BMW 530i: techno party (megatest)

Po odvážné řadě 7 vymodeloval kontroverzní desingér Chris Bangle novou řadu 5. Stejně jako 7 šokovala 5 revolučními tvary exteriéru a interiéru. Pod odvážným kabátem se ukrývá špičkový obsah. Testovali jsme verzi se šestiválcem 3.0 (170 kW/231 k).
BMW 530i: techno party (megatest)
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seznamte se - BMW 5. Zepředu vypadá jako mimozemšťan nebo vysmáta a hodně
vypasená dravá šelma

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Z boku vypadá pětka impozantně, ostatně necelých pět metrů délky upoutá
pozornost tak či tak

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní část charakterizují protáhlé zadní světlomety zasahující hluboko do zadního
blatníku. --- Označení 530i naznačuje, s kým máme čest (resp. co zakrývá kapota)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pohled na zadní část pobuřuje i uklidňuje. Chris Bangle se vyřádil...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zrcátka vypadají poněkud archaicky (v kontrastu se zbytkem vozu), zevnitř
jsou to "plachty"

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Stírače fungují bezchybně. Pochvalu zaslouží účinná plocha i bezchybný chod
--- Pořádná 17palcová kola nesmí u podobného vozu chybět --- Dvě ledvinky
- jako pro člověka jsou i pro bavorák životně důležité

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední světlomety BMW 5 nebo křídla ptáka - tak trochu obojí. --- Když nic, tak
kvůli nim na pětku nezapomenete 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klika vypadá naprosto klasicky, ale vytahuje se nahoru...--- Dvě koncovky výfuku
připomínají sportovní ambice

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Součástí příplatkové výbavy testovaného modelu bylo elektricky ovládané
střešní okno --- Ve voze s klimatizací poslouží ke sledování noční oblohy 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na spodní straně víka zavazadlového prostoru je uchycena bezpečnostní souprava
--- Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje široký vstupní otvor, který
eliminuje typický neduh všech sedanů - špatný přístup do zavazadlového prostoru

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po stranách zavazadlového prostoru nechybí praktické prostory

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sklopením zadních sedadel zvětšíte délku zavazadlového prostoru, skříň
neodvezete, ale větší tašky nabo krabice nepředstavují problém

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pokud hledáte v interiéru klasické tvary bavoráků, hledáte marně. Staré dobré
časy skončily, na místo křivek nastoupily nekompromisní hrany --- Tlačítka
otevírání oken a nastavení vnějších zpětných zrcátek mohla být níže...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Také v interiéru popustil Bangle uzdu fantazii. Podle některých zákazníků až moc
...Ostré tvary a krátké plochy vytváří dojem vzdušnosti --- Příplatková sportovní
sedadla poskytují dvojici předních pasažérů vynikající komfort 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kombinace tmavě šedých a světle šedých plastů není ideální. Kombinace černé
a béžové barvy vypadá luxusněji --- V testovaném modelu bohužel scházely
držáky nápojů, takže kelímky putovaly do kapsy na dveřích 

Klepněte pro větší obrázek --- Zadní dveře nepostrádají kapsy na dveřích (jsou krátké, ale jsou)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Práce s prvkem iDrive není složitá. I technicky méně zdatní jedinci se s ním
nakonec skamarádí --- Přihrádku na straně spolujezdce opět pokrývá měkký
materiál, objem - standardní. Ovladač světel, otočením doleva aktivujete
adaptivní světlomety

Projekci údajů z palubního počítače obstarávají dva displeje mezi budíky. Na jednom displeji se ukazuje datum s aktuálním časem a venkovní teplotou, na druhém informace o celkovém počtu kilometrů, najetých kilometrech, průměrná rychlost, průměrná spotřeba, dojezd. Informace o servisním intervalu naleznete na centrálním displeji (systém podrobně monitoruje všechny důležité položky).  Pozornost si zaslouží páčky pod volantem, neboť využívají mikrospínače. Co to znamená v praxi?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na přístrojové desce se revoluční myšlení designéra podepsalo částečně, budíky
rychloměru a otáčkoměru jsou dostatečně velké a přehledné

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hranatá palubní deska složená z několika plastů různých barev nemá s bavorákem
mnoho společného, respektive ještě donedávna neměla....

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nepostradatelná pomůcka kuřáků - popelník a zapalovač --- Z přihrádky ve středové
konzole předměty po rázném přidání plynu vystřelí ven 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Páku šestistupňového automatu použijete v automatickém režimu pouze
několikrát denně, příjemný tvar hlavice doceníte zejména při sekvenčním řazení

Klepněte pro větší obrázek --- Tlačítka na volantu ovládají pouze základní funkce, 
nepřehledná změť tlačítek se nekoná 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cestující na zadních sedadlech nejsou méněcenní, naopak. Na zadních sedadlech
panuje stejné pohodlí jako vepředu --- Sedáky jsou dostatečně dlouhé

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kapsa na zadních dveřích se objemem chlubit nemůže. --- Cestující mohou vzadu
regulovat intenzitu vyhřívání zadních sedaček

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ať se vám interiér líbí, nebo nelíbí, po stránce komfortu nezklame. --- Na zadních
sedadlech se pohodlně posadí osoba vysoká 185 cm a klidně i osoba vyšší
--- Vzadu si připadáte jako v obývacím pokoji 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sklopením prostředního dílu zadního sedadla získáte loketní opěrku s odkládacím
prostorem

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Systém kontroluje všechny důležité položky jako olej, brzdové destičky atd. 
V testovaném voze blížil čas výměny oleje, což systém nekompromisně
oznámil --- Dostupné radiové stanice 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nastavení výšek a basů, pokročilý ekvalizér ukrytý v další položce překoná
i kvalitní Hi-Fi věže, zmáčknutím iDrivu se zobrací základní položky  --- Podrobné
nastavení klimatizace (můžete zvolit přimíchání studeného vzduchu atd.)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Základní rozcestník --- Otočením prvku iDrive posunete skladby na CD, můžete
změnit disk --- Takovým způsobem zobrazuje systém dostupné radiové stanice 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na integrovaný telefon jsem mnoho chvály neslyšel --- Do tohoto šuplíčku se
zakládá karta SIM --- Jelikož v něm příliš nedrží, musíte být trpěliví

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Telefon vyrobila a dovává BMW společnost Motorola, se základnou komunikuje
pomocí bluetooth --- Po vyjmutí telefonu ze základny hovoříte skrze sluchátko

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Telefon načte kontakty uložené na SIM kartě, můžete vybírat podle jména -
i hlasově. Vytáčím číslo...Během jízdy si můžete přečíst příchozí SMS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek --- Volám na infolinku, telefon vytáčí číslo

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pod kapotou pracoval zážehový šestiválec s objemem tři litry a výkonem 170 kW
--- Ve voze zněl spíše jako ukolébavka než dravý benzínový agregát

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kožená sedadla ovládá a vyhřívá elektrika, elektricky můžete sedák prodloužit.
Sedadlo disponuje dvěma paměťovými pozicemi

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků