BMW 530d Touring: sportkombi (kompaktní test)

iceman  |  01. 02. 2005 01:16

5-er je momentalne to nejlepsi ve vyssi stredni a z tohoto testu jsem citil az moc, ze E-klasse je lepsi. Samozrejme, obe auta jsou spickou, ale 5ka je proty, co radi ridi, kdezto E-klasse je pro postarsi cast populace, ktera preferuje polykani dalnicnich kilometru.

N1 je vazne hruza, ale nastesti to je jen 6 sroubu. Jeste horsi jsou zacernena okna, vycouvavani z rady aut je hruza.

Odpovědět  |   | 
Dr. 120L  |  01. 02. 2005 01:16

Hrozně malý auto vzadu ... Dát 1,8M za něco kde je místa jak v Passatovi (a to Passatovi hodně ubírám). Hlavně že to má odpočet DPH, aspoň vim včem mám ty cihly a nářadí vozit.

Odpovědět  |   | 
ismo  |  01. 02. 2005 04:57

pětková řada v kombíku... tak to je jeden z mých aktuálních snů. Ani bych se nestaral o motor...

Odpovědět  |   | 
Kolafa  |  01. 02. 2005 13:49

tak to me pobavilo, no kdyz si napr. u 530D koupis tak 2+3 nahradni a 5 turb, tak se o to fakt moc starat nemusis!!!

Odpovědět  |   | 
ismo  |  01. 02. 2005 16:26

ty seš slovní fetišista. já myslel výběr motoru

Odpovědět  |   | 
Luke K.  |  01. 02. 2005 07:46

nemyslim si, ze vypada lip nez MB E a AUDI A6

Odpovědět  |   | 
aquila  |  01. 02. 2005 15:20

to je docela subjektivne :)

napriklad u mna je to

1. mb e
2. bmw 5
3. audi a6

Odpovědět  |   | 
paegas  |  13. 11. 2007 15:26

u mne zase
1. bmw 5
2. audi a6
..
..
..
..
..
..
3. mb e

Odpovědět  |   | 
Roman Daněk  |  01. 02. 2005 07:52

BMW 5 kombi bylo výborné auto, co bych předevšim ocenil: motor s vyborným tahem odspodu (šestiválec 3.0d je opravdu luxusní, už se těším na zkoušku 3,5d), pozice ridiče za volantem + vynikající sedačky (poprvé jsem se v těch sedačkách cítil jako doma, plně nastavitelné ve všech směrech), přehledné přístroje (i když iDrive ma sve mouchy, ale o tom se píše všude).

To sklápění a montování přepážky: než jsme přišli na princip, tak nám to docela dost dloho trvalo, ale nácvikem jsme získali praxi a pak už to nebylo tak trgické. Na většině fotek jsem pouze já, ale Petr mi musel pomáhat a přiznám, že montovat přepázku pouze sám by bylo hodně obtížné, ne-li zcela nemožné...

Odpovědět  |   | 
CarlosII  |  01. 02. 2005 08:21

pane Danek, myslite si, ze cena odpovida kvalite? Dle meho se da za podobny peniz koupit mnohem lepe, pravda je, ze ja mam radeji vozy typu SUV, Off Road / LR Discovery, BMW X5, Volvo XC 90, Toyota LC, Infiniti atd./. Kdybych si mel porizovat vuz typu kombi, volim radeji Mercedes Benz T E500 4matic.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 02. 2005 08:46

BMW nedělá levná auta, ale to myslím víme všichni.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 02. 2005 08:51

Srovnávat pětkový bavo s SUV je nesmyl, bavo je stavěno na sportovní jízdu, SUV je pro dědečky, co neumí řídit a často sjedou ze silnice

Odpovědět  |   | 
CarlosII  |  01. 02. 2005 09:03

nechci se nejak hadat, ale naftovy dvoutunovy kombik neni uplne sportovni nacini, je bran spise jako rodiny vuz, proto uvazuji, zda je cena optimalni. Volvo XC 90 myslim splni lepe naroky mlade rodiny za minimalne podobny peniz.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 02. 2005 09:08

Pokud budu srovnávat XC90 a BMW 5T po stránce jízdních vlastností, vede zcela jednoznačně 5T, švédské SUV zcela deklasuje. Záleží na tom, co skutečně po autu chcete, zda převést pouze z bodu A do bodu B, nebo si také užít trochu zábavy.

Odpovědět  |   | 
CarlosII  |  01. 02. 2005 09:26

to Petr: tak dobre, prohral jsem, je to raketa

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 02. 2005 09:28

Tady nejde o motor, ale o to, jak se auto chová v zatáčce a jak se řídí. Pokud je vám jedno, jak se s řízením "domluvíte", pak klidně volte XC90.

Odpovědět  |   | 
CarlosII  |  01. 02. 2005 09:53

Nekdo ma rad holky, nekdo zase vdolky. Chtel jsem se zeptat, jestli neplanujete nejake clanky ohledne GPS, napriklad spojeni PDA a GPS modulu, veci ohledne letniho cestovani, kempovani atd.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 02. 2005 09:55
Roman Daněk  |  01. 02. 2005 12:08

Jak uz napsal Petr, srovnavat SUV s 5er kombi nejde, ja se napr. svezl s X3 3.0d, ktere nebylo vylozene spatne, ale 5er kombi se ridi lepe, ma presnejsi rizeni. BMW je skoro vzdy zalezitosti srdce a ne mozku, pokud chapete, co tim myslim. Treba rada 1 nema na trhu konkurenci, protoze jizdni vlastnosti a podvozek jsou jednoduse skvele, ma ale vysokou cenu a malo mista vzadu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  01. 02. 2005 08:19

Pane Broža upozorňuji na chybu v závěru článku, kde jste se přepsat. Jedná se samozřejmě o řadový šestiválec.

Odpovědět  |   | 
goes  |  01. 02. 2005 08:20

Petr Broza: v technickych parametrech mate u motoru napsano toto - vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, přímé vysokotlaké vstřikování Common Rail, , 24 ventilů

- rekl bych, ze vam tam chybi 2 valce :) nebo je to prvni 6ti ventilovy BMW na trhu? :)

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 02. 2005 08:45

Opraveno; přepisoval jsem data ze staršího testu a tohle tam zůstalo.

Odpovědět  |   | 
dixie  |  01. 02. 2005 09:59

nevim jak je to vrealu ale podle obrazku me naprosto uzemnily zelezny listy na zadnich sedadlech pro uchyceni prepazky je to opravdu tak strasny jak to vypada na fotce (vystouply, ostry hrany, a celkove pusobici jak pest na oko) ?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 02. 2005 11:43

Jsou přesně takové, jak vypadají na fotce.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  01. 02. 2005 12:30

Už se těším na test 535d

Odpovědět  |   | 
performer  |  01. 02. 2005 13:19

To na ty přepážky má nějaká firma monopol????  Taková hrůza v tak drahém autě - to se jen tak nevidí... (a to za tu hrůzu ještě min. 30tis zaplatíte.....). To je hnusné i do Fabie Combi, natož do BMW5.....

Odpovědět  |   | 
Maius  |  25. 02. 2005 12:15

Ano, u nas ma na predelani vozu na kategorii N1 monopol firma MTX (plati pro BMW, u jinych znacek nevim). Zpracovani je opravdu bidne, navic ta kovova hruza pri jizde po nerovnostech neprijemne vrze. Cerna nepruhledna zadni bocni skla znacne snizuji bezpecnost pri provozu, mrtvy uhel pri pohledu sikmo dozadu, nebo couvani je obrovsky. Za to vsechno zaplatite pres 40tis.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  01. 02. 2005 13:49

U 525dAT mam pri 200km/h rovnych 3000ot/min, ale jak tak koukam, 530dT ma v manualu jeste vic. Jinak ta spotreba je podobna, po 5000km je 8.7, ale neni problem mit 10.5, kdyz rucicka tachometru bude vetsinu doby pres 200km/h.
Co se tyce slov "velka kaplicka", v lete je treba, protoze v ni sedi navi a vzhledem, ze je hodne vysoko, tak se musi take hodne stinit. Na druhou stranu ale nestini ve vyhledu z auta. Zkuste si dat obycejny PDA do auta a pak mi reknete, co jste videli za dne. Vetsinou skoro nic! (navi diplej lej ma antireflexni upravu, coz PDA nema a hlavne ma extremni svitivost a kontrast). Mimochdem, 5-ky se momentalne v Nemecku prodava dvakrat vic, nez E-Klasse ...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 02. 2005 13:55

Na dovolené jsme najezdili deset tisíc km s navigací v PDA a nebylo to nic tak hrozného; důležitý je hlasový výstup, na displej se člověk dívá jen na složité křižovatce.

Odpovědět  |   | 
CarlosII  |  01. 02. 2005 14:24

netusite, jestli soubor map, vetsinou prilozeny k GPS modulu obsahuje Korsiku a Sardinii?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 02. 2005 16:05

Myslíte v BMW 5? To vážně netuším, vím, že tam byla Evropě vč. ČR, ale o Korsice a Sardinii nevím bohužel nic. Zkuste to u českého importéra.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  01. 02. 2005 21:08

Reknete nam jaka barevna kombinace je ta se kterou "vypadá pětka i uvnitř hezky". Ja jsem sedel asi ve ctyrech ruznych barevnych kombinaci jak svetlych tak tmavych a ve vsech to ve mne evokovalo predstavu vysetrovaciho loze v nemocnici. Proste neco az odpuzujicne studeneho. Myslim, ze z novych BMW ma petka jednoznacne nejhorsi interier.

Odpovědět  |   | 
.  |  23. 02. 2005 12:44

www.mujweb.cz/Pocitace/korunky

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A