BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

Po delší odmlce o sobě dali vědět specialisté na vozy BMW z dílen Hartge, kteří si tentokrát do parády vzali sedan BMW 535d (F10).

Za poznámku na úvod jistě stojí, že čtyři dekády fungující firma Hartge má podobně jako konkurenční společnost Alpina status automobilového výrobce s povinností udělovat vlastní VIN. Přesto o sobě Hartge poslední dobou často vědět nedává. Z poslední doby si vzpomeneme snad jen na sadu úprav pro BMW 116d předchozí generace, jež kromě jiného zaručují navýšení výkonu ze standardních 115 až na 143 koní (105 kW).

Na rozdíl od Alpiny se v uplynulých letech Hartge soustředil hlavně na mnichovská SUV a představil individuální stavby odvozené z modelů BMW X5 a BMW X1, přičemž zvláště první jmenovaný mnoho krásy nepobral. Nyní se ale i Hartge zřejmě vrací ke kořenům. Představil vylepšenou verzi standardního sedanu BMW 535d (F10) pojmenovanou Hartge H35d.

Tuning | BMW | BMW řada 5

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

A začněme s motorem. Přeplňovaný vznětový šestiválec byl drobnými úpravami posílen z výchozích 300 koní (220 kW) na výsledných 354 koní (260 kW) při 3 400 ot./min., přičemž točivý moment narostl až na rovných 700 Nm při 1 800 ot./min., to vše při zachování požadavků emisní normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak už to u vozů Hartge nebo Alpina bývá, i model H35d je opatřen řadou nových doplňků skrz naskrz. Instalace vlastních sportovních vinutých pružin snižuje světlou výšku o 30 mm a zlepšuje stabilitu ve vyšších rychlostech, instalována byla jedenadvacetipalcová litá kola s tenkými paprsky. Obouvají pneumatiky Yokohama Advan Sport s rozměry 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu.

Pod zadním nárazníkem ústí dva páry koncovek nového výfukového traktu z nerezové oceli. Zvenčí se novinka vyznačuje decentními doplňky včetně krytů zrcátek z uhlíkových kompozitů a podobně nevýrazné jsou také úpravy interiéru, kde si všimneme především hliníkových pedálů a obkladů palubní desky z nerezové oceli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků