BMW 6 Coupé pod dva miliony a další novinky v ceníku

O tom, že se pod kapotu šestkové řady chystá slabší třílitrový šestiválec o výkonu 190 kW (258 k), jsem na AutoRevue.cz psal už v červnu. Maximálního výkonu dosahuje motor při 6 600 otáčkách, maximum točivého momentu 300 Nm je pak k dispozici mezi 2 500 a 4 000 ot. Motor zajišťuje dostatečně svižnou jízdu při poměrně nízké spotřebě, jen devět litrů paliva na sto km s manuální převodovkou. Za příplatek si můžete pořídit i obvyklý automat, který nabízí BMW ke všem modelům. Protože je BMW 630i lehčí (1 565 kg) než silnější 645i (1 690 kg), bude mít v základu slabší brzdy a jen 17" litá kola.

A teď to nejlepší: kupé stojí s tímto motorem a manuálem jen 1 995 000 korun, tedy o více než 400 tisíc méně než verze s osmiválcem 645i. Kabriolet pak pořídíte za 2 278 000 korun a za automatickou převodovku si připlácíte 65 660 korun. Šestková řada je tak o poznání dostupnější, přičemž zrychlení z nuly na stovku se zhoršilo jen o 0,9 s: z 5,6 s (645i) na 6,5 s, což není dle mého názoru tak špatné.

Mezi další zářijové cenové novinky patří BMW X3 s motorem 2.0d o výkonu 110 kW; jde o starého známého z trojkové řady, kde již sedí pod kapotou delší dobu. Za nejlevnější X3 zaplatíte 1 117 900 Kč. Nejlevnější X5 s motorem 3.0i stojí 1 496 000 Kč. V českém ceníku také najdete nový třílitrový nafťák se dvěma turby a výkonem rovných 200 kW. Nachází se zatím pouze pod kapotou pětky a je kombinován výhradně s automatem. Sedan 535d stojí 1 599 000 Kč, kombi pak 1 670 000 Kč.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků