BMW 525d: nový nafťák s vyšším výkonem a normou Euro 4

V březnu se pod kapotou BMW 5 objeví nový naftový motor o objemu 2.5 l s přímým vstřikem Common Rail. Nový model 525d bude splňovat přísné normy Euro4 díky bezúdržbovému filtru pevných částic; ten dostane také třílitr 530d. Výkon 2.5l motoru bude činit 130 kW při 4000 otáčkách, přičemž maxima točivého momentu 400 Nm dosáhne mezi 2000 a 2750 otáčkami. Oproti předchozímu modelu se tak zvýšil výkon o 10 kW a točivý moment o 50 Nm. Motor bude doplňovat manuální nebo automatický šestikvalt.

S novým motorem zrychlí Pětka na stovku za 8,1 s (automat za 8,3 s), z 80 na 120 km/h pak za 6,5 s na čtyřku a za 8,1 s na pětku. Maximální rychlost činí 230 (227) km/h, spotřeba je slušných 6,7 (7,8) l na 100 km. BMW 525d bude o 3100 eur levnější než 530d; tento model s třílitrovým nafťákem stojí v Česku 1 390 000 korun s manuálem, 525d by tedy mohla stát o sto tisíc méně. Rozdíl ve výkonu je přitom 30 kW.

Tip: Přečtěte si více o BMW 5 nové generace!

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků