BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Hybridní „pětkové“ BMW se dočkalo nejnovějších bateriových článků a nově je volitelné rovněž s pohonem všech kol xDrive.

Plug-in hybridní BMW 530e s karoserií sedanu se teď pyšní novým bateriovým modulem, který prodlužuje dojezd vozu čistě na elektřinu o více jak 30 %. Z původní kapacity 9,2 kWh totiž BMW přechází na nové lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, díky nimž má teď 530e udávaný odjezd na elektřinu až 66 kilometrů.

Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

BMW uvádí, že spojení nové baterie s poslední generací hybridního ústrojí eDrive dále snižuje produkci emisí CO₂ a také kombinovanou spotřebu paliva – nově mezi 1,6 až 1,8 litry na 100 km (dříve 1,9 až 2,1 litru). Čistě na elektřinu lze přitom jet až do rychlosti 140 km/h.

Specifikace hybridního ústrojí však zůstává stejná. Jde tedy o přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, se kterým spolupracuje elektromotor pro systémový výkon 185 kW (252 koní) a točivý moment 420 N.m. Standardem je osmistupňová automatická převodovka, novinkou je ovšem u hybridu 530e možnost zvolení pohonu všech kol xDrive.

TEST BMW 330i (G20): Umí být zase takové, jaké ho chcete mít?

TEST BMW 330i (G20): Umí být zase takové, jaké ho chcete mít?

Se zvolením pohonu všech kol se nicméně snižuje zmíněný dojezd čistě na elektřinu na 55 až 58 kilometrů, přičemž i zrychlení z nuly na 100 km/h je v případě 530e xDrive horší o setinu s časem 6,2 vteřiny. V každém případě ale oba modely zvládnout dosáhnout maximální rychlosti 235 km/h.

Dobíjet lze z běžných domácích elektrických zásuvek pomocí nabíjecího kabelu, který je součástí standardní výbavy. Tímto způsobem lze baterii nabít za méně než 6 hodin. S nabíječkou BMW i Wallbox trvá nabíjení 3 hodiny a 35 minut. Nabíjecí zásuvka je umístěna pod krytem na levém předním blatníku.

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

S ohledem na nařízení EU ohledně zvukového projevu elektrických vozidel, vytváří 530e při jízdě čistě na elektřinu v rychlostech do 30 km/h pomocí vnějších reproduktorů „nezaměnitelný zvuk, navržený speciálně pro elektrifikované modely BMW“.

Nové baterie začalo BMW montovat do modelů 530e produkovaných od letošního července. V nabídce se tedy vylepšený hybrid objevuje už nyní. Cena začíná na částce 1.509.300 Kč, v případě pohonu všech kol xDrive 1.578.200 Kč.

BMW 530e: Technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 1998
Válce/ventily 4/4
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min] 135/5000-6500
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] 290/1350-4250
Největší výkon elektromotoru [kW/min] 83/1370
Točivý moment elektromotoru [N.m/min] 265/0-3170
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/12 kWh
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 235
Max. rychlost - EV mód [km/h] 140
Dojezd na elektřinu [km] 61-66 (55-58)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 (6,2)
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,6-1,8 (2,0-2,2)
Provozní hmotnost [kg] 1845 (1935)
Základní cena [Kč] 1.509.300 (1.578.200)
Údaje v závorkách platí pro pohon xDrive
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků