BMW 7 ActiveHybrid Concept: na „zelené“ vlně

Letošní Pařížský autosalon bude místem odhalení mnoha ekologických modelů. A ani BMW nehodlá trhat partu.

Německá automobilka BMW známá svým hybridním programem pod názvem ActiveHybrid nezahálí a do světlomodrého kabátku obléká po modelu X5 a X6 i nejnovější generaci své vlajkové lodi, jejíž podobu známe jen něco přes dva měsíce. V porovnání s ostatními úspornými modely jiných automobilek však nečekejte maloobjemový motor nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem, automobilka se totiž nesnažila povýšit ekologičnost nad jízdní komfort a bezpečnost.

Pod kapotou BMW 7er Active Hybrid bije 4,4 litrový osmiválec se standardním výkonem 303 kW/407 koní a maximálním točivým momentem 600 Nm, který je na zadní kola distribuován přes osmistupňový automat. Oproti běžné verzi se však vůz odlišuje malým elektromotorem s výkonem 15 kW a konstantním točivým momentem 210 Nm. Zdroj sekundárního pohonu je napájen z lithiových baterii a dobíjí se i rekuperovanou energii vznikající při brzdění. Získanou energii pak můžete zužitkovat třeba při nižších rychlostech, kdy na pohon bohatě postačí elektromotor, takže osmiválec zatím můžete šetřit třeba před rychlejší jízdou po dálnici. Pod snížení spotřeby se podepsalo i použití technologie stop-start a zlepšení aerodynamických vlastností, které si vyžádalo několik jemných zásahů do jeho zevnějšího vzhledu.

Oproti standardní verzi, je tento hybrid úspornější o 15 procent, avšak v porovnání s modelem S400 BlueHybrid od stuttgartské konkurence to už tak hezky nevypadá. Konkurent s třícípou hvězdou na přídi totiž oproti svému standardnímu modelu S350 prokazuje větší úspornost až o 21 procent. Nicméně BMW představí tento vůz zatím jen jako koncept, takže do sériové produkce, která by se měla začít až v roce 2010, se toho ještě může mnoho zlepšit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept 7er ActiveHybrid
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků