BMW 530i: techno party (megatest)

Po odvážné řadě 7 vymodeloval kontroverzní desingér Chris Bangle novou řadu 5. Stejně jako 7 šokovala 5 revolučními tvary exteriéru a interiéru. Pod odvážným kabátem se ukrývá špičkový obsah. Testovali jsme verzi se šestiválcem 3.0 (170 kW/231 k).
BMW 530i: techno party (megatest)
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech

Jako obývací pokoj

Vzhledem k rozměrům a rozvoru jsem předpokládal velkorysou nabídka vnitřního prostoru. Teoretický předpoklad praxe potvrdila a dokonce i povýšila. V BMW 5 skutečně nedostatkem místa trpět nebudete, ať už měříte 180 nebo 190 cm. Pracoviště řidiče a prostor spolujezdce překypuje komfortem. Koleno si řidič neotlačí, neboť stehna podbírá boční vedení sedáku, a pokud náhodou ne, opírá se o měkoučkou středovou konzolu. Nad hlavou místo neschází, ideální pozici umožní nalézt výškové nastavení sedáku. Na zadních sedadlech panuje stejné pohodlí jako vepředu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cestující na zadních sedadlech nejsou méněcenní, naopak. Na zadních sedadlech
panuje stejné pohodlí jako vepředu --- Sedáky jsou dostatečně dlouhé

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kapsa na zadních dveřích se objemem chlubit nemůže. --- Cestující mohou vzadu
regulovat intenzitu vyhřívání zadních sedaček

Několik cestujících shodně prohlásilo, že si připadají jako v obývacím pokoji. Všechna sedadla testovaného vozu pokrývala kůže a vyhřívala elektrika, přední sedadla elektrika rovněž ovládala. Opěradla mají výrazné boční vedení (testovaný vůz obsahoval sportovní sedačky za příplatek 19 700 Kč), v zatáčkách výborně drží tělo, sedák je dostatečně dlouhý, opora stehen vynikající. Sedadla navíc poskytují vynikající komfort, ani stovky kilometrů za volantem nečiní zádům problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ať se vám interiér líbí, nebo nelíbí, po stránce komfortu nezklame. --- Na zadních
sedadlech se pohodlně posadí osoba vysoká 185 cm a klidně i osoba vyšší
--- Vzadu si připadáte jako v obývacím pokoji 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sklopením prostředního dílu zadního sedadla získáte loketní opěrku s odkládacím
prostorem

Sedadlo řidiče samozřejmě disponuje dvěma paměťovými pozicemi. Elektrika nastavuje i výšku opěrek. Hlavové opěrky posunul výrobce dozadu, až příliš daleko od hlavy řidiče a spolujezdce. Zavazadlový prostor s objemem 520 litrů překrývá docela krátké a lehké víko. Nakládání předmětů usnadňuje široký vstupní otvor zasahující hluboko do stran.

Koncertní sál a iDrive

Zřejmě nikoho nepřekvapí, že automobilem zněla muzika hodná Oskara. Vynikající přednes zajišťoval příplatkový Hi-Fi systém Professional (44 700 Kč) s přehrávačem CD disků. Veškeré hudební žánry prezentoval systém vynikajícím způsobem, táhlé smyčce i dunivé basy zněly stejně přesvědčivě. Audiosoustavu ovlivňuje několik prvků – na volantu, iDrive i tlačítka vedle šuplíku CD disků. Automobilu nechyběl měnič na 6 CD (za příplatek 14 700 Jč) v přihrádce spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Systém kontroluje všechny důležité položky jako olej, brzdové destičky atd. 
V testovaném voze blížil čas výměny oleje, což systém nekompromisně
oznámil --- Dostupné radiové stanice 

K novým barorákům (5 a 7) patří iDrive jako voda a oheň. Kdo o iDrive nikdy neslyšel, připomíná kolečko u pračky…ale jedná se o joystick, kterým můžete pohybovat nahoru, dolů, doprava a doleva a stisknout. Pod yoistickem se nachází tlačítko menu, jež vyvolá na obrazovku rozcestník. Informace se zobrazují na rozměrném barevném displeji vedle kapličky přístrojové desky. Displej je kontrastní, dobře viditelný za denního světla, má jemný rastr. Barvy jsou syté a jasné, hnědá vypadá jako hnědá a modrá jako modrá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nastavení výšek a basů, pokročilý ekvalizér ukrytý v další položce překoná
i kvalitní Hi-Fi věže, zmáčknutím iDrivu se zobrací základní položky  --- Podrobné
nastavení klimatizace (můžete zvolit přimíchání studeného vzduchu atd.)

Nyní k iDrive. V základní poloze ukazuje displej rozcestník: Uprostřed se nachází i – jako information, nahoře Communication, vlevo Climate, vpravo Navigation a dole Entertaiment. Ve spodní liště jsou zobrazeny informace o hrající skladbě nebo naladěné stanici, síle signálu a času. Po otočení klíčku v zapalování se zobrazí důležitá upozornění – zapnout pás, nutnost kontroly v servisu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Základní rozcestník --- Otočením prvku iDrive posunete skladby na CD, můžete
změnit disk --- Takovým způsobem zobrazuje systém dostupné radiové stanice 

Stisknutím iDrive se zobrazí následující volby:

1. display off – tento příkaz vypne displej, opětovnou aktivaci provedete stisknutím iDrive. Vypnutí displeje bohužel nevypne podsvícení, takže obrazovka sice zůstane černá, nicméně podsvícení nezmizí. To může řidiče obtěžovat.

2. display settings – nastavení času, formát 12/24 hod, datum, kontrast, jazyk, jednotky (km/h, kPa, stupně Celsia atd.)

3. entertaiment settings – nastavení výšek a basů, pokročilý ekvalizér, speed dependent volume – systém automaticky přizpůsobuje hlasitost, Logic room akoustic, síla předních a zadních repro atd.

4. Dopravní informace

5. Nastavení vozu –kontrola tlaku v pneumatikách, nastavení parkovacího systému, nastavení světel, ovlivnění logiky zamykání, funkce follow me home – můžete nastavit, jak dlouho vám automobil posvítí na cestu, maximální doba činí 240 s, nastavení automatického zamykání dveř

6. Service – položky, které potřebují pravidelnou kontrolu. Ke každé jsou zobrazeny dodatečné informace

  • kolik kilometrů zbývá, než bude potřeba navštívit servis)
  • olej
  • přední brzdové destičky
  • zadní brzdové destičky
  • mikrofiltr
  • celková prohlídka
  • brzdová kapalina
  • Spark plugs
  • Nastavení komunikace telefonu, nastavení bluetooth

Položka Entertainmetnt

Pod položkou Zábava naleznete ovládání CD disků, přepínání mezi CD přehrávačem, rádiem FM či AM a měničem disků. Stanici můžete naladit automaticky, manuálně, celkem jednoduše uložit stanic do paměti. Pokud zrovna jedete, na displeji se zobrazuje seznam aktuálně dostupných stanic, který se průběžně obměňuje. Stačí pouze otáček prvkem iDrive a stanice měnit, stejně to funguje u CD.

Položka Navigation

Automobilu sice nescházela navigace, předchozí recenzent však místo CD navigace zanechal v krabičce CD Daniela Landy, jenž navigaci dvakrát nechutnal. Navigaci otestujeme samostatně, velice podrobně se budeme navigací zabývat později. 

Položka Climate

Položka Climate umožňuje pomocí iDrive nastavit pokročilé funkce klimatizace.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků