BMW 520d v hospodárné sérii EfficientDynamics Edition

Automobilka BMW pokračuje ve svém zaměření na redukci spotřeby a emisí CO2. Ne že by její motory v posledních dekádách nepatřily k těm nejhospodárnějším, ale série 520d EfficientDynamics Edition připravovaná pro modelový rok 2012 opravdu stojí za zmínku. Tato „pětka“ má totiž dostat vylepšený vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l, který dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 380 Nm, ale jeho kombinovaná normovaná spotřeba v průměru klesne až na 4,5 l. A to je u komfortního sedanu s nejvyšší rychlostí 231 km/h a schopností zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,2 s hodnota opravdu obdivuhodná. Prostředky k jejímu dosažení již tolik nadšení zřejmě nevzbudí, v jejich seznamu najdeme kromě automatické regulace clony před chladičovou stěnou také start/stop systém, regenerativní brzdění, delší stálý převod nebo aerodynamicky optimalizované ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 520d EDE má jezdit 231 km/h při průměrné spotřebě jen 4,5 l/100 km

V modelovém roce 2012 se v řadě BMW 5 objeví také zážehový „dvoulitr“ 520i s přeplňováním TwinPower Turbo. Dosahuje téhož výkonu jako „diesel“ a točivého momentu 270 Nm a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 227 km/h. Ve verzi 528i pak nabídne výkon 245 koní (180 kW), točivý moment 350 Nm a nejvyšší  rychlost 250 km/h, spotřeby těchto verzí zatím ale neznáme.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků