BMW 650i Cabriolet v ladění firmou Hamann

Letošního autosalonu ve Frankfurtu se zakladatel firmy Hamann Motorsport Richard Hamann nedožil, ale zřejmě by byl se směřováním své značky spokojen. Hamann je již od poloviny osmdesátých let brán jako specialista na vozy BMW, z posledních staveb si možná vzpomenete na vylepšenou řadu X6 v podobě svalnatě vypadajícího stroje Hamann Tycoon Evo M nebo na vůbec první ladičskou sadu určenou pro aktuální generaci BMW 5. Nepohrdne ani jinými vzory, zmiňme například Lamborghini Gallardo LP560-4 alias Hamann Victory II nebo malý Fiat 500 Abarth Hamann, ale je třeba zdůraznit, že na rozdíl od řady konkurentů u Hamannu dbají také o zlepšování výkonových parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A to se týká také nejnovější stavby v podobě vylepšeného kabrioletu BMW 650i řady 6 druhé generace. Díky řadě dílčích modifikací pohonné jednotky a instalaci vylepšeného sání a nové nerezové výfukové soustavy Hamann Sport se konstruktérům Hamann Motorsport podařilo výkon pohonné jednotky zvýšit z výchozích 407 koní (300 kW) až na 510 koní (375 kW). Jak je vidět z připojených snímků, novinka bude k mání alternativně se dvěma druhy litých kol s průměrem 21 palec. Jednodílné ráfky klasického střihu obouvají pneumatiky Dunlop Sport Maxx o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu, v případě dvoudílných, matově černých ráfků jsou rozměry 255/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovně laděné pérování snížilo světlou výšku o 30 mm. Na první pohled si na voze všimneme členitého předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení a podobně pojatého nárazníku zadního, který má navíc ve vyšších rychlostech snižovat vztlak. Oba nárazníky opticky propojují nové prahové obklady. Pro vylepšení interiéru je připravena sada nových hliníkových doplňků, ale podle Hamannu zákazníkovi splní jakékoli přání od speciálních koberečků až po nové čalounění tou nejkvalitnější kůží s výšivkami na hlavových opěrkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků