BMW 518d a 520d s novým motorem, znamená + 7 koní a - 0,2 l/100 km

Od letošního léta začne BMW do své pětkové řady dodávat modernizované provedení svých vznětových čtyřválců 2,0 l.
BMW 518d a 520d s novým motorem, znamená + 7 koní a - 0,2 l/100 km

Novinka je zatím posledním přírůstkem do průběžně inovované rodiny motorů BMW TwinPower Turbo a nahradí dosud používané jednotky téhož objemu 2,0 l. Zatím půjde o řady 518d a 520d, o špičkovém naladění pro 525d zatím řeč nebyla. Jednotka vyniká hliníkovou klikovou skříní, vložkami válců s novým povrchem snižujícím tření, integrovanými vyvažovacími hřídeli, olejové čerpadlo s řízeným účinkem, vylepšené přeplňování a upravené vstřikování Common Rail se solenoidovými vstřikovači a plnicími tlaky zvýšenými na 2 000 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sedan BMW 520d xDrive v našem čerstvém testu

Motory budou i nadále dostupné s karoseriemi sedan a kombi, výkonnější z nich také v kombinaci s pohonem všech kol xDrive. Verze 518d dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a 520d pak 190 koní (140 kW), což je o 7, resp. o 6 koní více než dosud, přičemž vrchol točivého momentu se v obou případech posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Co se průměrně spotřeby týče, BMW tradičně v technických údajích udává rozmezí „od do“, ovšem v průměru by měla spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (-  0,6 s), BMW 520d sedan/kombi pak za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Ve všech případech jde o kombinaci se standardní, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků