BMW 530d Touring: sportkombi (kompaktní test)

33 komentářů

.
23. února • 12:44

www.mujweb.cz/Pocitace/korunky

Dusan
1. února • 21:08

Reknete nam jaka barevna kombinace je ta se kterou "vypadá pětka i uvnitř hezky". Ja jsem sedel asi ve ctyrech ruznych barevnych kombinaci jak svetlych tak tmavych a ve vsech to ve mne evokovalo predstavu vysetrovaciho loze v nemocnici. Proste neco az odpuzujicne studeneho. Myslim, ze z novych BMW ma petka jednoznacne nejhorsi interier.

Tom
1. února • 13:49

U 525dAT mam pri 200km/h rovnych 3000ot/min, ale jak tak koukam, 530dT ma v manualu jeste vic. Jinak ta spotreba je podobna, po 5000km je 8.7, ale neni problem mit 10.5, kdyz rucicka tachometru bude vetsinu doby pres 200km/h.
Co se tyce slov "velka kaplicka", v lete je treba, protoze v ni sedi navi a vzhledem, ze je hodne vysoko, tak se musi take hodne stinit. Na druhou stranu ale nestini ve vyhledu z auta. Zkuste si dat obycejny PDA do auta a pak mi reknete, co jste videli za dne. Vetsinou skoro nic! (navi diplej lej ma antireflexni upravu, coz PDA nema a hlavne ma extremni svitivost a kontrast). Mimochdem, 5-ky se momentalne v Nemecku prodava dvakrat vic, nez E-Klasse ...

Petr Broža
1. února • 13:55

Na dovolené jsme najezdili deset tisíc km s navigací v PDA a nebylo to nic tak hrozného; důležitý je hlasový výstup, na displej se člověk dívá jen na složité křižovatce.

CarlosII
1. února • 14:24

netusite, jestli soubor map, vetsinou prilozeny k GPS modulu obsahuje Korsiku a Sardinii?

Petr Broža
1. února • 16:05

Myslíte v BMW 5? To vážně netuším, vím, že tam byla Evropě vč. ČR, ale o Korsice a Sardinii nevím bohužel nic. Zkuste to u českého importéra.

performer
1. února • 13:19

To na ty přepážky má nějaká firma monopol????  Taková hrůza v tak drahém autě - to se jen tak nevidí... (a to za tu hrůzu ještě min. 30tis zaplatíte.....). To je hnusné i do Fabie Combi, natož do BMW5.....

Maius
25. února • 12:15

Ano, u nas ma na predelani vozu na kategorii N1 monopol firma MTX (plati pro BMW, u jinych znacek nevim). Zpracovani je opravdu bidne, navic ta kovova hruza pri jizde po nerovnostech neprijemne vrze. Cerna nepruhledna zadni bocni skla znacne snizuji bezpecnost pri provozu, mrtvy uhel pri pohledu sikmo dozadu, nebo couvani je obrovsky. Za to vsechno zaplatite pres 40tis.

pavel
1. února • 12:30

Už se těším na test 535d

dixie
1. února • 9:59

nevim jak je to vrealu ale podle obrazku me naprosto uzemnily zelezny listy na zadnich sedadlech pro uchyceni prepazky je to opravdu tak strasny jak to vypada na fotce (vystouply, ostry hrany, a celkove pusobici jak pest na oko) ?

Petr Broža
1. února • 11:43

Jsou přesně takové, jak vypadají na fotce.

goes
1. února • 8:20

Petr Broza: v technickych parametrech mate u motoru napsano toto - vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, přímé vysokotlaké vstřikování Common Rail, , 24 ventilů

- rekl bych, ze vam tam chybi 2 valce :) nebo je to prvni 6ti ventilovy BMW na trhu? :)

Petr Broža
1. února • 8:45

Opraveno; přepisoval jsem data ze staršího testu a tohle tam zůstalo.

Tom
1. února • 8:19

Pane Broža upozorňuji na chybu v závěru článku, kde jste se přepsat. Jedná se samozřejmě o řadový šestiválec.

Roman Daněk
1. února • 7:52

BMW 5 kombi bylo výborné auto, co bych předevšim ocenil: motor s vyborným tahem odspodu (šestiválec 3.0d je opravdu luxusní, už se těším na zkoušku 3,5d), pozice ridiče za volantem + vynikající sedačky (poprvé jsem se v těch sedačkách cítil jako doma, plně nastavitelné ve všech směrech), přehledné přístroje (i když iDrive ma sve mouchy, ale o tom se píše všude).

To sklápění a montování přepážky: než jsme přišli na princip, tak nám to docela dost dloho trvalo, ale nácvikem jsme získali praxi a pak už to nebylo tak trgické. Na většině fotek jsem pouze já, ale Petr mi musel pomáhat a přiznám, že montovat přepázku pouze sám by bylo hodně obtížné, ne-li zcela nemožné...

CarlosII
1. února • 8:21

pane Danek, myslite si, ze cena odpovida kvalite? Dle meho se da za podobny peniz koupit mnohem lepe, pravda je, ze ja mam radeji vozy typu SUV, Off Road / LR Discovery, BMW X5, Volvo XC 90, Toyota LC, Infiniti atd./. Kdybych si mel porizovat vuz typu kombi, volim radeji Mercedes Benz T E500 4matic.

Roman Daněk
1. února • 12:08

Jak uz napsal Petr, srovnavat SUV s 5er kombi nejde, ja se napr. svezl s X3 3.0d, ktere nebylo vylozene spatne, ale 5er kombi se ridi lepe, ma presnejsi rizeni. BMW je skoro vzdy zalezitosti srdce a ne mozku, pokud chapete, co tim myslim. Treba rada 1 nema na trhu konkurenci, protoze jizdni vlastnosti a podvozek jsou jednoduse skvele, ma ale vysokou cenu a malo mista vzadu.

Michal
1. února • 8:51

Srovnávat pětkový bavo s SUV je nesmyl, bavo je stavěno na sportovní jízdu, SUV je pro dědečky, co neumí řídit a často sjedou ze silnice

CarlosII
1. února • 9:03

nechci se nejak hadat, ale naftovy dvoutunovy kombik neni uplne sportovni nacini, je bran spise jako rodiny vuz, proto uvazuji, zda je cena optimalni. Volvo XC 90 myslim splni lepe naroky mlade rodiny za minimalne podobny peniz.

Petr Broža
1. února • 9:08

Pokud budu srovnávat XC90 a BMW 5T po stránce jízdních vlastností, vede zcela jednoznačně 5T, švédské SUV zcela deklasuje. Záleží na tom, co skutečně po autu chcete, zda převést pouze z bodu A do bodu B, nebo si také užít trochu zábavy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
CarlosII
1. února • 9:26

to Petr: tak dobre, prohral jsem, je to raketa

Petr Broža
1. února • 9:28

Tady nejde o motor, ale o to, jak se auto chová v zatáčce a jak se řídí. Pokud je vám jedno, jak se s řízením "domluvíte", pak klidně volte XC90.

CarlosII
1. února • 9:53

Nekdo ma rad holky, nekdo zase vdolky. Chtel jsem se zeptat, jestli neplanujete nejake clanky ohledne GPS, napriklad spojeni PDA a GPS modulu, veci ohledne letniho cestovani, kempovani atd.

Petr Broža
1. února • 8:46

BMW nedělá levná auta, ale to myslím víme všichni.

Luke K.
1. února • 7:46

nemyslim si, ze vypada lip nez MB E a AUDI A6

aquila
1. února • 15:20

to je docela subjektivne :)

napriklad u mna je to

1. mb e
2. bmw 5
3. audi a6

paegas
13. listopadu • 15:26

u mne zase
1. bmw 5
2. audi a6
..
..
..
..
..
..
3. mb e

ismo
1. února • 4:57

pětková řada v kombíku... tak to je jeden z mých aktuálních snů. Ani bych se nestaral o motor...

Kolafa
1. února • 13:49

tak to me pobavilo, no kdyz si napr. u 530D koupis tak 2+3 nahradni a 5 turb, tak se o to fakt moc starat nemusis!!!

ismo
1. února • 16:26

ty seš slovní fetišista. já myslel výběr motoru

Dr. 120L
1. února • 1:16

Hrozně malý auto vzadu ... Dát 1,8M za něco kde je místa jak v Passatovi (a to Passatovi hodně ubírám). Hlavně že to má odpočet DPH, aspoň vim včem mám ty cihly a nářadí vozit.

iceman
1. února • 1:16

5-er je momentalne to nejlepsi ve vyssi stredni a z tohoto testu jsem citil az moc, ze E-klasse je lepsi. Samozrejme, obe auta jsou spickou, ale 5ka je proty, co radi ridi, kdezto E-klasse je pro postarsi cast populace, ktera preferuje polykani dalnicnich kilometru.

N1 je vazne hruza, ale nastesti to je jen 6 sroubu. Jeste horsi jsou zacernena okna, vycouvavani z rady aut je hruza.

Doporučujeme

Články odjinud