BMW 545i: konečně osmiválec (krátké představení)

Na českém trhu se mezi motory pětkového bavoráku objevil osmiválec o objemu 4,4 litru. Má výkon 245 kW (333 koní) při 6100 otáčkách a maximální točivý moment 450 Nm při 3600 otáčkách. Nejvyšší rychlost BMW 545i je omezen na 250 km/h, na stovku zrychlí vůz za 5,9 s (200 km/h za 20,8 s). Spotřeba činí 12,3 litru (webové stránky BMW ČR ale uvádí 10,9 l), ve standardu je šestistupňový manuál, samozřejmě si můžete připlatit i za automat.

Stejný motor se už delší nabízí v sérii 7 (245 kW), nedávno se objevil pod kapotou nového modelu 6 Coupé (245 kW), nabízí se také v SUV X5 (235 kW). Pokud si chcete dopřát osmiválec v pětkovém BMW, připravte si 1 958 000 korun, za verzi s automatem pak 2 048 000 korun. Se stejným motorem stojí BMW 645Ci 2 468 000 korun, BMW 745i pak 2 495 000 korun. Pětka se samozřejmě nabízí i se slabšími šestiválci, 530i (170 kW), 525i (141 kW), 520i (125 kW) a 530d (160 kW). Brzy se objeví také nový nafťák 525d (130 kW).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků