BMW 520d Gran Turismo: žádný strach z velkých zvířat

josephko  |  15. 01. 2013 18:03

Na obrázkoch to tak nevyzerá, ale v reále je to auto obrovské - hlavne na výšku. Takže určite to nie je najvhodnejšie auto na prepletanie sa úzkymi uličkami v centre miest.

Odpovědět  |   | 
Chuck  |  15. 01. 2013 20:56

No hlavně bych ho nesrovnával s A7

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 01. 2013 22:12

No to v žádném případě. A7 je "Pan Auto" bez zjevných nedostatků, 5GT má nedostatků tolik, že by vystačily na tři auta a pět Dacií k tomu. Začněme zoufale nekomunikativním řízením, dokonce s nulovou tendencí držet přímý směr, je nutno ho neustále řídit. Zadní vzduchem odpružená náprava na příčných nerovnostech doslova protestuje a skáče jak zadek u žiguli. Zavazadlový prostor pojme plusminus totéž, co kufr krátkého Golfu, jen je do něho díky nesmyslné megapolici daleko horší přístup. O hlouposti řešení iDrivu, absenci paměti dopravního vysílání, chybějícímu DCF nastavování hodin, šílenému ovládání směrových světel, nesmyslnému ovládání cyklovače/dešťového senzoru stěračů, odfláknutém provedení interiéru, vypínání night vision po přijatém telefonátu a mnoha dalších projevech mnichovského konstrukčního zoufalství byly na mnoha testech napsány stovky řádků, kterým jsem nevěřil, dokud jsem s tím nezačal denně jezdit. Přesto všechno je 5GT (ač to po předchozí kritice vypadá nevěrohodně) auto, s kterým je docela radost jezdit. Má skvělou převodovku (mimochodem stejnou jako Audi 3,0TDIR), celkem ochotně zatáčí, s Xdrivem se i rozjede a zatočí i na sněhu, nežere moc a má skvělá sedadla. S 520d jsem nejel, dle mého názoru je optimem 530d xdrive, protože s ním jede úplně stejně jako nepovedený twin turbo 535d, ale s o něco menší spotřebou. Plně souhlasím s článkem, že komfortní podvozek žehlí dobře stav D1, pokud zvolíte houpavý režim comfort nebo normální normal (i když co vedlo konstruktéry k tomu, že na comfort má motor plný točivý moment zatímco na normál je uškrcený, to je další záhadou). Pokud chcete GT5, kupte si ho. Jinak ale za skoro stejné peníze u Audi dostanete podstatně lepší auto.

Odpovědět  |   | 
X1  |  15. 01. 2013 22:45

Co mas proti ovladaniu idrive? Ved pohoda.. Aj debil pochopi..

Odpovědět  |   | 
Alex  |  16. 01. 2013 07:44

Vidíš kamarád, já ve své době ohlížel e65. Leč jeho i-drive byla jedna z hlavních věcí, proč jsem dal nakonec přednost S-klasse

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  16. 01. 2013 08:37

IDrive je vděčné téma humoru pro Jeremy Clarksona a bohužel právem. Nepochopitelných řešení je na něm asi dvacet. Podotýkám, že mám na mušce poslední verzi s 10palcovým displejem. Tak například Options nabízí v každém menu napřed plejádu obecných funkcí, které použijete buď jednou, při prvním nastavení, nebo spíš nikdy, zatímco ty, které odpovídají zvolenému režimu, musíte hledat dole v menu. Nebo třeba to, že pravé okno u rozděleného displeje se nedá změnit standardním postupem, pokud máte v pravé části displeje zvolené zobrazení mapy, protože se vám v takovém případě volba split screen vůbec nezobrazí. Míra nutného točení, naklápění a stisků ovladače pro většinu funkcí je absurdní a je několkanásobkem potřebné činnosti u MMI či Commandu. Palubní počítač sice v menu nabízí 12 možných zobrazení různých parametrů, na obří 10" obrazovce ale ukazuje jen dva z nich. Navíc se nedá celkově resetovat, musíte to dělat po jednotlivých parametrech a ještě k tomu páčkou blinkrů, ne idrivem. Nezávislé topení sice můžete přes idrive za jízdy programovat, ale už ne program aktivovat, k tomu musíte zastavit a vypnout zapalování. Atd,atd, atd.

Odpovědět  |   | 
LanRic  |  16. 01. 2013 18:53

Pokud dokážete ovládat běžný mobilní telefon, tak vám nemůže dělat iDrive problém.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  16. 01. 2013 23:00

Asi jste neporozuměl principu debaty. Nejde o to, jestli ovládání dělá nebo nedělá problém. Kromě BMW fans je obecný názor na idrive docela jednotný: jde o paskvil, který nedosahuje kvalit téhož u konkurenčních vozů. A to, co tu zaznělo, není ani zdaleka vše, co se tomuto systému po 11letech jeho existence dá vytknout.
Jako další z příkladů pitomých řešení: Specielně k 5GT se váže například nesmyslné nastavování výšky otevření víka zavazadlového prostoru: ovládání přes idrive dává 4 možné výšky, z nichž 3 jsou naprosto nepoužitelné: nejspodnější je otevření o 15cm, neproklouzne tedy ani trpasličí jezevčík = poloha zcela k ničemu. Druhá je o 40cm, jezevčík tedy proleze, ale do kufru uvidíte jen pokud si lehnete na silnici= poloha k ničemu. Třetí je o 75cm, ideální pro trpaslíky, pokud ale měříte více než 140cm, není k ničemu. Čtvrtá je plné otevření, jediná použitelná, ale ta zas pro změnu je pro například podzemní garáže příliš vysoká, například na Floře si odřete víko o strop. S láskou tedy vzpomínám na chytré řešení u Audi, VW, Superbu, Mercedesu,.... přes MMI/Command,.. nic nenastavujete. Víko si po elektrickém otevření ručně posunete do požadované (libovolné) výšky, podržíte vnitřní tlačítko až to blikne... a je to uloženo do paměti. Tohle BMW neumí.
A neumí spoustu dalších samozřejmostí.

Odpovědět  |   | 
LanRic  |  17. 01. 2013 14:47

Můj příspěvek měl říct, že pro člověka, který držel v ruce někdy mobilní telefon není problém vyřešit většinu věcí o kterých psal diskutující přede mnou, ne "absurdní mírou nutného točení, naklápění a stisků" když mám parafrázovat předchozí komentář, ale zhruba jedním až třemi úkony - pokud tedy tato míra není brána za absurdní, pro mne nikoli. Pokud mám být konkrétní - Palubní počítač v kapličce ukazuje standardně dva údaje, to podle mne stačí - osobní uživatelský názor. V případě zobrazení na celý display je možno vidět všechny měřené údaje najednou a i je najednou resetovat - minimálně u řady 3(E90/92), řady 5(F10), X5(E70), X6 a v modifikaci pro MINI. V případě panelu "Options" mi nepřijde, že bych ty možnosti, co jsou na prvních místech použil jednou nebo vůbec, naopak - úplně první jsou, pokud si správně pamatuju, volba "split screen"(přepínam mezi nimi téměř každou jízdu) a "turn off display"(teď v zimě používám také velmi často, kvůli oslnění). Vše na dvě kliknutí. Volba "split screen" při zobrazené mapě se mění naprosto standardně jen je tu o jeden klik navíc kvůli tomu, že kursor automaticky najede na měřítko mapy(kdyby to tak nebylo, by to bylo nelogické), jinak je to zase otázka maximálně dvou tahů.
S nastavováním a obecně používáním přídavného topení nemám zkušenost, nikdy jsem ho nepotřeboval, tudíž nemůžu soudit. To samé nastavování míry otevření víka kufru. S ním máte očividně zkušenost a ve formě v jaké to popisujete je to opravdu hloupé, nedokážu vymyslet k čemu jsou první tří možnosti(nejdou přenastavit na rozumnou hodnotu?). Jediné s čím mám v rámci víka kufru zkušenost je, že jsem si zkrátil maximální běh kufru, právě kvůli podzemním garážím, to bylo trochu nešikovné.
Pokud mám shrnout obecně zkušenosti s iDrivem, tak si nemůžu stěžovat - každodenní úkony jsou velice jednoduché a logické, navíc pokud využijete zkratek(předvolení na číselníku radia) tak i relativně hluboko ponořené funkce, které potřebujete u nějakého důvodu používat často, máte na dosah jednoho tahu - v mém případě třeba přímá volba "external devices". Ovšem i s těmito systémy je to stejné jako se vším - sto lidí, sto chutí.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  17. 01. 2013 17:29

Asi nemá smysl donekonečna protahovat diskusi, která evidentně nezajímá nikoho jiného než nás dva, proto jen krátké konstatování:
U 5GT F07 opravdu nejde nastavit horní limit otevření víka kufru, jde se pouze pohybovat v rámci oněch 4 předdefinovaných poloh, z nich 3 jsou nanic a nelze je uživatelsky (servisně možná, ale to jsme už mimo mísu) změnit. U F07 opravdu nejde resetovat najednou data celkového BC, jde to je u denního. U F07 opravdu není pamět TA dopravního vysílání ani automatické nastavování hodin rádiovým signálem. U F07 opravdu nejde aktivovat okamžitě ani programově nezávislé topení za běhu motoru. U F07 opravdu nejde vše další, co je ve 3 příspěvcích napsáno výše. Smutné je, že u konkurence to všechno jde, snadno, intuitivně a logicky.

Odpovědět  |   | 
LanRic  |  17. 01. 2013 19:04

Mě ani tak nešlo konkrétně o 5GT, jako o obecné hanění iDrivu, ale to je na jinou diskuzi. Co se 5GT týče, tak je škoda, že iDrive není lépe sladěn se zbytkem auta - nebo naopak. Možná proto jich je vidět tak málo. No, kluci z Mnichova mají ještě pár úkolů pro facelift/novou generaci.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  17. 01. 2013 20:51

Kdo nemá možnost porovnat idrive s MMi a commandem, je zpravidla spokojen. Přímá konfrontace systémů ale vyznívá nedobře právě pro idrive. I když třeba právě MMI zase lze vytknout jiné věci. Třeba to, že je "levotočivý", tedy posun v menu se děje směrem proti směru hodinových ručiček. Nebo to, že MMI4G opustil striktně intuitivní jednotnou logiku větvení menu předchozích verzí a u některých položek zavedl obdobu chaotických řešení jako idrive. Dnes už ani u MMI neplatí to co dříve, že jste jej mohli ovládat poslepu, protože větvení menu bylo podle stejných pravidel, ať jste v kterékoli jeho části.

Odpovědět  |   | 
LanRic  |  17. 01. 2013 22:57

Ano, to máte pravdu. Ale pokud se podaří udržet evoluci iDrivu, jako tomu bylo z první generace na druhou(výrazné snížení vrstvení menu), tak by se mohli dopracovat k opravdu dobře ergonomicky zvládnutému systému. Ta levotočivost je zajímavý jev - posun menu jsou proti logice vlevo sedícího řidiče, ale zase zoom v navigaci je tady správně oproti iDrivu v BMW - tedy, že po směru hodinových ručiček přibližujete a naopak(u toho se u BMW snad pokaždý nachytám). Strach konkurentů, že druhý to dělá líp často vede k "opisování" chyb, jako v tomto případě - což platí i mimo komunikační systémy.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 01. 2013 23:09

Nepovedene twin turbo 535d? To slysim poprve. Sam s nim jezdim 5 let a mam ponekud jiny nazor. Ale co cekat od clena fan klubu Audi...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  16. 01. 2013 23:28

Není třeba koukat k audi, stačí setrvat u BMW. Zkuste si z něj přesednout do 530d a najděte 5 rozdílů.... nebo alespoň jeden.... Jo, vlastně jeden najdete, 530d ochotněji startuje z klidu než 535d. A ještě jeden, 530d je levnější. Další už budete hledat těžko. Dynamika stejná, spotřeba stejná, akustika stejná, maximálka taky stejná. 240 jedou oba, 250 ani jeden a od 220 se nechce zrychlovat ani jednomu. Vlastně ještě dva rozdíly bych našel, 535 má výfuk vlevo i vpravo a má na zadní haubně místo nuly pětku.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  18. 01. 2013 16:32

Pokud 535d nejede od 220, pak 320d nejede od 100. Nebo byla chyba někde jinde. s 530zkušenosti nemám.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  19. 01. 2013 10:54

Myšlenka v těžkém ránu pro projásané noci?

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  20. 01. 2013 22:00

mam F10 525d (este 6 valec) a 220 ide uplne v pohode a s prehladom. Takze o takmer 100 koni vykonnejsia 535d to musi dat na volnobeh.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 01. 2013 12:52

U mna je model 520d (manual samozrejme) jedinym, ktory by som z ich ponuky bral. Boli sme s tym v Chorvatsku, optimalna motorizacia. Dobre ide (pokial viete naco je ta vec vpravo dolu, tak dokonca velmi dobre), malo to berie, v ramci motorizacie je prekvapivo zabavny, nakolko je motor lahky tak to aj super jazdi, relativne stroha vybava mi vobec nevadila. A co sa tyka maximalky, tak na tych 220 naozaj vacsi motor nepotrebujete, 520d sa da bez vacsich problemov rozbehnut aj na 230+. Jediny diesel, ktory by som chcel v garazi.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  21. 01. 2013 19:04

Teoreticky musí ale nedá. Zda je na vině jen to, že 100HP navíc má pouze na papíře jako zbožné přání nebo totéž plus podstatně horší aerodynamika než F10 plus 300kg navíc, to je ve hvězdách. Faktem je, že do 220 to je OK, pak žádná sláva a GPS měřené maximum po cca 4km rozjezdu je rovných 240km/h. Víc po rovině nejede. Ani tam, ani zpátky.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  22. 01. 2013 08:47

U BMW naftových 3litrových šestiválců bohužel poslední dobou platí, že čím vyšší typové číslo, tím větší iluze místo reality. Zatímco 30d je plně srovnatelný s 3,0TDI, navíc má o něco menší spotřebu, 35/40d na 3,0TDIR nestačí, protože ten má i přes papírový handicap skutečného konkurenta až v tříturbu 50d. A zřejmé je to nejen na brzdě či se stopkami nebo GPS, ale především v pocitu z jízdy.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 98 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A