BMW 535d: nový třílitrový nafťák s 200 kW a dvěma turby

Souběžně s BMW 5 Touring uvedl německý výrobce rovněž také nový naftový motor, který se objeví jak v kombi, tak sedanu. Jde o šestiválec s objemem 3.0 l, který je poprvé v historii BMW přeplňován dvěma turbodmychadly. Nový motor má na svůj objem velmi solidní výkon 200 kW (272 ps), jeho maximální točivý moment činí úctyhodných 560 Nm ve dvou tisících otáčkách. Už v 1500 ot. má hodnotu 500 Nm. Na stovku zrychlí 535d za 6,6 s, před čímž je nutno smeknout klobouk. Třílitr 530d, z něhož 535d vychází a který je přeplňován jen jedním turbem, má výkon 160 kW a točivý moment 500 Nm.

První turbo běží naplno už od nízkých otáček a zajišťuje, aby měl motor výkon „od začátku“, druhé turbo se přidává ve vyšších otáčkách. Díky tomu má 535d maximum v 4800 otáčkách (o 500 ot. více než 530d). To cení zejména ti, kdož rádi motor vytáčí (ne že by to bylo potřeba). Samozřejmostí je plnění emisí Euro4 díky filtru pevných částic, který mají už i modely 525d a 530d.

Tip: Přečtěte si více o novém BMW 5 Touring!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW 5 má nekompromisní design

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků