BMW 6 2011: nová generace odhalena

BMW mu sice říká koncept, je ale jasné, že sériová nová „šestka” zásadně jinak vypadat nebude. Pojďme se ji podívat do očí.

Dalo se očekávat, že letošní pařížský autosalon bude místem premiéry nové generace BMW řady 6, jak bude vypadat jsme ale dosud mohli jen tušit. Špionážní snímky, které jsme zatím mohli vidět, naznačovaly obvykle jen to, že vůz bude mít rámcově podobné tvary jako jeho dosavadní generace, detaily nám ale zůstávaly skryty. Nyní, necelé dva týdny před začátkem „Paříže”, jsme se dočkali prvních oficiálních snímků, a tak se konečně můžeme podívat na to, čím nás bude mnichovská automobilka po další roky mezi kupé vyšší střední třídy zásobit.

A musím říci, že první dojem je zvláštní. Není to žádný šok, neboť nová „šestka” se svými základní vzhledovými liniemi drží trendu nastoleného novou generací  řady 5, zbytek jsme mohli viděť na čtyřdvéřovém konceptu Gran Coupe. Přesto je pro mě zejména hodně zakulacená příď překvapením. Když jsem spatřil první fotografii, myslel jsem si, že jde o nástupce Mazdy MX-3 vyráběné mezi léty 1991 a 1998. Jenže není to Mazda, je to BMW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti dosavadnímu řešení je ztvárnění přídě obratem o 180 stupňů - pokud byste si současné BMW 5 chtěli udělat ze dřeva, stačila by vám na zpracování jejích žraločích tvarů sekera. Na tu novou si budete muset koupit jemných pilníčků, abyste mnichovskému delfínkovi nepocuchali čumáček.

Pohled z profilu už žádné větší překvapení nepřinese, snad jen nižší záď vzala šestce ambice alespoň vzhledově konkurovat Porsche 911. Samotné zadní partie jsou znovu „pětkové”, to tam je tedy i tradiční Bangleovské prolnutí víka kufru s koncovým světly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak moc se vám taková „šestka” líbí nechávám samozřejmě na vás, je však nesporné, že s koncem výroby té současné zmizí další typický výtvor s podpisem Chris Bangle. Někteří budou rádi, jiní na něj budou při pohledu na nové BMW MX-6 6 ještě rádi vzpomínat.

Uvnitř vozu se žádná velká revoluce nekoná. Vše je velmi podobné řešení interiéru pětkové řady F10 a pár kudrlinek navíc celkový dojem nezmění.  Za zvláštní pozornost stojí snad jen asymetrická středová konzole orientovaná směrem k řidiči, odlišný displej navigace a nově pojatý volant jakoby vrstvený z několika odlišně ztvárněných částí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O rozměrech či technice vozu se BMW nezmiňuje, to je ale také jediný projev slova „koncept” v názvu. Automobilka počítá s uvedením sériového modelu na trh již začátkem roku 2011, a je tedy zjevné, že s jeho základím pojetím neudělá nic, i kdyby se v Paříži na stánku BMW z řešení nové generace modelu sesypalo pět skupin japonských turistů.

Pod kapotou nicméně můžeme očekávat motory nabízené v současné „pětce” od tří litrů nahoru. I když by si možná už i řada 6 zasloužila svůj skutečně úsporný čtyřválcový diesel... Na další informace si musíme počkat do Paříže, kde vzhled novinky budeme moci zhodnotit i osobně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 6 2011 „Concept”
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků