BMW 545i: konečně osmiválec (krátké představení)

Na českém trhu se mezi motory pětkového bavoráku objevil osmiválec o objemu 4,4 litru. Má výkon 245 kW (333 koní) při 6100 otáčkách a maximální točivý moment 450 Nm při 3600 otáčkách. Nejvyšší rychlost BMW 545i je omezen na 250 km/h, na stovku zrychlí vůz za 5,9 s (200 km/h za 20,8 s). Spotřeba činí 12,3 litru (webové stránky BMW ČR ale uvádí 10,9 l), ve standardu je šestistupňový manuál, samozřejmě si můžete připlatit i za automat.

Stejný motor se už delší nabízí v sérii 7 (245 kW), nedávno se objevil pod kapotou nového modelu 6 Coupé (245 kW), nabízí se také v SUV X5 (235 kW). Pokud si chcete dopřát osmiválec v pětkovém BMW, připravte si 1 958 000 korun, za verzi s automatem pak 2 048 000 korun. Se stejným motorem stojí BMW 645Ci 2 468 000 korun, BMW 745i pak 2 495 000 korun. Pětka se samozřejmě nabízí i se slabšími šestiválci, 530i (170 kW), 525i (141 kW), 520i (125 kW) a 530d (160 kW). Brzy se objeví také nový nafťák 525d (130 kW).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků