BMW 530i: techno party (megatest)

Po odvážné řadě 7 vymodeloval kontroverzní desingér Chris Bangle novou řadu 5. Stejně jako 7 šokovala 5 revolučními tvary exteriéru a interiéru. Pod odvážným kabátem se ukrývá špičkový obsah. Testovali jsme verzi se šestiválcem 3.0 (170 kW/231 k).
BMW 530i: techno party (megatest)
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech

Odvážný krok

Všechny výše popsané skutečnosti vedou nutně k přesvědčení, že BMW stojí na křižovatce života a smrti. Opak je pravdou. Přes dílčí problémy slaví automobilka prodejní úspěchy, celá BMW Group letos očekává rekordní prodeje i zisky. Výbornou pozici si dlouhodobě drží řada 3 (tedy poslední mohykán – klasické BMW), stoupají prodeje řady 5 (v prvních měsících letošního roku si nevedlo špatně ani v ČR) a dokonce i řady 7. Modely X5 a Z4 nemají s odbytem větších problémů, řada 6 se prosazuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Stírače fungují bezchybně. Pochvalu zaslouží účinná plocha i bezchybný chod
--- Pořádná 17palcová kola nesmí u podobného vozu chybět --- Dvě ledvinky
- jako pro člověka jsou i pro bavorák životně důležité

Zbývá zodpovědět poslední otázku: Znamenal odvážný posun v designu od umírněné klasiky k nonkonformnímu stylu krok vpřed? S určitostí to nelze říci (ne v tuto chvíli), velmi důležitým krokem na cestě k novému BMW budou řady 4 a především nová řada 3. Zatím to vypadá, že designéři uberou na radikálnosti a vtisknou novým modelům přece jen umírněnější tvář. O návratu ke klasickým liniím, kterými se bavorák dlouhá léta pyšnil, však napadlo ani slovo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední světlomety BMW 5 nebo křídla ptáka - tak trochu obojí. --- Když nic, tak
kvůli nim na pětku nezapomenete 

Není pochyb, že BMW bude pokračovat v nastoupené designové cestě, jež vede (lidé z BMW jsou o tom přesvědčeni) na vrchol. Objektivně vzato se BMW zařadilo do nepočetné skupiny automobilek odhodlaných riskovat a zkoušet nové věci. Na jednu stranu automobilka riskuje ztrátu tradičních zákazníků a hazarduje s odkazem minulosti, na druhou stranu přizpůsobuje svoje modely moderní době a vytváří předpoklad pro budoucí úspěch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klika vypadá naprosto klasicky, ale vytahuje se nahoru...--- Dvě koncovky výfuku
připomínají sportovní ambice

V otázce designu se BMW významně odlišuje například od Volkswagenu, který atakoval výsostné bavorské vody například modelem Phaeton. Zatímco Volkswagen o výraznějších změnách dosud pouze hovořil, BMW jednalo. Z jiného pohledu lze naopak prohlásit, že BMW to s odvážností přehnalo a musí učinit malý krůček vzad, ale Volkswagen spěje k novému vzhledu svých modelů postupně. Nakolik se Volkswagen odváže a BMW umírní, pokud se tak stane, uvidíme poměrně brzy.

Nepřehlédnutelný

BMW řady 5 není automobil pro každého. V tuto chvíli nenarážím na cenu, ale spíše skutečnost vyplývající z onoho odvážného stylingu, zařazení a rozměrů vozu. BMW 5 buď milujete, nebo nenávidíte, žádné neutrální stanovisko k němu nelze zaujmout. Pro řadu 7 to platí dvojnásob. O charakteristických a nepřehlédnutelných prvcích vnějšího design byly napsány celé romány, proto se omezím na stručný výčet. Nezpochybnitelnou dominantou přední části jsou světlomety a mřížka chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Součástí příplatkové výbavy testovaného modelu bylo elektricky ovládané
střešní okno --- Ve voze s klimatizací poslouží ke sledování noční oblohy 

Dlouhé přední světlomety zasahují do karoserie, vyvolávají s mohutnou zaoblenou kapotou a dvěma ledvinkami lemovanými chromovými lištami pocity dynamiky. Mohutný přední nárazník se třemi průduchy vzduchu dynamickou písničku přídě dokončují. Táhlá přední kapota, zakroucené linky a dramatické přechody ukončuje zaoblená zadní část s protaženými světlomety zasahujícími tentokráte do zadních partií. Co myslíte, stává se BMW5 na ulici předmětem pozornosti?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na spodní straně víka zavazadlového prostoru je uchycena bezpečnostní souprava
--- Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje široký vstupní otvor, který
eliminuje typický neduh všech sedanů - špatný přístup do zavazadlového prostoru

Samozřejmě stává. Jeho odvážné tvary mu dávají vyniknout v kolonách všednosti, na lesknoucí se karoserii upírali zraky desítky chodců, závistivé i pohrdavé pohledy vrhaly i řidiči okolních vozů. Jeho výjimečnost a atraktivitu pro okolí samozřejmě podtrhuje malý počet exemplářů pohybujících se po českých vozovkách. Pokud vydrží pětce obliba z prvních měsíců letošního roku, nebude pohled na BMW 5 na českých silnicích ničím výjimečným.

V ulicích Brna, Prahy a Zlína jsem potkal několik „pětkových kolegů“, na jedné brněnské křižovatce si automobil s úsměvem prohlížel spokojený majitel nového BMW řady 6 (asi se mu zdála příliš obyčejná). Pohyb ve městě, respektive parkování a kličkování uličkami není ideální. Zaparkovat 4841 mm dlouhý vůz vyžaduje trpělivost, nebo rozlehlé parkoviště. Jako firemní reprezentant pětka určitě nezklame. Uvážíme-li zvuk samotné značky a její vnímání širokou veřejností, dostaneme ideálního společníka podnikatele.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Radikální změna, Chris Bangle story, génius nebo šílenec
  2. Kam spěje BMW, vnější design, revoluční tvary, oblíbená pětka
  3. Moderní interiér, plasty, ovládací prvky, ergonomie, klimatizace
  4. Přístrojová deska, tempomat, směrová světla, odkládací plochy
  5. Vnitřní prostor, obývací pokoj, audiosystém, ovládání a iDrive
  6. Bezdrátový telefon, možnosti, volání, hovor, sms, vkládání SIM
  7. Motor, charakteristika, parametry, chování, odhlučnění, zvuk, automat
  8. Jízdní vlastnosti, stabilita, řízení, brzdy, posilovač řízení, parametry
  9. Fotogalerie (všechny pořízené fotografie pohromadě)
  10. Postřehy majitele BMW 5 (čtenáře): zkušenosti v bodech
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků