BMW 545i: konečně osmiválec (krátké představení)

Na českém trhu se mezi motory pětkového bavoráku objevil osmiválec o objemu 4,4 litru. Má výkon 245 kW (333 koní) při 6100 otáčkách a maximální točivý moment 450 Nm při 3600 otáčkách. Nejvyšší rychlost BMW 545i je omezen na 250 km/h, na stovku zrychlí vůz za 5,9 s (200 km/h za 20,8 s). Spotřeba činí 12,3 litru (webové stránky BMW ČR ale uvádí 10,9 l), ve standardu je šestistupňový manuál, samozřejmě si můžete připlatit i za automat.

Stejný motor se už delší nabízí v sérii 7 (245 kW), nedávno se objevil pod kapotou nového modelu 6 Coupé (245 kW), nabízí se také v SUV X5 (235 kW). Pokud si chcete dopřát osmiválec v pětkovém BMW, připravte si 1 958 000 korun, za verzi s automatem pak 2 048 000 korun. Se stejným motorem stojí BMW 645Ci 2 468 000 korun, BMW 745i pak 2 495 000 korun. Pětka se samozřejmě nabízí i se slabšími šestiválci, 530i (170 kW), 525i (141 kW), 520i (125 kW) a 530d (160 kW). Brzy se objeví také nový nafťák 525d (130 kW).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků