BMW 530i: techno party (megatest)

Po odvážné řadě 7 vymodeloval kontroverzní desingér Chris Bangle novou řadu 5. Stejně jako 7 šokovala 5 revolučními tvary exteriéru a interiéru. Pod odvážným kabátem se ukrývá špičkový obsah. Testovali jsme verzi se šestiválcem 3.0 (170 kW/231 k).
BMW 530i: techno party (megatest)
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech

Telefon

Jelikož znám člověka, který pětkového bavoráka vlastní, znám jeho postřehy. Dalšími postřehy nakonec přispěl i čtenář AutoRevue.cz – ty si můžete přečíst na konci článku. Od známého jsem vyslechl vesměs chválu, jediná významnější kritika směřovala na adresu duálního bezdrátového telefonu. Naše osobní seznámení (mě a telefonu) nezačalo úplně příjemně. Po zapnutí se přístroj dožadoval SIM karty. V návodu jsem bohužel zmínku o SIM kartě nenašel, takže jsem raději zavolal známému.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na integrovaný telefon jsem mnoho chvály neslyšel --- Do tohoto šuplíčku se
zakládá karta SIM --- Jelikož v něm příliš nedrží, musíte být trpěliví

Ten přiznal, že se podobným problém zabýval asi 2 hodiny po zakoupení vozu a vysvětlil mi, že pokusy založit SIM kartu do samotného přístroje nikam nevedou. SIM kartě je určen subtilní šuplíček za telefonním přístrojem, ze kterého SIM karta ráda vypadává. Při zakládání budete potřebovat obratné ruce a notnou dávku trpělivosti. Jakmile kartu dopravíte na určené místo, stačí vyťukat nebo nahlásit PIN a můžete telefonovat. Jen pro zajímavost, přístroj vyrobila společnost Motorola. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Telefon vyrobila a dovává BMW společnost Motorola, se základnou komunikuje
pomocí bluetooth --- Po vyjmutí telefonu ze základny hovoříte skrze sluchátko

Po zapnutí se telefon ohlásí nápisem BMW, to abyste náhodou nezapomněli, v jakém voze sedíte. Samotný telefon je umístěn v základně nad klimatizovanou schránkou, komunikace telefonu a základny probíhá pomocí bluetooth. Standardně se telefon nachází v základně a hovor probíhá skrze reproduktory a mikrofony umístěné ve voze. Pokud telefon vyjmete ze základny, přestane zvuk procházet reproduktory a hovor probíhá pomocí samotného přístroje. Funguje to samozřejmě také naopak.

Pokud vložíte v průběhu hovoru telefon do základny, přeruší se reprodukce hudby a zaznívá hovor. Samotný telefon má integrovaný mikrofon a reproduktor na zadní straně, takže při hovoru směřuje displej a klávesnice od hlavy. Zvuk, jenž vychází ze sluchátka není převratně čistý, ale zažil jsem i horší. Telefon je samozřejmě možné ovládat pomocí iDrive, což využijete během jízdy. Volbou – Dial number vyvoláte na displej klávesnici. Otáčením prvku iDrive vybíráte jednotlivé číslice, opětovnou volbou Dial number číslo vytočíte.

Při konverzaci s hlasovým informačním systémem (infolinka) nemusíte vyjímat sluchátko ze základy, na dodatečné klávesnici vyberete iDrive konkrétní číslo a potvrdíte. Telefon samozřejmě načte kontakty uložené na SIM kartě, můžete vybrat poslední volané číslo a posledních osm volaných čísel. Textovou zprávu si můžete v průběhu jízdy přečíst, ohlásí se malou obálkou v pravém dolním rohu, napsat testovou zprávu v průběhu jízdy nemůžete, k napsání textovky poslouží klávesnice telefonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Telefon načte kontakty uložené na SIM kartě, můžete vybírat podle jména -
i hlasově. Vytáčím číslo...Během jízdy si můžete přečíst příchozí SMS

Jako každý moderní mobil nabízel telefon v pětce hlasové vytáčení. Po stisknutí tlačítka na volantu můžete zadat konkrétní povel. S češtinou neuspějete, komunikačním jazykem číslo jedna zůstává angličtina. Na základní povel Dial Number (vytoč číslo) zareaguje příjemný ženský odpovědí Please say the number (řekněte číslo). Anglicky nadiktujete číslo, systém zopakuje tři číslice a vyzve vás, abyste pokračovali. Jakmile nadiktujete celé číslo, zvoláte Dial a můžete hovořit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek --- Volám na infolinku, telefon vytáčí číslo

Při zadávání čísla si pocvičíte pronunciation (výslovnost), neboť systém česko-anglické mluvě nerozumí. Jednotlivé číslice musíte vyslovovat zřetelně a hlasitě, pokud systém něčemu nerozumí, slušně se vás dotáže, cože jste vlastně říkali. Pokud nerozumí číslicím, občas místo 424 zopakuje 555 atd.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků