BMW 525d: nový nafťák s vyšším výkonem a normou Euro 4

V březnu se pod kapotou BMW 5 objeví nový naftový motor o objemu 2.5 l s přímým vstřikem Common Rail. Nový model 525d bude splňovat přísné normy Euro4 díky bezúdržbovému filtru pevných částic; ten dostane také třílitr 530d. Výkon 2.5l motoru bude činit 130 kW při 4000 otáčkách, přičemž maxima točivého momentu 400 Nm dosáhne mezi 2000 a 2750 otáčkami. Oproti předchozímu modelu se tak zvýšil výkon o 10 kW a točivý moment o 50 Nm. Motor bude doplňovat manuální nebo automatický šestikvalt.

S novým motorem zrychlí Pětka na stovku za 8,1 s (automat za 8,3 s), z 80 na 120 km/h pak za 6,5 s na čtyřku a za 8,1 s na pětku. Maximální rychlost činí 230 (227) km/h, spotřeba je slušných 6,7 (7,8) l na 100 km. BMW 525d bude o 3100 eur levnější než 530d; tento model s třílitrovým nafťákem stojí v Česku 1 390 000 korun s manuálem, 525d by tedy mohla stát o sto tisíc méně. Rozdíl ve výkonu je přitom 30 kW.

Tip: Přečtěte si více o BMW 5 nové generace!

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků