BMW 518d a 520d s novým motorem, znamená + 7 koní a - 0,2 l/100 km

Od letošního léta začne BMW do své pětkové řady dodávat modernizované provedení svých vznětových čtyřválců 2,0 l.
BMW 518d a 520d s novým motorem, znamená + 7 koní a - 0,2 l/100 km

Novinka je zatím posledním přírůstkem do průběžně inovované rodiny motorů BMW TwinPower Turbo a nahradí dosud používané jednotky téhož objemu 2,0 l. Zatím půjde o řady 518d a 520d, o špičkovém naladění pro 525d zatím řeč nebyla. Jednotka vyniká hliníkovou klikovou skříní, vložkami válců s novým povrchem snižujícím tření, integrovanými vyvažovacími hřídeli, olejové čerpadlo s řízeným účinkem, vylepšené přeplňování a upravené vstřikování Common Rail se solenoidovými vstřikovači a plnicími tlaky zvýšenými na 2 000 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sedan BMW 520d xDrive v našem čerstvém testu

Motory budou i nadále dostupné s karoseriemi sedan a kombi, výkonnější z nich také v kombinaci s pohonem všech kol xDrive. Verze 518d dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a 520d pak 190 koní (140 kW), což je o 7, resp. o 6 koní více než dosud, přičemž vrchol točivého momentu se v obou případech posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Co se průměrně spotřeby týče, BMW tradičně v technických údajích udává rozmezí „od do“, ovšem v průměru by měla spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (-  0,6 s), BMW 520d sedan/kombi pak za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Ve všech případech jde o kombinaci se standardní, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků