BMW 6 Gran Turismo dostalo nový základní motor. Budou 4 válce stačit?

BMW 6 GT už je k mání i se základním dieselovým čtyřválcem.

Nástupce řady 5 Gran Turismo, který povýšil o jednu řadu výš, si od nás v testu zasloužil téměř absolutní hodnocení. Nyní je k dispozici s druhým čtyřválcem. Zážehový 630i doplňuje další dvoulitr, vznětový 620d. V kontextu dieselových variant pak doplňuje dvojici šestiválců, 630d a dvakrát přeplňovaný 640d.

Jedná se o agregát, který pod stejným označením běží i v ostatních modelech. Maximální výkon dosahuje 140 kW, tedy 190 koňských sil. Maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici od 1.750 do 2.500 otáček za minutu. Je uložen podélně a skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF pohání zadní kola.

Velká 21palcová kola a další prvky výbavy z dílny M Performance pro BMW 6 GT

Velká 21palcová kola a další prvky výbavy z dílny M Performance pro BMW 6 GT

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině je stále slušných 7,9 sekund, maximální rychlost činí 220 km/h. Jak je u BMW zvykem, základní motorizace neznamená "verzi holobyt". K dispozici bude kompletní řada příplatkové výbavy a linií. Včetně důležitých aktivních prvků podvozku a odpružení. I k 20d tedy půjde připojit vzduchové odpružení na obou nápravách, progresivní posilovač řízení nebo aktivní stabilizátory. 

BMW 620d Gran Turismo - technická data
Motor 620d
Převodovka 8A
Zdvihový objem [cm3] 1995
Válce/ventily 4.4
Největší výkon [kW/min] 140/4000
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500
Maximální rychlost [km/h] 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků