BMW 520d v hospodárné sérii EfficientDynamics Edition

BMW 520d v hospodárné sérii EfficientDynamics Edition

Automobilka BMW pokračuje ve svém zaměření na redukci spotřeby a emisí CO2. Ne že by její motory v posledních dekádách nepatřily k těm nejhospodárnějším, ale série 520d EfficientDynamics Edition připravovaná pro modelový rok 2012 opravdu stojí za zmínku. Tato „pětka“ má totiž dostat vylepšený vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l, který dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 380 Nm, ale jeho kombinovaná normovaná spotřeba v průměru klesne až na 4,5 l. A to je u komfortního sedanu s nejvyšší rychlostí 231 km/h a schopností zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,2 s hodnota opravdu obdivuhodná. Prostředky k jejímu dosažení již tolik nadšení zřejmě nevzbudí, v jejich seznamu najdeme kromě automatické regulace clony před chladičovou stěnou také start/stop systém, regenerativní brzdění, delší stálý převod nebo aerodynamicky optimalizované ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 520d EDE má jezdit 231 km/h při průměrné spotřebě jen 4,5 l/100 km

V modelovém roce 2012 se v řadě BMW 5 objeví také zážehový „dvoulitr“ 520i s přeplňováním TwinPower Turbo. Dosahuje téhož výkonu jako „diesel“ a točivého momentu 270 Nm a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 227 km/h. Ve verzi 528i pak nabídne výkon 245 koní (180 kW), točivý moment 350 Nm a nejvyšší  rychlost 250 km/h, spotřeby těchto verzí zatím ale neznáme.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků