BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

Po delší odmlce o sobě dali vědět specialisté na vozy BMW z dílen Hartge, kteří si tentokrát do parády vzali sedan BMW 535d (F10).

Za poznámku na úvod jistě stojí, že čtyři dekády fungující firma Hartge má podobně jako konkurenční společnost Alpina status automobilového výrobce s povinností udělovat vlastní VIN. Přesto o sobě Hartge poslední dobou často vědět nedává. Z poslední doby si vzpomeneme snad jen na sadu úprav pro BMW 116d předchozí generace, jež kromě jiného zaručují navýšení výkonu ze standardních 115 až na 143 koní (105 kW).

Na rozdíl od Alpiny se v uplynulých letech Hartge soustředil hlavně na mnichovská SUV a představil individuální stavby odvozené z modelů BMW X5 a BMW X1, přičemž zvláště první jmenovaný mnoho krásy nepobral. Nyní se ale i Hartge zřejmě vrací ke kořenům. Představil vylepšenou verzi standardního sedanu BMW 535d (F10) pojmenovanou Hartge H35d.

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

A začněme s motorem. Přeplňovaný vznětový šestiválec byl drobnými úpravami posílen z výchozích 300 koní (220 kW) na výsledných 354 koní (260 kW) při 3 400 ot./min., přičemž točivý moment narostl až na rovných 700 Nm při 1 800 ot./min., to vše při zachování požadavků emisní normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak už to u vozů Hartge nebo Alpina bývá, i model H35d je opatřen řadou nových doplňků skrz naskrz. Instalace vlastních sportovních vinutých pružin snižuje světlou výšku o 30 mm a zlepšuje stabilitu ve vyšších rychlostech, instalována byla jedenadvacetipalcová litá kola s tenkými paprsky. Obouvají pneumatiky Yokohama Advan Sport s rozměry 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu.

Pod zadním nárazníkem ústí dva páry koncovek nového výfukového traktu z nerezové oceli. Zvenčí se novinka vyznačuje decentními doplňky včetně krytů zrcátek z uhlíkových kompozitů a podobně nevýrazné jsou také úpravy interiéru, kde si všimneme především hliníkových pedálů a obkladů palubní desky z nerezové oceli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků