BMW 7 ActiveHybrid Concept: na „zelené“ vlně

Letošní Pařížský autosalon bude místem odhalení mnoha ekologických modelů. A ani BMW nehodlá trhat partu.

Německá automobilka BMW známá svým hybridním programem pod názvem ActiveHybrid nezahálí a do světlomodrého kabátku obléká po modelu X5 a X6 i nejnovější generaci své vlajkové lodi, jejíž podobu známe jen něco přes dva měsíce. V porovnání s ostatními úspornými modely jiných automobilek však nečekejte maloobjemový motor nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem, automobilka se totiž nesnažila povýšit ekologičnost nad jízdní komfort a bezpečnost.

Pod kapotou BMW 7er Active Hybrid bije 4,4 litrový osmiválec se standardním výkonem 303 kW/407 koní a maximálním točivým momentem 600 Nm, který je na zadní kola distribuován přes osmistupňový automat. Oproti běžné verzi se však vůz odlišuje malým elektromotorem s výkonem 15 kW a konstantním točivým momentem 210 Nm. Zdroj sekundárního pohonu je napájen z lithiových baterii a dobíjí se i rekuperovanou energii vznikající při brzdění. Získanou energii pak můžete zužitkovat třeba při nižších rychlostech, kdy na pohon bohatě postačí elektromotor, takže osmiválec zatím můžete šetřit třeba před rychlejší jízdou po dálnici. Pod snížení spotřeby se podepsalo i použití technologie stop-start a zlepšení aerodynamických vlastností, které si vyžádalo několik jemných zásahů do jeho zevnějšího vzhledu.

Oproti standardní verzi, je tento hybrid úspornější o 15 procent, avšak v porovnání s modelem S400 BlueHybrid od stuttgartské konkurence to už tak hezky nevypadá. Konkurent s třícípou hvězdou na přídi totiž oproti svému standardnímu modelu S350 prokazuje větší úspornost až o 21 procent. Nicméně BMW představí tento vůz zatím jen jako koncept, takže do sériové produkce, která by se měla začít až v roce 2010, se toho ještě může mnoho zlepšit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept 7er ActiveHybrid
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků