BMW 545i: konečně osmiválec (krátké představení)

Na českém trhu se mezi motory pětkového bavoráku objevil osmiválec o objemu 4,4 litru. Má výkon 245 kW (333 koní) při 6100 otáčkách a maximální točivý moment 450 Nm při 3600 otáčkách. Nejvyšší rychlost BMW 545i je omezen na 250 km/h, na stovku zrychlí vůz za 5,9 s (200 km/h za 20,8 s). Spotřeba činí 12,3 litru (webové stránky BMW ČR ale uvádí 10,9 l), ve standardu je šestistupňový manuál, samozřejmě si můžete připlatit i za automat.

Stejný motor se už delší nabízí v sérii 7 (245 kW), nedávno se objevil pod kapotou nového modelu 6 Coupé (245 kW), nabízí se také v SUV X5 (235 kW). Pokud si chcete dopřát osmiválec v pětkovém BMW, připravte si 1 958 000 korun, za verzi s automatem pak 2 048 000 korun. Se stejným motorem stojí BMW 645Ci 2 468 000 korun, BMW 745i pak 2 495 000 korun. Pětka se samozřejmě nabízí i se slabšími šestiválci, 530i (170 kW), 525i (141 kW), 520i (125 kW) a 530d (160 kW). Brzy se objeví také nový nafťák 525d (130 kW).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků