BMW 525d: nový nafťák s vyšším výkonem a normou Euro 4

V březnu se pod kapotou BMW 5 objeví nový naftový motor o objemu 2.5 l s přímým vstřikem Common Rail. Nový model 525d bude splňovat přísné normy Euro4 díky bezúdržbovému filtru pevných částic; ten dostane také třílitr 530d. Výkon 2.5l motoru bude činit 130 kW při 4000 otáčkách, přičemž maxima točivého momentu 400 Nm dosáhne mezi 2000 a 2750 otáčkami. Oproti předchozímu modelu se tak zvýšil výkon o 10 kW a točivý moment o 50 Nm. Motor bude doplňovat manuální nebo automatický šestikvalt.

S novým motorem zrychlí Pětka na stovku za 8,1 s (automat za 8,3 s), z 80 na 120 km/h pak za 6,5 s na čtyřku a za 8,1 s na pětku. Maximální rychlost činí 230 (227) km/h, spotřeba je slušných 6,7 (7,8) l na 100 km. BMW 525d bude o 3100 eur levnější než 530d; tento model s třílitrovým nafťákem stojí v Česku 1 390 000 korun s manuálem, 525d by tedy mohla stát o sto tisíc méně. Rozdíl ve výkonu je přitom 30 kW.

Tip: Přečtěte si více o BMW 5 nové generace!

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků