Len jedna otázka - čo má navyše motor na obrázku oproti článku ?
dvě turba, dobrej postřeh, původně jsem si toho vůbec nevšiml.
Asi si cvrknem, tiež som si to nevšimol. Naozaj na to teraz nemám čas, ale o čom je tento článok?
jediny poradny, ekologicky a dostupny auto je na :http://www.buduin.cz/kategorie/h-racer-(auticko-na-vodik)-hydrocar-1/ :-D
a co je ekologickeho na tom, ze ty emise vyprodukujeme ne pri provozu auta, ale pri jeh ovyrobe a pri vyrobe jeho paliva?
Jestli budou ty továrny v centrech měst, tak ekologický přínos nebude.
To jako kdyz je tovarna mimo centrum mesta tak je ekologicka?
20 cm dlhé autíčko bude určite ekologické až, až ...:-D
jo to bude, ale tn foto clanek pri vyrobe spotreboval vice energie, nez kolik usetrime tim vodikem ;)
... tieto vase hlody. Naozaj nechcete pisat radsej o vareni na inom servery?
Ale alespon mluvi v cesku cesky...
p. Ondrasik, aspon mluvi v cesku cesky? Tym ste co chceli napisat, ze na ceskom servere budem pisat po cesky a v cechach rozpravat po cesky ?btw ked niekto napise svoj nazor na clanok, ze su to bludy tak Vas argument je nieco uplne ineho prakticky hocico cim mozte protirecit aj mimo temy? zaujimave
Sorry, ale prij*banost niektorych tvojich poznamok je ohromujuca.BTW, reagoval som na Duchona ...
stale nic ceskeho
No jo, slovenština je holt pro některé velice těžký jazyk. :-P Hlavně, že Ty píšeš "česky." Pokud vím, do češtiny patří též diakritika a tou Tvoje příspěvky jaksi nedisponují.
vy sa musite strasne nuditB-]
;-)
Proč tu děláš jenom zlo a provokuješ.
U auta koncipovaneho pro dlouhe cestovani a rodinu tohle staci s prehledem ... twin turbo patri do 3er coupe:D
takze mozem sa tesit na turbo dieru....teda vacsiu ako pri terajsom motore...
POdle tohodle subjektivního článku už děláte závěry? Zajímavej názornej příklad jedince ve stádě...Podle mě se teda projev moc nezmění. Protože dostane místo dvou malejch turbodmychadel jedno sice vetší, ale to malý je roztáčeno třemi válci a to větší bude zase roztáčeno šesti válci. Takže pokud to turbo nebude 2x větší jak to malý, ale jen třeba o 2/3 tak bude mít naopak lepší odezvu atd... tomu taky napovídá i točivej moment položenej do nižších otáček.
mate pravdu radsej si pockam kym sa odveziem v kazdom pripade ked to nebude lepsie ako pri x35i teda starom motore tak to zas nebude nic premna....
Uf, to jsou zase teorie...
Napsal sem to jednoduše, ale mam pravdu. Ty dvě turba sou malý (stejný ne jako u jaguaru V6d kdy je jedno malý a jedno velký), právě aby motor zabíral v nízkejch otáčkách a tim byl eliminován nákop turba jako u některejch dieselů, a taky eliminovali turbo díru. Taky ten motor nemá nějakej extra výkon, díky těm prckum. Jenže tyhle dve turba se daj v pohodě nahradit jedním. At už za pomoci twin scroll výfukové časti dmychadla a twin scroll svodů nebo jednoduchého turba. To jedno turbo bude zase malé v poměru k tomu motoru a může být třeba i menší, než součet těch dvou malejch. Tím bude mít i lepší odezvu a vysoký kroutící moment v nížších otáčkách, což papírové parametry ukazují. Nechápu, co vám na tom příjde zavadějící. Jak je psáno ve článku, motor disponuje lepším časováním ventilů, takže na tenhle výkon ani třeba nebude muset potřebovat takový plnící tlak jako v případě jeho předchůdce.
Teorie podobně "kvalitní" jako ta p. Duchoně o úsporách v BMW použitím jednoho turba. Je až zarážející, jak si "odborný redaktor" není schopen, před tím než vypustí Krakena vlastních úvah, zjistit nějaká fakta, např. o složitostech kombinace valvetronicu s přeplňováním resp. použití twin scroll turba namísto dvou malých atd. Mizérie.
Dobrý den, věřím, že jste prospěl tímto příspěvkem svému egu, ale moc nechápu, o čem tu mluvíte. Nepamatuji si, že bych psal něco o tom, že pouze náhrada dvou dmychadel jediným přinese úsporu paliva... Pokud svět automobilů alespoň okrajově sledujete, víte, že podobných výsledků lze dosahovat pouze kombinací prvků a soustav. Kdo chce psa bít... :-)
Druhý odstavec článku: "slovo modernizace je zde ovšem s otazníkem. Motor se, jak za chvíli poznáte, sice chlubí velmi pěknými parametry a jeho celkové řešení je originální. Na druhou stranu BMW jím rychle zapomnělo na to, že dvěma turby chtělo alespoň částečně eliminovat přirozené nevýhody přeplňování a turbomotor jimi přibližít těm atmofséricky plněným. Nový motor N55 má totiž turbo už jen jedno. Že by úspora nákladů v Mnichově zašla až tak daleko?"Pokud něco napíšete, měl byste si alespoň pamatovat, co. V tomto vašem odstavci jsou dvě věci, které vedly k mé poznámce, první, vaše věty o "modernizaci s otazníkem" resp. "dvě turba eliminují nevýhody turbomotoru" jen vypovídají o tom, že nemáte tušení o čem mluvíte, totiž, že tu nyní nejde o klasické jednoduché turbo, ale o twin scroll, anebo možná ani nevíte, jak toto turbo funguje. Druhou věcí, ke které jsem měl připomínku jsou ony náklady, myšlenková linka, jak se na motoru s valvetronicem ušetří pomocí použití jednoho turba a naznačování, že právě snížení nákladů mohlo být důvodem tohoto řešení, to je opravdu hodno člověka, který chce druhé častovat větami typu, "pokud svět automobilů alespoň okrajově sledujete". Tady ani ta hůl potřeba není, ocas mezi nohy a domů, p. Duchoni.
Ja spis trochu nechapu, proc vsude pisete o dvojitym preplnovani. Vzdyt jde vlastne jenom o jednoduchy preplnovani pro 2x3 valce.
Protože přeplňování je trojí.Jedoduché - jedno turbo na všechny válceDvojité paralelní - dvě turba. Každé pro vybrané válce (např. u V motoru turbo pro každou řadu).Dvojité sériové - malé + velké turbo za sebou vždy plní všechny válce.Proto se požáívá ono twin turbo a biturbo víte ;)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.