BMW 535d: nový maxi nafťák za maxi cenu

Nový naftový motor 535d pro BMW 5 už má svou cenu. Od podzimu si budou moci zákazníci pořídit tuto lahůdku za 51 700 eur, tedy cca 1,6 milionu korun. Verze 530d přitom v Česku stojí jen 1,4 mil. Kč, tedy o 200 tisíc méně; zda to za těch 40 kW stojí, musí zvážit potenciální zákazník.

Uvedený šestiválec s objemem 3.0 l je poprvé v historii BMW přeplňován dvěma turbodmychadly. Jeho výkon dosáhl na rovných 200 kW (272 k), maximální točivý moment činí úctyhodných 560 Nm ve dvou tisících otáčkách. Už v 1500 ot. má hodnotu 500 Nm. Na stovku zrychlí 535d za 6,5 s (Touring 6,6 s). Třílitr 530d, z něhož 535d vychází a který je přeplňován jen jedním turbem, má výkon 160 kW a točivý moment 500 Nm.

První, menší turbo běží naplno už od nízkých otáček a zajišťuje, aby měl motor výkon „od začátku“, druhé turbo se přidává ve vyšších otáčkách. Díky tomu má 535d maximum v 4800 otáčkách (o 500 ot. více než 530d). To cení zejména ti, kdož rádi motor vytáčí (ne že by to bylo potřeba). Spotřeba činí je  osm litrů na sto km. Samozřejmostí je plnění emisí Euro4 díky filtru pevných částic, který mají už i modely 525d a 530d.

Tento motor dostane i nová generace BMW 3, chystá se rovněž pro SAV X3. Pro sedmičku se zatím „dvouturbo“ neplánuje, BMW 7 totiž dostane výkonnější osmiválec; ten současný má výkon jen 190 kW.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků