BMW 545i: konečně osmiválec (krátké představení)

Na českém trhu se mezi motory pětkového bavoráku objevil osmiválec o objemu 4,4 litru. Má výkon 245 kW (333 koní) při 6100 otáčkách a maximální točivý moment 450 Nm při 3600 otáčkách. Nejvyšší rychlost BMW 545i je omezen na 250 km/h, na stovku zrychlí vůz za 5,9 s (200 km/h za 20,8 s). Spotřeba činí 12,3 litru (webové stránky BMW ČR ale uvádí 10,9 l), ve standardu je šestistupňový manuál, samozřejmě si můžete připlatit i za automat.

Stejný motor se už delší nabízí v sérii 7 (245 kW), nedávno se objevil pod kapotou nového modelu 6 Coupé (245 kW), nabízí se také v SUV X5 (235 kW). Pokud si chcete dopřát osmiválec v pětkovém BMW, připravte si 1 958 000 korun, za verzi s automatem pak 2 048 000 korun. Se stejným motorem stojí BMW 645Ci 2 468 000 korun, BMW 745i pak 2 495 000 korun. Pětka se samozřejmě nabízí i se slabšími šestiválci, 530i (170 kW), 525i (141 kW), 520i (125 kW) a 530d (160 kW). Brzy se objeví také nový nafťák 525d (130 kW).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků