Hybridní motorizace ještě automaticky neznamená pomalá či nudná. Třeba mnichovská pětka produkuje výkon 394 koní.
Při uvedení faceliftu BMW řady 5 padla zmínka o plug-in hybridní variantě 545e xDrive, bližší technické specifikace a především fotografie této varianty si však mnichovská automobilka nechala v šuplíku, aby jí mohla později věnovat větší pozornost. Nyní se tedy verze více odhaluje a ukazuje, co od ní manažeři mohou čekat.
Základem pohonné soustavy BMW 545e xDrive je šestiválec o objemu 3,0 litru, který disponuje výkonem 210 kW (286 koní). Spárovaný je s elektromotorem o výkonu 80 kW (109 koní), který byste našli i u slabších verzí 530e a 530e xDrive. Tyto verze už se dají objednat i u nás za cenu od 1.491.100 Kč s karoserií sedan.
545e xDrive má kombinovaný výkon 290 kW (394 koní) a 600 N.m točivého momentu. Pokud se vám čísla zdají povědomá, tak nejste na omylu. Stejné pohonné ústrojí sdílí i limuzína BMW 745e. S tímto výkonem tak bude hybridní pětka sloužit jako mezistupeň mezi zážehovými verzemi 540i xDrive a M550i xDrive.
Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 4,7 sekundy a maximálně může jet 250 km/h. Baterie má kapacitu 12 kWh a na jedno nabití vystačí k ujetí až 57 kilometrů. Ke standardní výbavě bude patřit funkce BMW eDrive Zone, která podle GPS pozná bezemisní zóny ve městech a automaticky přepne vůz do EV režimu. Kombinovanou spotřebu pak BMW uvádí 2,1 až 2,4 l/100 km.
V interiéru si můžete všimnout možností jízdních režimů, mezi kterými je Electric, Hybrid a Sport. Jiné je i rozhraní digitálního přístrojového štítu, které ukazuje vedle stavu paliva v nádrži a stav baterie. Více informací o vozu se dozvíme s jeho blížícím se uvedením na trh. K tomu by mělo dojít v letošním listopadu.