BMW 6 GT už je k mání i se základním dieselovým čtyřválcem.
Nástupce řady 5 Gran Turismo, který povýšil o jednu řadu výš, si od nás v testu zasloužil téměř absolutní hodnocení. Nyní je k dispozici s druhým čtyřválcem. Zážehový 630i doplňuje další dvoulitr, vznětový 620d. V kontextu dieselových variant pak doplňuje dvojici šestiválců, 630d a dvakrát přeplňovaný 640d.
Jedná se o agregát, který pod stejným označením běží i v ostatních modelech. Maximální výkon dosahuje 140 kW, tedy 190 koňských sil. Maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici od 1.750 do 2.500 otáček za minutu. Je uložen podélně a skrze osmistupňovou automatickou převodovku ZF pohání zadní kola.
Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině je stále slušných 7,9 sekund, maximální rychlost činí 220 km/h. Jak je u BMW zvykem, základní motorizace neznamená "verzi holobyt". K dispozici bude kompletní řada příplatkové výbavy a linií. Včetně důležitých aktivních prvků podvozku a odpružení. I k 20d tedy půjde připojit vzduchové odpružení na obou nápravách, progresivní posilovač řízení nebo aktivní stabilizátory.
BMW 620d Gran Turismo - technická data |
Motor |
620d |
Převodovka |
8A |
Zdvihový objem [cm3] |
1995 |
Válce/ventily |
4.4 |
Největší výkon [kW/min] |
140/4000 |
Točivý moment [N.m/min] |
400/1750-2500 |
Maximální rychlost [km/h] |
220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4,9 |