BMW 630i: kupé a kabrio s levnějším motorem

Dosud bylo možné pořídit BMW řady 6 pouze s osmiválcovým motorem 4.4 l s výkonem 245 kW (450 Nm). S tímto motorem stojí kupé 2 407 300 Kč a kabriolet 2 688 700 Kč. Je to poměrně vysoká cena, kterou není ochoten zaplatit každý. Pokud přece jen chcete šestku a nemáte tolik peněz, potěší vás, že tato řada dostane v září nový motor: řadový šestiválec 3.0 l s výkonem 190 kW (6 600 ot.) a točivým momentem 300 Nm (2 500 ot.). V modelové řadě 3, 5 a 7 má třílitr výkon 170 kW.

Se základní šestistupňovou manuální převodovkou spotřebuje kupé 9 l paliva, s automatem (Steptronic) 9,5 l; kabriolet pak 9,6/9,9 l/100 km. Na přání je k dispozici i SMG, tedy sekvenční převodovka. Na stovku zrychlí BMW 630i za 6,5 s, s automatem 6,7 s; kabrio pak 6,9/7,2 s/100 km. Maximálka je samozřejmě omezena 250 km/h. Levnější verze je o cca 120 kg lehčí než osmiválec, proto není divu, že budou standardně montovány menší brzdové kotouče. V základu má třílitrová šestka 17" kola ve třech provedeních s pneumatikami 245/50. Cena zatím nebyla stanovena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků