BMW 535d: nový třílitrový nafťák s 200 kW a dvěma turby

Souběžně s BMW 5 Touring uvedl německý výrobce rovněž také nový naftový motor, který se objeví jak v kombi, tak sedanu. Jde o šestiválec s objemem 3.0 l, který je poprvé v historii BMW přeplňován dvěma turbodmychadly. Nový motor má na svůj objem velmi solidní výkon 200 kW (272 ps), jeho maximální točivý moment činí úctyhodných 560 Nm ve dvou tisících otáčkách. Už v 1500 ot. má hodnotu 500 Nm. Na stovku zrychlí 535d za 6,6 s, před čímž je nutno smeknout klobouk. Třílitr 530d, z něhož 535d vychází a který je přeplňován jen jedním turbem, má výkon 160 kW a točivý moment 500 Nm.

První turbo běží naplno už od nízkých otáček a zajišťuje, aby měl motor výkon „od začátku“, druhé turbo se přidává ve vyšších otáčkách. Díky tomu má 535d maximum v 4800 otáčkách (o 500 ot. více než 530d). To cení zejména ti, kdož rádi motor vytáčí (ne že by to bylo potřeba). Samozřejmostí je plnění emisí Euro4 díky filtru pevných částic, který mají už i modely 525d a 530d.

Tip: Přečtěte si více o novém BMW 5 Touring!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW 5 má nekompromisní design

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků