BMW 530i: techno party (megatest)

Po odvážné řadě 7 vymodeloval kontroverzní desingér Chris Bangle novou řadu 5. Stejně jako 7 šokovala 5 revolučními tvary exteriéru a interiéru. Pod odvážným kabátem se ukrývá špičkový obsah. Testovali jsme verzi se šestiválcem 3.0 (170 kW/231 k).
BMW 530i: techno party (megatest)
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech

Poznámka: čtenář AutoRevue.cz a majitel BMW 5 nám zaslal několik postřehů z provozu automobilu. Jeho zajímavé postřehy zveřejňujeme v plném znění.

1. Autorádio, nevím přesně jaký mám typ, ale v přehledu uložených stanic se neukazuje název stanice, pouze frekvence. Jakmile stanici přepnete a opustíte menu tlačítkem vedle idrive, tak se název stanice ukáže v dolní části displeje. To, že v přehledu chybí názvy vědí servisy již několik měsíců, avšak stále slibují, že další verze software to odstraní. Přiznám se, že absence těchto údajů je mnohdy nepříjemná…

2. Po volbě zhasnout displej sice všechny údaje, kromě posledního řádku z displeje zmizí, avšak stále zůstane podsvícen, takže při noční jízdě ruší… Opět sliby servisu, že s další verzí již všechno bude OK…

3. Po 4000 Km mi přestal fungovat klíček, tedy nepřestal úplně, ale zmenšil se jeho dosah, chyba pravděpodobně přímo v klíčku (asi se nedobíjel), objednán nový…

4. Stále mám pocit, že něco „klepe“ v pravé části u spolujezdce, už jsem prolezl všechno, ale furt nic…

5. Lehké poznámky ke kvalitě laku, mám ho v černé barvě a již ji mám „omlácenou“ od kamínků, jednoznačně doporučuji nákup opravné tužky, bude se hodit…

6. Mám sportovní podvozek a mohu uznat, že pro ježdění po Praze jsem si upletl za pěkné prachy bič, je to síla

7. Mám pocit, že vůz je příliš citlivý na boční vítr. Jako druhé auto mám Passata V6, takže to srovnávám s tímto vozem…BMW má podle mě dva stavy: Na suchu a bez větru sedí opravdu super a troufám si říci, že i lépe než Passat (je ve čtyřkolce), ale během jízdy rychlostí okolo 150-160 na dálnici při bočním větru máte co dělat, abyste to udržel na silnici. Je to hrozně nepříjemné, možná, že jde pouze o zvyk, nicméně párkrát jsem již kulil oči…

8. Mám 6rychlostní automat, řazení bez problémů, i když mám opět pocit, že kick down má poněkud pomalejší nástup, samozřejmě pomůže přepnutí řadicí páky do polohy DS.

9. Brzdy jsou dle mého názoru optimální, i když by možná mohly mít ostřejší nástup… je to čistě subjektivní pocit…

10. Senzor pro rozsvícení světel má podle mne nevhodně nastavenou intenzitu pro sepnutí, nicméně to lze pořešit přednastavením v servisu, stejně tak jako nízká výška xenonů, která je z výroby. Stačí se domluvit a v servisu to zvednou jak je třeba …

11. Senzor stěračů si občas dělá co uzná za vhodné, ale na to jsem si již z Passata zvykl, takže žádná změna

12. Mám sériové sedačky, sice v kůži, ale bez bederní opěrky. Po pár kilometrech se dostavila poměrně silná bolest zad. Řešení? 25.000 a dodatečná montáž pneumatické bederní opěrky. Teď je to OK.

13. Vadí mi to, že nejde otevřít kufr z prostoru řidiče. Pokud je klíček v zapalování, tak je jeho tlačítko nefunkční a jiné tlačítko pro otevření kufru v kabině není…

14. Motoru se 170kW není co vytknout, při vytočení je „pěkně“ slyšet a pocit je super, to je podle mě rozhodně asi ta největší přednost…

15. Interiéru se nehodlám věnovat, je to zcela osobní záležitost a musím uznat, že teď mi přijde super, je svěží a působí lehce…

16. Ale zásadní problém je s nastavením klimatizace. Nechápu, proč se nastavuje přes manuální čudlíky a ne digitální formou. Nemohu tak rychle ovlivňovat např. teplotu u spolujezdce, jedině mu před „ksichtem“ kroutit čudlíkem, to mi přijde dosti trapné, nelze ani obě teploty sdružit…

Předchozí kapitola
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků