BMW 535d: nový třílitrový nafťák s 200 kW a dvěma turby

66 komentářů

Dolphin
12. června • 20:18

Mercedes je pro starší pany, kteří chtějí klid. BMW je pro pány se sportovním duchem. A rád ti to 320CDI protáhnu a ukážu mu, kdo protrhne pásku první.

Lukke
12. června • 20:47

Přesně tak. Např. 320CDI vs 330d je dobrý srovnání... :) Horší je, když i diesel C30 AMG neujede seriovému 3 litru od BMW...

Dolphin
12. června • 20:15

Mám 530d 160kW, tak to můžeme porovnat s Mercedesem. Ale myslím, že v F1 je to vidět úplně jasně, kdo má technicky navíc.

Manfis
23. února • 20:40

Ten kroutak je proste uzasnej ......560        

iceman
19. února • 23:37

Bude se tento motor davat do 7-er ? Ptz 740d ma o 2 valce vice, o 40 Nm vice, ale o 10 kW mene... BTW:Tady uz Mercedes se svym nenasytnym 400 CDI uz moc neobstoji

Petr Broža
20. února • 7:21

Podle tiskové zprávy je tento motor určen zatím jen pro BMW 5.

iceman
20. února • 10:06

Nekde jsem cetl, ze dve tubba ma dostat i 4.0d a to uz by byl opravdu narez...

Petr Broža
20. února • 10:08

No jestli je to pravda, pak má V10 TDI tvrdou konkurenci

XP
20. února • 15:05

No to teda ano. Měli by V10 TDI vyrábět sériově s 270Kw a bylo by to OK.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
21. února • 3:16

No jinak zprávy od Mercedesu.... je připravená nová generace motorů CDI, které se mají objevit asi závěrem roku, nebo z jara příštího roku. Bude se jednat o inovované 270CDI a 320CDI a kdo by to řekl budou to obě překvapivě bi-turba. 270 by měla mít výkon tuším 170 kw a 320 by dle informací měla mít 265 koní a 620Nm což znamená, že si jak BMW tak MB vzájemně hlídají výkony a nikdo z nich neunikne na více jak 4 měsíce dopředu. Jenom by mě zajímalo kdy ta válka skončí, protože tímto tempem tu máme za 2 roky 4turbo diesel s výkonem přes 500 koní a 1000Nm....

Funcarver
21. února • 4:16

To oni se kluci hlídají, jen ten VW jim unikl o víc než 4 měsíce

kamik
21. února • 9:06

Já si myslím že VW utekl tak o tři roky. Když VW měl 1.9 TDI 96KW a 110KW - to už bylo v roce 2000, tak ostatní měly ještě líný diesely. V10TDI je už tady dobrý dva roky a jestli ho těd někdo překoná je otázkou. Rozhodně tady nemáme nic většího ani výkonějšího.

Kuba von Duba
23. února • 1:07

Nevim co tu porad tak vychvalujete TDI od VW. Sice maj velkej kroutak ale jsou hlucnejsi a s horsim chodem nez vetsina konkurence. A pokud vim, tak naftaky BMW treba z 320d atd uz tu taky par let jsou a je to kvalitnejsi motor nez nejakej 1.9 TDI 130k.

XP
23. února • 22:14

Jak můžeš srovnávat třilir s ani né s dvoulitrem?

Leonardo Cupranek
23. února • 11:45

A je kvalitnejsi, nez VW 2.0 TDI 16v 136kW?

XP
23. února • 20:23

Podle mě má nejlepší Diesely BMW a VW. Říkejte si co chcete a kdo chcete, ale je to tak jak píšu!

Ace2
23. února • 20:35

No hlavně ten VW, ten co má výkon z desetiválce budou mít BMW a MB na podzim z třílitrového šestiválce, no nic popojedem. Nejvýkonější turbodiesel od Fordu pro osobní vozy je Power Stroke o výkonu 265 koní a 760Nm tak nevím proč sem taháš dvoulitr TDCi..... jinak k tomu sráči, vzhledem k tomu, že jezdíš v lepším voze tak jsem si nyní udělal o tomto tvém jistě relevantním poznatku poznámku do diáře a zítra ho tedy prodám a asi si pořídím Golfa V přirozeně s 2.0 TDI  Miluju malá, tvrdá, nepohodlná auta bez výbavy s nízkou bezpečností

XP
23. února • 21:29

Ješte se te chci zeptat jakej je to pocit, když ti Golf 3.2V6 natrhne prdel? Zde znázornim výrazy tvého obličeje:

Golf ve zpetném zrcátku,

Golf předjíždí ve 240  slevnej MB 3.2CDI ,

 Ace2 kouká na vzdalující se Golf ,

Ace2 má skaženej den, sjíždí ze silnice, aby ho nepředjel další Golf

Večer Ace2 brečí u maminky v náručí.

Ace2
23. února • 21:48

Well, to by byla asi holá pravda. Otázkou je jak dlouho by ten golf těch 240 jel, protože já na omezovači tedy na těch 240 jedu i do kopce, bez omezovače jsem jel na letních gumách 252 tedy alespoň podle rychloměru. Za druhé se to nikdy nestalo, tedy nemohu posoudit mé psychické rozpoložení pokud by se toto stalo, za třetí ten jeden prodaný kus a ještě do vlastnictví importéra jako předvádečka dělá z tvého poměrně humorného představení poněkud nereálnou situaci no a za čtvrté to bych téměř zapoměl, není ani tak duležité kolik z auta ve smrtelný křeči vyždímeš, ale zda je to auto schopný v běžným provozu brzdit, což je věc s Ečkem neporovnatelné. No ale docela si mě navnadil, začínám mít na golfa skutečně chuť, nevíš kde bych našel seznam prodejců ? Děkuji.

XP
23. února • 22:05

Asi v Mercedesu moc dobre vedi, proc tam dali omezovac na 240. Proste by to ten motor trvale nevydrzel *3*. Ne ovsem ze by to vydrzel. Co buedm resit dal? Radsi nic, protože prez net to nema cenu. Kdyby jsme s polu mluvili osobne, tak by jsme se jeste na hodne vecech schodli a nemusely by jsme se zbytecne handrkovat.

Ace2
23. února • 22:16

Hmm až na to že těch 240 jsem si tam dal ten omezovač sám, protože zimní pneu jsou do tohoto rychlostního indexu. Při 240 to má stále 500rpm rezervu do červeného pole. Ne nic řešit nebudeme, VW je nejlepší a o tom se tady nikdo nepře, též tvé znalosti jsou ryze z praktického života, tedy nemohu ti tedy jinak než poděkovat za kvalitní informace, které nás jistě všechny obohatili.

Ace2
23. února • 22:23

ne ne druhé auto je Cadillac vybírám si zásadně jen to nejlepší.

XP
23. února • 22:28

Oukay. Necháme toho. Stejnak tady neni ani malá šance že se schodnem

XP
23. února • 22:21

O tech kvalitních informacich radši Ty mlč!

Když se koukneš na web http://www.mercedes-benz.cz/index.asp?jazyk=cz&obsah=922 tak uvidíš že tam je seriově omezena rychlost na 243. Určitě vědí, proč to událi.

Ace2
23. února • 22:34

To je chyba, jede 252 km/h tacho, žádný omezovač na 243 tam není.

bibendum
24. února • 8:17

Tacho ti bude prmerovat minimalne +5%....

Ace2
24. února • 12:42

ve 160 tacho jedu 159 km/h policejně změřeno, tedy se to k 5% neblíží. Tohle není tachometr z VW kde se na nějaký desítky km/h moc nehraje....

XP
23. února • 21:10

Přečti si test v HN - MB E2.7CDI vs. Superb 2.5TDI.

Superb v tomto testu prohrál, ale motor TDI byl oproti Mercedesu tišší, kultivovanější a měl nižší spotřebu a také byl i přes 10Kw deficit svižnější oproti 2.7CDI. Jinak ve všem - ještě kromě prostoru Superb prohrál.

To je jen důkaz že motory TDI jsou opravdu lepčí než CDI

Ted se z toho asi pos....

Leonardo Cupranek
24. února • 0:14

No jo, ale 2.5 TDI neni PD, ale CR. PD ma preci jen trochu syrovejsi zvuk (zejmena za studena a na volnobeh). Ale taky se PD nedava do pohodlnych limusin, ale do mensich aut. Nevim jestli je to nahoda, ale dnes se se mnou (podruhe v zivote) pokousel honit clovek v MB 270CDI a opet velmi nepochodil. Ale asi se pri tom citil o neco komfortneji a mel tam o neco mensi kraval. Ja si ale komfortu hodlam uzivat az v duchodu.

TDIPD
24. února • 13:39

2,5TDI má PD stejně tak i V10 5,0TDI a 4,0TDI. Volkswagen dělal motor se vstřikováním CR jen 3,3TDI pro Audi A8.

Ace2
24. února • 0:37

no ty jo já nevím jako, jednou jsem se pokoušel pozávodit 270 Omegou co jsem měl (3.0 V6 rok. 2000) a jako těžce jsem nepochodil, sice to nebylo dramatický, ale ujel mi vždy když si vzpoměl...

Ace2
23. února • 21:58

S tím SuperBem nemáš pravdu, protože k tvé smůle je máme na firmě. 2.5TDI je o poznání línější, spotřebu skutečně nevím, protože tenhle parametr skutečně neřeším. Jinak je SuperB neporovnatelný přirozeně, špatné jízdní vlastnosti, brzdy, komfort, odpružení, převodovka, zkrátka vše co se dá nějak hodnotit. Víš co rozdíl je ten, že je s těmi auty jezdím, kdežto ty si přečteš nějaký test a pak to pokládáš za relevatní důkaz. Testy v magazínech jsou dobrý tak pro onanisty, ostatní si ty auta radši projedou v reálu. Fotky jsou jistě fine, ale o skutečných vlastnostech toho mnoho neřeknou.

XP
23. února • 22:07

Ale pravděpodobně 114Kw verzi, ale máš pravdu Ečko je skutečně horší. Když jsou testy dobrý pro onanisty, tak co tady proboha děláš? Ach už vim. je mi to jasný *3*

XP
23. února • 22:12

Chtěl jsem říct Supeb je horší neš Éčko. Nicméně stejně ten MB É asi není tvůj, ale je to služebák a doma v garáží máš svoje jediný auto - Trabant.

Víš já ti nemůžu v ničem věřit, protože nehodnotíš subjektivně, ale jsi zaujatý na určité značky a i kdyby byli sebe lepší, tak to neuznáš. Jsi prostě HOVEN.

XP
23. února • 21:00

Ale tam je jeden problém že ten motor nevyrábí Ford nýbrž Cummins! Ford ho jen motuje do svých vozů. Jen malý upozornění V10TDI má 313k! takže Power Stroke 5.9V8 se svími 265Konmi není výkonější. Tahám sem 2.0TDCi jednak že to je motor vlastního vývoje a výroby Fordu a také tím chci ukázat že BMW a VW mají určitý náskok před ostatními výrobci. Třeba i před MB. Že říkáš že na podzim něco MB představí je pěkný, ale ted nic nemá. např. VW má určitej náskok a taky třeba neco představí. Třeba to bude V10TDI s dvěma turby a plnícím tlakem 3 bary jako má ten třílitr od BMW.

Prostě to uznej tvoje trapný  CDI 150Kw nemá na 3.0TDI 165Kw. s tim nic neuděláš!

A nech si tech tvejch trapnejch připomínek. Jsi totiž z Ečka zvyklej na jinej standart.

Ace2
23. února • 21:40

V tom případě se plně omlouvám a děkuji za informace.

Ace2
23. února • 21:53

Jinak jsme zapoměl říci že jsem se spletl a Ford má výkon 325koní a 760Nm, tedy omlouvám se za nepřesnost, ale nyní se pro změnu může zahrabat VW s V10TDI.

Šumík
23. února • 20:47

No jo když máš MB, tak je pro tebe Golf trapné auto....

Ace2
22. února • 18:08

co to kecáš za bláboly.... Ford má dávno vykonnější diesel používající se do osobních vozů.... tak si stoupni do roku, šoupej radši nohama když se bavěj dospělí.

Z
22. února • 19:07

Ace2: psal, že tady nic výkonnějšího není dostupný a v tom má pravdu - když nevemu do úvahy individuální dovozy aut s Power-Stroke. Jinak větší je diesel v H1 (6.5), ale to už je regulérní náklaďák.

Ace2
22. února • 18:13

chtěl jsem říci do roku, každopádně to tvoje diletanství ve znalosti trhu nezmenčuje.

Ace2
22. února • 18:15

tak ještě jednou... do rohu....

Hufnágl
22. února • 18:58

Ace2> Měl by ses napřed uklidnit, než tu budeš reagovat.

Navíc, MB je přece super značka, tak ji nemusíš pořád tak hájit

Ace2
22. února • 19:05

No jo v motorcafé jsou taky střety názorů, ale vesměs se tam hádají do krve lidi, kteří tomu rozumí, nebo tomu rozumět chtějí. Tohle je jen továrna na teoretiky a plané řeči, málo z nich tu má nějaké zkušenosti natož vědomosti. Grr seru na to tady, zlaté dobré MC....

XP
23. února • 20:18

Aha tak Ford má nejvýkonější diesel? Že by to byl 2.016V TDCi? 96Kw? To je nevýkonější dvoulitrovej Diesel od Fordu. Na něj tady má VW 1.9 TDI 96Kw a 110KW čí 2.0 16V TDI 103 a 132Kw, které mají menší spotřebu.  

Jinak jsem chtěl dodat k tobu bavoru že se není čemu divit, když má plnící tlak okolo tří barů.

Ace má Ečko 320CDI, tak si na něj dejte bacha!! P.S je to pěknej krám

Z
21. února • 13:48

Tady ne.

Šumík
19. února • 20:28

....to se bude muset MB snažit....jinak je známo, že diesely BMW jsou jasná jednička - např. 320d....to je supermotor...

Boris Fedorov
19. února • 22:30

Podle mého zapomínáte na Volvo. Mám V70 D5 a nemůžu si jej vynachválit.

Ropak
19. února • 21:33

Spíše bych upřesnil diesely BMW a VW jsou jednička

Šumík
19. února • 21:56

Jo jasně  VW taky, zapomněl jsem...

XP
19. února • 22:13

Za chvíli tam bude třeba patřit i FIAT!

Boris Fedorov
19. února • 22:29

JTD jsou ve svý cenový skupině skutečně špička. Spolu s renaulťáckýma dCi a HDI od PSA jdou dnes dle mého už dál než TDI od VW, kterým sice sem tam nějaký kW přibývá, ale kvůli kultuře chodu bych s tím více jak 500km jet nechtěl. Nejel jsem s tím novým všude chváleným nafťákem od Hondy, takže ten nehodnotím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XP
19. února • 22:51

Hlavně TDI mají lepší spotřebu a spotřeba je důvod pro naftu. A jsou osvedčený, ale kultura chdodu není taková, ale zaleží na odhlučnení a uložení motoru. Např u superbu není V6 TDI slyšet!

Boris Fedorov
20. února • 8:13

Osobně bych litr na 100 km oželel. Děsil bych se pocitu, že v tom hlomozu budu muset tak tři roky jezdit. Ovšem každopádně maj TDI spotřebu pohádkovou. Mě to baští kolem 8 litrů.

 

Superb V6 TDI- tak šestiválce jsou už sami o sobě mnohem více kultivované a tenhle motor navíc nemá PD. Problémem u tohoto motoru je jeho věk, s D5 od Volva se svezeš mnohem lépe a s lepší akustikou, věř mi.

Peter L
20. února • 9:05

Záleží čo nazývač kultúrou chodu. Pokiaľ je to beh naprázdno a hluk s tým spojený (navyśe ešte so studeným motorom), máš pravdu. Ale keď sedíš v aute a ideš s ním, tak jediné čo vnímaš je nábeh turba a sila motora. Čo sa týka hluku vo vnútri záleží od odhlučnenia auta ako takého. A ešte záleží aj na spôsobe uloženia motora - paradoxne Octavia menej vibruje s TDI 96 KW ako Passat.

Tým som chcel povedať, že na trati 500 km súviditeľné  rozdiely pre teba ako vodiča asi len v tej spotrebe.

Petr
20. února • 9:39

No když mám benzín, nevibruje nic, krásný zvuk atd. Možná ta spotřeba není úplně malá, ale kdo na to má, tomu to nevadí.

Jen to víc ničí životní prostředí, moderní nafťák je šetrnější.

XP
20. února • 23:44

Petr má Audi A8 4.2, tak si vychvaluje svoje autíčko.

Petr
23. února • 11:58

 

Motor super, ta velikost už míň, vzadu nikdo nejezdí, parkovat s tím ve městě není žádnej med. Časem půjde z domu, ale to se uvidí, kdy.

Snehulda
20. února • 16:09

No to zapomen - pokud diesel nema filtr pevnej castic, tak nici zivotni prostredi mnooohem vic nez benzinak ...

Petr
21. února • 0:04

Bohužel benzíňák spaluje více paliva => více vzduchu => více kyslíku. A to je možná ještě horší než trocha sazí.

mariov8
21. února • 23:16

Ba ne, bohuzel moderni usporny naftaky jsou bez filtru pevnych castic porad skodlivejsi pro zivotni prostredi nez benzinaky a taky se nove prokazal rakovinotvorni vliv sazi z nafty, proto ted ty filtry! A to i pri pomeru spotreb! A ta bohuzel rozhoduje, hned po cene.

ace3
19. února • 19:30

OPRAVDU jste si jistí, že má objem 3,5litru? Nekde jsem cetl že je to normalní 3,0, akorat mu pry dali dve turba.. Ja to taky nevim jiste, ale vzhledem k tomu, jak BMW se svymi NAZVY vs. OBJEMY čachruje, bych se vubec nedivil..(pro priklad 320i - sestivalec o objemu 2,2litru..)

Deep
19. února • 19:38

Nebo 316i je 1.8 a 318i je 2.0

Petr Broža
19. února • 19:37

Je to tak, špatně jsem pochopil tiskovou zprávu. Je to třílitr 530d doplněný turbem, který zvyšuje točivý moment ve vyšších otáčkách, čímž se zvýšil max. výkon.

Deep
19. února • 19:10

Super motor, 200 kW z tři a půl litru, to je skoro jako zázrak  A co teprve po čipu!

ace3
19. února • 19:39

Tak ted je to teprve zazracnej motor.. Objem 3litry a vykon 200kw, to je fakt slusny..

Doporučujeme

Články odjinud