BMW 6 Coupé pod dva miliony a další novinky v ceníku

O tom, že se pod kapotu šestkové řady chystá slabší třílitrový šestiválec o výkonu 190 kW (258 k), jsem na AutoRevue.cz psal už v červnu. Maximálního výkonu dosahuje motor při 6 600 otáčkách, maximum točivého momentu 300 Nm je pak k dispozici mezi 2 500 a 4 000 ot. Motor zajišťuje dostatečně svižnou jízdu při poměrně nízké spotřebě, jen devět litrů paliva na sto km s manuální převodovkou. Za příplatek si můžete pořídit i obvyklý automat, který nabízí BMW ke všem modelům. Protože je BMW 630i lehčí (1 565 kg) než silnější 645i (1 690 kg), bude mít v základu slabší brzdy a jen 17" litá kola.

A teď to nejlepší: kupé stojí s tímto motorem a manuálem jen 1 995 000 korun, tedy o více než 400 tisíc méně než verze s osmiválcem 645i. Kabriolet pak pořídíte za 2 278 000 korun a za automatickou převodovku si připlácíte 65 660 korun. Šestková řada je tak o poznání dostupnější, přičemž zrychlení z nuly na stovku se zhoršilo jen o 0,9 s: z 5,6 s (645i) na 6,5 s, což není dle mého názoru tak špatné.

Mezi další zářijové cenové novinky patří BMW X3 s motorem 2.0d o výkonu 110 kW; jde o starého známého z trojkové řady, kde již sedí pod kapotou delší dobu. Za nejlevnější X3 zaplatíte 1 117 900 Kč. Nejlevnější X5 s motorem 3.0i stojí 1 496 000 Kč. V českém ceníku také najdete nový třílitrový nafťák se dvěma turby a výkonem rovných 200 kW. Nachází se zatím pouze pod kapotou pětky a je kombinován výhradně s automatem. Sedan 535d stojí 1 599 000 Kč, kombi pak 1 670 000 Kč.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků