BMW 535d: nový maxi nafťák za maxi cenu

Nový naftový motor 535d pro BMW 5 už má svou cenu. Od podzimu si budou moci zákazníci pořídit tuto lahůdku za 51 700 eur, tedy cca 1,6 milionu korun. Verze 530d přitom v Česku stojí jen 1,4 mil. Kč, tedy o 200 tisíc méně; zda to za těch 40 kW stojí, musí zvážit potenciální zákazník.

Uvedený šestiválec s objemem 3.0 l je poprvé v historii BMW přeplňován dvěma turbodmychadly. Jeho výkon dosáhl na rovných 200 kW (272 k), maximální točivý moment činí úctyhodných 560 Nm ve dvou tisících otáčkách. Už v 1500 ot. má hodnotu 500 Nm. Na stovku zrychlí 535d za 6,5 s (Touring 6,6 s). Třílitr 530d, z něhož 535d vychází a který je přeplňován jen jedním turbem, má výkon 160 kW a točivý moment 500 Nm.

První, menší turbo běží naplno už od nízkých otáček a zajišťuje, aby měl motor výkon „od začátku“, druhé turbo se přidává ve vyšších otáčkách. Díky tomu má 535d maximum v 4800 otáčkách (o 500 ot. více než 530d). To cení zejména ti, kdož rádi motor vytáčí (ne že by to bylo potřeba). Spotřeba činí je  osm litrů na sto km. Samozřejmostí je plnění emisí Euro4 díky filtru pevných částic, který mají už i modely 525d a 530d.

Tento motor dostane i nová generace BMW 3, chystá se rovněž pro SAV X3. Pro sedmičku se zatím „dvouturbo“ neplánuje, BMW 7 totiž dostane výkonnější osmiválec; ten současný má výkon jen 190 kW.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků