BMW 6 Gran Turismo dostalo nový základní motor. Budou 4 válce stačit?

BMW 6 GT už je k mání i se základním dieselovým čtyřválcem.

Nástupce řady 5 Gran Turismo, který povýšil o jednu řadu výš, si od nás v testu zasloužil téměř absolutní hodnocení. Nyní je k dispozici s druhým čtyřválcem. Zážehový 630i doplňuje další dvoulitr, vznětový 620d. V kontextu dieselových variant pak doplňuje dvojici šestiválců, 630d a dvakrát přeplňovaný 640d.

Jedná se o agregát, který pod stejným označením běží i v ostatních modelech. Maximální výkon dosahuje 140 kW, tedy 190 koňských sil. Maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici od 1.750 do 2.500 otáček za minutu. Je uložen podélně a skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF pohání zadní kola.

Velká 21palcová kola a další prvky výbavy z dílny M Performance pro BMW 6 GT

Velká 21palcová kola a další prvky výbavy z dílny M Performance pro BMW 6 GT

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině je stále slušných 7,9 sekund, maximální rychlost činí 220 km/h. Jak je u BMW zvykem, základní motorizace neznamená "verzi holobyt". K dispozici bude kompletní řada příplatkové výbavy a linií. Včetně důležitých aktivních prvků podvozku a odpružení. I k 20d tedy půjde připojit vzduchové odpružení na obou nápravách, progresivní posilovač řízení nebo aktivní stabilizátory. 

BMW 620d Gran Turismo - technická data
Motor 620d
Převodovka 8A
Zdvihový objem [cm3] 1995
Válce/ventily 4.4
Největší výkon [kW/min] 140/4000
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500
Maximální rychlost [km/h] 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků