BMW 6 Gran Coupe oficiálně představeno (+ 133x foto)

Značka BMW plně odhalila čtyřdveřové provedení svého kupé řady 6 s očekávaným přídomkem Gran Coupe.
Seznam kapitol
  1. BMW 6 Gran Coupe
  2. Fotogalerie

A je to zde: také mnichovští se zapojují do hry, kterou před několika lety rozehrálo „čtyřdveřové kupé“ Mercedes-Benz CLS. Sportovně střižený čtyřdveřový model vyšší střední třídy od té doby nabídly nejen konkurenční značky Audi nebo Porsche, ale dokonce také Volkswagen. Novinka vychází ze studie BMW Gran Coupe Concept představené již na začátku loňského roku na autosalonu v Pekingu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 6 Gran Coupe: sériové provedení na sebe nechalo čekat 20 měsíců

Ačkoli vám může nové Gran Coupe svými proporcemi připomínat spíše řadu BMW 5 (F10), jde po technické stránce spíše o čtyřdveřovou verzi kupé BMW 6. S ohledem na dobové oficiální komentáře nás ani příliš nepřekvapí, že finální provedení se od původní studie příliš neliší, výjimkami jsou snad jen mírně upravené spodní části obou nárazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW 6 Gran Coupe přidává původní „šestce“ druhý pár dveří, ale nízký profil zůstává zachován. A je to opravdu velké auto. Gran Coupe stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 968 mm a je dlouhé 5 007 mm. To je o plných 111 mm více než u kupé, přičemž takřka vše šlo k duhu kolen cestujících na zadních sedadlech.

BMW 6 Coupe odhaleno (+ 118 snímků a video)

BMW 6 Coupe odhaleno (+ 118 snímků a video)

Novinka je dále 1 894 mm široká a jen 1 392 mm vysoká, v porovnání se sedanem BMW 5 je tedy o 102 mm delší, o 34 mm širší a o 72 mm nižší. S výjimkou pozměněných čalounických materiálů je interiér Gran Coupe prakticky stejný jako u staršího BMW 6 Coupe a nabízí i srovnatelný objem zavazadlového prostoru (460 l). Sedadla mají poněkud zvláštní konfiguraci „4+1“, což jednoduše naznačuje, že cestující vzadu uprostřed se bude cítit poněkud stísněně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové BMW 6 Gran Coupe bude k mání s trojicí pohonných jednotek, ve všech případech kombinovaných s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Základem se zřejmě stane zážehový šestiválec BMW 640i Gran Coupe. Z objemu 2 979 ccm dává díky zdvojenému přeplňování TwinScroll výkon 320 koní (235 kW) a točivý moment 450 Nm, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 s a vykáže průměrnou spotřebu 7,7 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud ctíte spíše nízkou spotřebu paliva, máte k dispozici šestiválcový diesel BMW 640d Gran Coupe s objemem 2 993 ccm, výkonem 313 koní (230 kW) a točivým momentem 630 Nm v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne i v tomto případě za 5,4 s, nicméně při průměrné spotřebě 5,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Třešničkou na dortu se stává provedení BMW 650i Gran Coupe opatřené zážehovým vidlicovým osmiválcem 4 395 ccm s přeplňováním dvojicí samostatných turbodmychadel, výkonem 450 koní (330 kW) a točivým momentem 650 Nm. Jako jediné je k mání také s pohonem všech kol xDrive, v obou verzích se model 650i vyznačuje zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,6 s a průměrnou spotřebou okolo 9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Všechny verze dosahují elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Počítá se také s vrcholným provedením BMW M6 Gran Coupe s osmiválcem 4,4 l o výkonu asi 560 koní. Oficiální premiéra nové řady BMW M6 Gran Coupe je naplánována na březnový autosalon v Ženevě. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 6 Gran Coupe
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků