BMW 6 Gran Turismo dostalo nový základní motor. Budou 4 válce stačit?

BMW 6 GT už je k mání i se základním dieselovým čtyřválcem.

Nástupce řady 5 Gran Turismo, který povýšil o jednu řadu výš, si od nás v testu zasloužil téměř absolutní hodnocení. Nyní je k dispozici s druhým čtyřválcem. Zážehový 630i doplňuje další dvoulitr, vznětový 620d. V kontextu dieselových variant pak doplňuje dvojici šestiválců, 630d a dvakrát přeplňovaný 640d.

Jedná se o agregát, který pod stejným označením běží i v ostatních modelech. Maximální výkon dosahuje 140 kW, tedy 190 koňských sil. Maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici od 1.750 do 2.500 otáček za minutu. Je uložen podélně a skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF pohání zadní kola.

Velká 21palcová kola a další prvky výbavy z dílny M Performance pro BMW 6 GT

Velká 21palcová kola a další prvky výbavy z dílny M Performance pro BMW 6 GT

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině je stále slušných 7,9 sekund, maximální rychlost činí 220 km/h. Jak je u BMW zvykem, základní motorizace neznamená "verzi holobyt". K dispozici bude kompletní řada příplatkové výbavy a linií. Včetně důležitých aktivních prvků podvozku a odpružení. I k 20d tedy půjde připojit vzduchové odpružení na obou nápravách, progresivní posilovač řízení nebo aktivní stabilizátory. 

BMW 620d Gran Turismo - technická data
Motor 620d
Převodovka 8A
Zdvihový objem [cm3] 1995
Válce/ventily 4.4
Největší výkon [kW/min] 140/4000
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500
Maximální rychlost [km/h] 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků