BMW 6 Cabrio 2011: nečekaná premiéra

BMW v době konání autosalonu v Los Angeles odhalilo nové Cabrio řady 6. Do L.A. jej nepřivezla, přesto víme vše podstatné.

BMW zatím ukázalo světu jen šestkový kabriolet, který se má paradoxně do prodejů dostat dříve než kupé. To pro nás vzhledem k dřívějším informacím překvapením není, doba premiéry ale ano - představit nový model světu v den začátku jednoho z nejvýznamnějších světových autosalonů a zároveň jej tam nepřivézt (automobilka v Los Angeles ukazuje jako novinku koncept kupé...) je poněkud zvláštní. Ale stalo se to, tak se na nové šestkové Cabrio

Pokud si vzpomínáte na to, jak vypadala studie BMW 6 Series Coupe Concept, nebudou pro vás tvary sériového provedení „šestky“ žádným překvapením. Novinka bude dlouhá 4 894 mm, což je o plných 74 mm více než dosud, přičemž rozvor náprav nabyl na 2 855 mm. Šířka poskočila o 39 mm na 1 894 mm, zatímco výška klesla o 9 mm na 1 365 mm. Automobilka BMW tvrdí, že karoserie nové generace BMW 6 Cabrio bude o 50 % tužší v krutu než dosud.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW 6 Cabrio bude opět opatřeno plátěnou skládací střechou s elektrickým ovládáním, skládáním za 19 s a napínáním za 24 s. Obě operace lze provádět při rychlostech do 40 km/h. Podle BMW je konstrukce střechy i oddílu pro její skladování zcela nová a přispěla ke snížení hmotnosti celého mechanizmu až o plnou polovinu. Nové Cabrio nabídne prostor pro čtyřčlennou dospělou posádku a 300 litrů zavazadel při složené střeše, pokud ji natáhnete, vzroste objem zavazadlového prostoru na 350 l (měřeno podle normy DIN).

Hlavní pozornost je věnována prestižnímu provedení 650i osazenému známým vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním. Dosahuje výkonu 400 koní (294 kW) od 5 500 do 6 400 ot./min. a točivého momentu 610 Nm v rozmezí od 1 750 do 4 500 ot./min. Navazuje na něj alternativně manuálně řazená šestistupňová převodovka, nebo nový osmistupňový “automat“. Bez ohledu na zvolenou skříň BMW 650i Cabrio zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,9 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

V nabídce pohonných jednotek se objeví také levnější, rovněž přeplňovaný zážehový řadový šestiválec, brzy se můžeme těšit také na vrcholné provedení M6, opatřené tentokrát osmiválcem. Nepřekvapí, že nová generace vozů BMW řady 6 bude napěchovaná nejmodernější technikou včetně rekuperace brzdné energie, širokého použití světelných zdrojů LED, další verze stabilizačního systému Driving Dynamics Control nebo příplatkové regulace náklonů karoserie zejména při rychlých průjezdech zatáček nebo náhlých změnách směru.

Automobilka BMW slibuje, že další podrobnosti k oběma karosářským verzím nové generace své řady 6 přinese v době bližší zahájení prodejů. A kdy by se tak mohlo stát? Na většině trhů se BMW 6 Cabrio objeví během příštího jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 
BMW 6 Cabrio
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků