BMW 525d: nový nafťák s vyšším výkonem a normou Euro 4

V březnu se pod kapotou BMW 5 objeví nový naftový motor o objemu 2.5 l s přímým vstřikem Common Rail. Nový model 525d bude splňovat přísné normy Euro4 díky bezúdržbovému filtru pevných částic; ten dostane také třílitr 530d. Výkon 2.5l motoru bude činit 130 kW při 4000 otáčkách, přičemž maxima točivého momentu 400 Nm dosáhne mezi 2000 a 2750 otáčkami. Oproti předchozímu modelu se tak zvýšil výkon o 10 kW a točivý moment o 50 Nm. Motor bude doplňovat manuální nebo automatický šestikvalt.

S novým motorem zrychlí Pětka na stovku za 8,1 s (automat za 8,3 s), z 80 na 120 km/h pak za 6,5 s na čtyřku a za 8,1 s na pětku. Maximální rychlost činí 230 (227) km/h, spotřeba je slušných 6,7 (7,8) l na 100 km. BMW 525d bude o 3100 eur levnější než 530d; tento model s třílitrovým nafťákem stojí v Česku 1 390 000 korun s manuálem, 525d by tedy mohla stát o sto tisíc méně. Rozdíl ve výkonu je přitom 30 kW.

Tip: Přečtěte si více o BMW 5 nové generace!

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků