BMW 530i: techno party (megatest)

Petr  |  07. 04. 2004 01:48

Chpu, ze text je dlouhy, ale korekturou by snad projit mohl - okenni roleta za 107 000 Kc je hrave prekonana stresnim oknem za 411 000 Kc a korunu vsemu nasazuje veta: Dunivé zvuky oznámí, že se 16000 kg těžký kolos pohnul vpřed. )) Ani jsem to nedocetl, uznavam, ze vyjimecne muze neco takhle ujet, ale co je moc, to je moc. Ktery nedouk to u vas edituje! Vzdyt se vam vsichni jenom vysmeji a zbytecne degradujete cely (vecne kvalitni) test. Pane Broza, takhle tedy ne!!!

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  07. 04. 2004 11:17

Opraveno

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  07. 04. 2004 11:31

Tak se mi nějak zbláznil Word. Za chyby se omlouvám..

Odpovědět  |   | 
Francis  |  08. 04. 2004 00:54

Ach ta cestina: ... pohrdavé pohledy vrhaly i řidiči okolních vozů...  A to jsem proletl jen prvni dve strany

Odpovědět  |   | 
kiwi  |  07. 04. 2004 01:52

At si kdo chce co chce rika, tohle auto ma stavu a jede jako das

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 04. 2004 01:57

Obavam se, ze i ten CD changer za 143 000 Kc by vas asi prisel dost draho , ale tech 16 tun stejne nic neprekona - to je vyrok roku

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  07. 04. 2004 07:24

Liborovi se občas připletla do cen nula navíc. Už je to opraveno.

Odpovědět  |   | 
sch  |  08. 04. 2004 14:01

Taky by se mi líbilo, kdyby se to stalo v účtárně, až mi budou počítat výplatu.

Odpovědět  |   | 
Nokiesson  |  07. 04. 2004 07:26

Pěkná recenze, ale stejně si rejpnu. Koráb tohle auto sice je, ale 16000kg je trochu moc nee? S tim by trilitr moc nezahejbal...

Odpovědět  |   | 
rsv  |  07. 04. 2004 08:16

Měl jsem možnost úplně stejný model řídit asi 50 km, a opravdu se mi zdá řazení automatu při kick downu děsně pomalé, a pak jsem jel s manuálním šestikvaltem a to bylo to pravé ( i když přiznávám , že pro pohodlnou jízdu je automat dobrý).

Odpovědět  |   | 
Chlup@tour  |  08. 04. 2004 02:53

Mozna je to jen muj subjektivni nazor, ale myslim si, ze automat je pro slecinky. S manualem je jizda uplne o necem jinem, mnohem vic si to uzijete. Na druhou stranu, proti sekvencni prevodovce nejsem, spise naopak.

Odpovědět  |   | 
Turbo  |  08. 04. 2004 11:00

Aaa, pan je zavodnik. Okna na klicku si taky "uzies" mnohem vic? ..Neber to osobne, to byla jen reakce na "slecinky".
Ale mas pravdu. Kazdy at si vybere po svem. Vse ma sve pro a proti.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  01. 05. 2004 11:35

Mam vzdy desnou radost z toho, kdyz uviznu v zacpe, a nez ji projedu, musim 50x zmacknout spojku, zaradit jednicku, rozjet se, zmacknout spojku a vyradit. To je fakt zabava.

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  07. 04. 2004 10:35

Zaujala ma rucicka aktualnej spotreby, resp. maximalna hodnota na stupnici - 20 litrov. Pri motore 3,0 170 kW mi to pripada ako dobry pokus o vtip. Len aby sa chudina neohla o zarazku.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  07. 04. 2004 10:55

Spíš je to ochrana řidiče před šokem z obrovské spotřeby

Odpovědět  |   | 
F1000  |  08. 04. 2004 22:28

Souhlas. Když jsem totiž aktivoval servisní menu, ve kterém palubní počítač ukazuje okamžitou spotřebu, tak mě těch 90l při rozjezdu skutečně dost šokovalo  Jinak s tím jezdím kolem 10 a to nejezdím vůbec pomalu...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 04. 2004 14:25

Budes se divit, ale motory s VANOS technikou nezeraou az tolik. 325i ma v prumeru 9,7l ( a vazi jen o 100kg mene), coz pri caste jizde pres 200 po dalnici je vice, nez super hodnota. Samo, pri "podlaze" to jde na doraz, ale ze chvili se stejne musi uz preradit, takze je to OK.

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  07. 04. 2004 14:47

kamo ja o voze, ty o koze. Rec bola o OKAMZITEJ spotrebe. Len tak pre tvoju informaciu, moje TDI 81 kW, ktory sa vo svete radi medzi najuspornejsie motory, vykazuje pri rozbiehani okamzitu spotrebu az 35 litrov. Z toho ti je asi jasne, ze benzinovy trojliter s vykonom 170 kW ma okamzitu spotrebu asi niekde inde, nez ciachovanych 20 litrov. Comprende?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 04. 2004 10:31

..... ne tak uplne. Je uplne jedno, jestli pri prudkem pridani motor vezme 20 nebo 40l, protoze tato doba trva jen kratkou dobu. Spis je dulezite, jaka bude "dlouhodoba" okamzita spotreba.

Odpovědět  |   | 
Turbo  |  07. 04. 2004 10:57

Motor je ulozeny samozrejme podelne. Parametry motoru jsou stale skvele, ale uz to neni zadny mladik (tusim rok 2000). Zaslouzil by si nejakou malou upravu jako je to s 3.0D (135kW-150kW-160kW)

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 04. 2004 11:56

To je zajímavé - a u tohoto vozu bych to moc nečekal. Na druhou stranu je nutné vzít v potaz fakt, že při vyšší rychlosti a vyšší síle bočního větru se s tím holt asi nic moc udělat nedá.

Odpovědět  |   | 
Drrrak.2  |  07. 04. 2004 12:09

Skoda, ze tam neni fotka displeje pri parkovani... Uz jednou jsem ji tusim videl v TV, ale to bylo nahodou

Odpovědět  |   | 
MH  |  07. 04. 2004 14:52

Ten čtenář jsem já, dojdu ten displej při parkování vyfotit a pošlu ho sem...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  07. 04. 2004 14:21

No, 320d s automatem ma 1605kg, bez nej asi 1550kg (musel bych se podivat do technicaku), E-Klasse ma to same, takze me to jako kolos nepripada. Prave, vyssi hmotnost pomaha k tomu, ze auto lepsi sedi jak pro 220km/h, tak na snehu .....

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  07. 04. 2004 14:30

Jakto ze je auto nachylne na bocni vytr, kdyz BMW slibovalo, ze aktivni rizeni to vyresi za vas? Nebylo v aute pritomno? No zase ukazuje, ze chyby v aerodynamice resi elektronika (ovsem kdyz chybi, tka je zle). Ctenar, ktery ma zkusenosti jasne hovori o tom, ze i Passat je v tomhle ohledu lepsi.

Ja vim ze je auto nacpano elektronikou a ma slusny motor, ale hmotnost 1.6 tuny je uz celkem dost. Pak ma motor vysokou spotrebu a nema na svuj vykon patricnou dynamiku.

Osobne se mi BMW 5 moc libi. Mouchy ma kazde auto. Tu nejvetsi mouchu vidim v tom, ze pokud chci mit auto ve vybave, ktera dela z obycejneho sedanu luxusni BMW, musim vynalozit 822 100 (mozna i vice) za priplatkovou vybavu. Vzhledem k zakladni cene se jedna o cca 59 procentni navyseni! Mimochodem, za priplatkovou vybavu tohoto vozu si poridim slusny sedan stredni tridy.

Odpovědět  |   | 
A  |  07. 04. 2004 14:44

A nebo jednoroční kurz češtiny, aby se tu pak neobjevila perla jako výtr.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  08. 04. 2004 16:58

A sakra. No jo, stane se.

Odpovědět  |   | 
MH  |  07. 04. 2004 14:59

Aktivní řízení sice mám, ale fakt to při bočním větru hrozně háže. Prostě to ukrutně celým autem trhá, řešení je jenom jet pomaleji, opravdu je to o hubu.

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  07. 04. 2004 15:11

Vyzkoušeno potvrzeno - neřekl bych že se jedná jen o subjektivní pocit MH - těžko říci čím to je, nicméně v určitých situacích (rychlost cca 180-190 km/h) jsem měl pocit že i moje Vectra C je na boční vítr o trochu méně citlivá.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 04. 2004 15:12

Překvapil jste mě s tím srovnáním s Passatem. Čekal bych, že majitel BMW Passata sepsuje a napíše že se jízdní vlastnosti nemohou rovnat. Díky za objektivní názor.

Passat ne boční vítr reaguje jak - lépe, hůře? Je přitom znát že to je čtyřkolka?

Odpovědět  |   | 
MH  |  07. 04. 2004 15:28

Passat se prostě snaží být neutrální a troufám si řici, že ho z toho ani boční vítr moc nevyvádí, prostě v tomto ohledu je lepší Passat.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 04. 2004 15:46

OK, díky.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  07. 04. 2004 18:12

To navyseni je pro nemecka auta typicke. Mercedes je na tom uplne stejne, ted jsem zrovna videl E320 za 2.7mio, pri zakladni cene 1.5mio to neni spatny vykon.

Odpovědět  |   | 
MH  |  07. 04. 2004 15:06

Co se týče telefonu, recenze se vůbec nezmiňovala o bluetooth rozhranní, které je také možné ve voze mít. Osobně si myslím, že je to mnohem pohodlnější než zabudovaný telefon a řešit duální SIM karty. 100% to funguje pouye s doporučenými telefony, já mám T630 a musím uznat, že jsem maximálně spokojený. Na displeji áuta se mi zobrazují i kontakty z telefonu, obsluha potom funguje přesně tak, jak je popsáno v recenzi. Dokonce i včetně hlasové volby. Samozřejmě, že v případě hlasové volby musím mít číslo uloženo "v paměti auta", nikoli telefonu. Nelze nastavit, aby se hlasově např. Petr volal z pozice Petr v mobilním telefonu. Nicméně pohoda je v tom, že mám stále jenom jeden telefon, třeba v kapse a přitom mám maximální výhody HandsFree. To je skutečně dotažené do detailu.

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  07. 04. 2004 15:16

BTW - možná jsem ve článku přehlédl - když už dostanete z továrny auto "mluvící" německy (kterouž já neovládám , není vůbec jednoduché "přepnout ho do angličtiny" - myslím že je nutné vyměnit čip? přímo u BMW. Abych to vysvetlil - nejedná se mi o uživatelský display, ale komunikační rozhraní (hlas) -  (tzn žádné "úživatelské nastastavení" - kdo říká že to lze plete se)-  je to škoda - např. hlasová volba telefonu je německy  ("Numer volen bite", "abruch" atd)  ...

 

 

Odpovědět  |   | 
Martin  |  07. 04. 2004 15:47

Nikomu nevadí že má pedál plynu z podlahy? Nepřipomíná Vám to 120ku? Nedávno se to dost řešilo u Golfu, ale tady je to každýmu jedno.

Odpovědět  |   | 
Pener  |  07. 04. 2004 20:12

Pedál plynu z podlahy mají všechny BMW co jsem viděl a myslim že je to tak lepší. Jsem rád že i VW s tim začal a doufám že bude pokračovat.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  09. 04. 2004 17:08

Samozrejme !!! Cokoli udela VW, je spatne. Na to si je treba navyknout.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  07. 04. 2004 18:16

"ale během jízdy rychlostí okolo 150-160 na dálnici při bočním větru máte co dělat, abyste to udržel na silnici"

Odpovědět  |   | 
petr  |  08. 04. 2004 14:13

autor asi neni ridic a/nebo nikdy nejel 150 a ma strach

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 04. 2004 14:18

A ty jsi asi nikdy neřídil bavoráka

Odpovědět  |   | 
MH  |  08. 04. 2004 14:51

Á pán je chytrej, napřed se s tím svez a potom něco piš, prostě to tak je, při bočním větru je to síla, ale při dobrých podmínkách naopak super, je to z extrému do extrému...

Odpovědět  |   | 
BigHot  |  07. 04. 2004 20:46

Zni to protichudne, ale prave prace Chrise dava BMW prirozenost. Vsiml si toho jiz Libor Zezulka v testu, kdy svetla prirovnal k ptacim kridlum. BWM sve tvary, vsechny diskutovane (zad, maska, svetla, palubni deska, madla dveri), cerpa z prirody. Nic neni prirozenejsi,  konzervativnejsi a klasictejsi nez prirodni tvary. A Chris to vi a prosazuje - to je jeho filozofie. Ve VW stale resi zda je Golf dost konzervativni a jestli kdyz neudelaji s designem tohle tak zda uz to nebude pusobi tak a tak - to je neprirozene. Spravna je jen jedna cesta a ta uz je zde od pradavna.

Tim co pusobi na BMW negativne muze byt to, ze jednotlive dily karoserie pusobi jakoby byly k sobe pripasovany, jakoby to byla stavebnice. A dale, ze je to tak vyjimecny vzhled, ze muze casem zklisovatet.

Nicmene filozofie designu je nesmrtelna a spravna, tvary prirody nezastaravajici (oproti trendove a ucelove modelovanym karoseriim). Takze body pro BMW!

BTW: Prirozenost jde s timto modelem i prave v pripade i-Drive. Mozek jsme dostali take jen jeden, je to prirozenejsi nez desitky ovladacu. V jednoduchosti neni jen krasa - resp. ta krasa je az na druhem miste

Odpovědět  |   | 
ja  |  07. 04. 2004 21:24
LK  |  08. 04. 2004 09:12

iDrive jsem neridil, ale znamy si stezoval, ze je hrozne neprakticke kvuli kazde blbosti, ktera se nastavuje celkem casto (klimacka, radio) hrabat v menu iDrivu. Ze by na to byly lepsi extra cudliky. To mi prijde logicke.

Odpovědět  |   | 
Jeniik  |  08. 04. 2004 11:15

Proboha, kde pan Zezulka prisel k pojmu YOISTICK? Je to naprosta kravina. Kdyz uz, tak joystick, pripadne a la Microsoft: Interaktivni pakovy ovladac

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  08. 04. 2004 14:38

Pan Zezulka nikdy nehrál hry.

Odpovědět  |   | 
Jeniik  |  08. 04. 2004 20:42

A kde tedy pan Zezulka prisel na tento paskvil? Vzdyt prece kdyz neco pisu, tak musim vedet co, ne??

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  09. 04. 2004 17:10

Proboha ziveho, chyba se stane. To musite porad remcat, ze je to a to spatne? Stavat by se to nemelo, ale stane se. I v knihach jsou chyby, a ty prochazeji daleko slozitejsi korekturou.

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  08. 04. 2004 13:26

Ta 5tka mě zklamala. Odhlédnu-li od šíleného disajnu a vnitřku (to je subjektivní, někomu se to líbí), tak jsem velmi nespokojen s jízdními vlastnostmi. Líbí se mi to porovnání s Pasatem, 5tka by měla být o třídu lepší. V nové jsem nejel, ale myslím si, že její jízdní vlastnosti jsou horší než u předchozí řady. Ta určitě není citlivá na vítr, neexistuje u ní cituji "Při rychlostech okolo 160 – 170 km/h začíná subjektivně nervóznět přední část" a jiné neduhy. Celkově vzato je to auto udělaný na disajn a s jízdníma vlastnostma klasických BMW to nemá nic společného. Je to velká škoda, protože BMW se kupuje hlavně pro jízdní vlastnosti a image šoféra. Teď mám novou 3jku a po skončení leasingu jsem pokukoval po pětce, ale tohle určitě ne. Myslím, že ta 5tka má horší jízdní vlastnosti než současné trojka, protože trojka je má lepší než pasat. Takže na závěr - moc ti děkujeme Chrisi, auta budou možná "hezčí", ale jízda bude stát za pěkný hovno, tak si je nech. Akorát nevím, do čeho půjdu.

Jo a to srovnání s pasatem je OK.

Odpovědět  |   | 
MH  |  08. 04. 2004 14:49

Já jsem ten citovaný majitel, takže mé, čistě subjektivní porovnání. Na suchu, bez bočního větru, se to nedá s passatem srovnávat, je to samozřejmě podstatně lepší. Prostě BMW sedí a díky sportovnímu, sníženému podvozku, je to prostě paráda, Jak jsem psal, problémy nastanou při nárazovém bočním větru, to je velmi nepříjemné a najednou se BMW propadne hluboko pod Pacose, prostě tak to je. Mám naježděno několik set tisíc kilometrů a myslím si, že dokážu poznat, že to prostě není ono... Co se týče dalšího srovnání, tak jen lze potvrdit, že 5ka je prostě výš než např. Pacoš, bohužel vyžaduje dobré jízdní podmínky.

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  08. 04. 2004 19:11

Děkuji za odpověď, přesně tomu rozumím, co jste napsal. Problém je ale v tom, že stará 5tka tyhlo větrné problémy nemá (ani současná 3jka). S oběma můžete jet trvale od 150-220kmh, a neexistuje nějaká nestabilita a citlivost na boční vítr. Obě jsou prostě v těchto rychlostech ve svým živlu. Takže mě ta nová 5tka doopravdy zklamala. Osobně si myslím, že BMW pomalu zklouzává do "spotřebky", kup si to na dva roky a pryč s tím protože bude nový model. Prostě jako v americe. Jenomže tady je Evropa a ta (zatím) ještě preferuje i jiné hodnoty - pěkné svezení. A to se asi bohužel začne z BMW vytrácet. Amerikanizace zasáhla už i BMW.

Odpovědět  |   | 
Bond007  |  02. 05. 2004 16:18

Bohužel s tebou musím nesouhlasit, jezdím "starou" pětkou a taky mě překvapila tím, že je dost citlivá na boční vítr a pěkně to s ní "zametá"...

Odpovědět  |   | 
Delphin  |  09. 12. 2006 22:53

Potvrzuji, včera to se mnou na dálnici házelo pořádně.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 11. 2004 12:55

Sháním manuál na BMW e36 1,8is, 1993. Muzes mi pomoci nebo mi poradit nejakýho fandu kdo ho má?? díky Michal

Odpovědět  |   | 
aquila  |  08. 04. 2004 22:24

.. tie bocne vaky v kufri su na olovene tazitka a nie len tak pre srandu

uz som to pisal pri recenzii mercedesu skratka to maju vsetky auta s motorom vpredu a nahonom vzadu. na snehu sa auto chova o niekolko radov lepsie (pre citatela MH: a mozno aj za vetra

 

Odpovědět  |   | 
Shrek  |  10. 04. 2004 12:44

"Při rychlostech okolo 160 – 170 km/h začíná subjektivně nervóznět přední část, kterou zadní náhon nekompromisně tlačí vpřed."

Jestliže začne "nervóznět" přední část už při 170, co se potom děje třeba při 220?

Odpovědět  |   | 
vita  |  13. 04. 2004 20:20

ty folee tohle Bmw asi přez 200km nejede.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  20. 04. 2004 09:29

no muj nazor nje zcela jiný než redaktora, rozhodně nemam pocit že by to auto nad 160 nervoznělo, jenže ono to taky chce držet volant , mam pocit že s tim autem ujel 100metrů a psal dojmy.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  20. 04. 2004 09:39

S autem jsme najeli přes 1200 km, takže myslím, že můžeme soudit. Lehký pocit znervóznění se dostavil i u BMW 320i.

Odpovědět  |   | 
Cindy  |  12. 05. 2004 16:25

A stejne, neni nad Subaru. BMW maji u nas jenom vekslosi a jiny zlodejskej povl.

Odpovědět  |   | 
scope  |  29. 01. 2007 00:12

Kufr odemknes z mista ridice tlacitkem na centralni zamykani a odemykani dveri.Funguje to soucasne.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 47 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A