BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

Po delší odmlce o sobě dali vědět specialisté na vozy BMW z dílen Hartge, kteří si tentokrát do parády vzali sedan BMW 535d (F10).

Za poznámku na úvod jistě stojí, že čtyři dekády fungující firma Hartge má podobně jako konkurenční společnost Alpina status automobilového výrobce s povinností udělovat vlastní VIN. Přesto o sobě Hartge poslední dobou často vědět nedává. Z poslední doby si vzpomeneme snad jen na sadu úprav pro BMW 116d předchozí generace, jež kromě jiného zaručují navýšení výkonu ze standardních 115 až na 143 koní (105 kW).

Na rozdíl od Alpiny se v uplynulých letech Hartge soustředil hlavně na mnichovská SUV a představil individuální stavby odvozené z modelů BMW X5 a BMW X1, přičemž zvláště první jmenovaný mnoho krásy nepobral. Nyní se ale i Hartge zřejmě vrací ke kořenům. Představil vylepšenou verzi standardního sedanu BMW 535d (F10) pojmenovanou Hartge H35d.

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

A začněme s motorem. Přeplňovaný vznětový šestiválec byl drobnými úpravami posílen z výchozích 300 koní (220 kW) na výsledných 354 koní (260 kW) při 3 400 ot./min., přičemž točivý moment narostl až na rovných 700 Nm při 1 800 ot./min., to vše při zachování požadavků emisní normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak už to u vozů Hartge nebo Alpina bývá, i model H35d je opatřen řadou nových doplňků skrz naskrz. Instalace vlastních sportovních vinutých pružin snižuje světlou výšku o 30 mm a zlepšuje stabilitu ve vyšších rychlostech, instalována byla jedenadvacetipalcová litá kola s tenkými paprsky. Obouvají pneumatiky Yokohama Advan Sport s rozměry 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu.

Pod zadním nárazníkem ústí dva páry koncovek nového výfukového traktu z nerezové oceli. Zvenčí se novinka vyznačuje decentními doplňky včetně krytů zrcátek z uhlíkových kompozitů a podobně nevýrazné jsou také úpravy interiéru, kde si všimneme především hliníkových pedálů a obkladů palubní desky z nerezové oceli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků