesnažila povýšit ekologičnost nad jízdní komfort a bezpečnost.

Pod kapotou BMW 7er Active Hybrid bije 4,4 litrový osmiválec se standardním výkonem 303 kW/407 koní a maximálním točivým momentem 600 Nm, který je na zadní kola distribuován přes osmistupňový automat. Oproti běžné verzi se však vůz odlišuje malým elektromotorem s výkonem 15 kW a konstantním točivým momentem 210 Nm. Zdroj sekundárního pohonu je napájen z lithiových baterii a dobíjí se i rekuperovanou energii vznikající při brzdění. Získanou energii pak můžete zužitkovat třeba při nižších rychlostech, kdy na pohon bohatě postačí elektromotor, takže osmiválec zatím můžete šetřit třeba před rychlejší jízdou po dálnici. Pod snížení spotřeby se podepsalo i použití technologie stop-start a zlepšení aerodynamických vlastností, které si vyžádalo několik jemných zásahů do jeho zevnějšího vzhledu.

Oproti standardní verzi, je tento hybrid úspornější o 15 procent, avšak v porovnání s modelem S400 BlueHybrid od stuttgartské konkurence to už tak hezky nevypadá. Konkurent s třícípou hvězdou na přídi totiž oproti svému standardnímu modelu S350 prokazuje větší úspornost až o 21 procent. Nicméně BMW představí tento vůz zatím jen jako koncept, takže do sériové produkce, která by se měla začít až v roce 2010, se toho ještě může mnoho zlepšit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept 7er ActiveHybrid
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků