BMW 6 Gran Coupé v „prvním“ ladění AC Schnitzer

Německý specialista na modifikace automobilů koncernu BMW Group přichází s vylepšenou verzí nového „čtyřdveřového kupé“ BMW 6 Gran Coupé.

Značka AC Schnitzer patří historicky k nejrenomovanějším úpravcům vozů BMW a v řadě případů jí také oprávněně náleží přívlastek „první“ nebo alespoň „jeden z prvních“. Do této kategorie spadají například z poslední doby dobře známé kreace BMW 5 (F10) AC Schnitzer a BMW 3 (F30) AC Schnitzer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové BMW 6 Gran Coupé v čerstvém ladění AC Schnitzer

Ale u AC Schnitzeru zpravidla nepřipravují žádná pozlátka pro pozéry, ale zcela svérázné přestavby. Jen pro příklad zmiňme kupé BMW 650i s výkonem 540 koní, kompakt Mini Cooper S AC Schnitzer nebo motocykly BMW F800S a R1200S Twinstar a Sprintstar. A ve výše uvedených intencích vám nyní můžeme představit také horkou novinku v podobě „čtyřdveřového kupé“ BMW 6 Gran Coupé.

BMW 6 Gran Coupe oficiálně představeno (+ 133x foto)

BMW 6 Gran Coupe oficiálně představeno (+ 133x foto)

Také v případě tohoto modelu, který zatím na silnici jen tak nepotkáte, jde o aspiranta na pomyslný titul „první tuning“, jenž se navíc vyznačuje nejen stylistickými doplňky, ale také posílenými třílitrovými přeplňovanými motory. Zážehová verze 640i dosahuje výkonu 360 koní (265 kW) a vznětová 640d pak totéž, což znamená navýšení o 40, resp. 47 koní (tj. 29 a 35 kW) oproti továrním variantám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na výběr je z celé škály speciálních litých ráfků, sportovní podvozek a posílené brzdy jsou samozřejmostí

K mání je též sportovní výfukový systém se speciálními zploštělými koncovkami (po jedné na každé straně) a agresivnějším akustickým projevem. Posílená brzdová soustava disponuje většími brzdovými kotouči, osmipístkovými třmeny vpředu a sportovním pérováním snižujícím zároveň světlou výšku vozu.

BMW 5 od AC Schnitzer: bílá víla jménem F10

BMW 5 od AC Schnitzer: bílá víla jménem F10

Zvenčí si na voze BMW 6 Gran Coupé AC Schnitzer všimneme především přepracovaného nárazníku s překvapivým množstvím chromovaných doplňků, upraveného zadního nárazníku a nových litých ráfků. Ty jsou připraveny v široké škále rozměrů a vzhledů s průměrem 19 až 21 palců, přičemž ty největší obouvají pneumatiky o rozměru 255/30 R21 vpředu a 295/25 R21 vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celek tvoří detaily...
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků