BMW 520d v hospodárné sérii EfficientDynamics Edition

Automobilka BMW pokračuje ve svém zaměření na redukci spotřeby a emisí CO2. Ne že by její motory v posledních dekádách nepatřily k těm nejhospodárnějším, ale série 520d EfficientDynamics Edition připravovaná pro modelový rok 2012 opravdu stojí za zmínku. Tato „pětka“ má totiž dostat vylepšený vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l, který dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 380 Nm, ale jeho kombinovaná normovaná spotřeba v průměru klesne až na 4,5 l. A to je u komfortního sedanu s nejvyšší rychlostí 231 km/h a schopností zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,2 s hodnota opravdu obdivuhodná. Prostředky k jejímu dosažení již tolik nadšení zřejmě nevzbudí, v jejich seznamu najdeme kromě automatické regulace clony před chladičovou stěnou také start/stop systém, regenerativní brzdění, delší stálý převod nebo aerodynamicky optimalizované ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 520d EDE má jezdit 231 km/h při průměrné spotřebě jen 4,5 l/100 km

V modelovém roce 2012 se v řadě BMW 5 objeví také zážehový „dvoulitr“ 520i s přeplňováním TwinPower Turbo. Dosahuje téhož výkonu jako „diesel“ a točivého momentu 270 Nm a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 227 km/h. Ve verzi 528i pak nabídne výkon 245 koní (180 kW), točivý moment 350 Nm a nejvyšší  rychlost 250 km/h, spotřeby těchto verzí zatím ale neznáme.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků