Kapitoly článku:
Rozsáhle představovat BMW řady 5 asi moc smysl nemá. Vždyť je to jedno z nejprodávanějších aut ve své třídě a modely 518d a 520d, i když to nejsou žádné dálniční rakety, tvoří jádro prodejů hlavně mezi fleetovými zákazníky. Právě dvě základní motorizace teď posílily a ještě o trochu snížily spotřebu paliva.
Motor dostal nový systém přeplňování a se vstřikováním močoviny do výfuku splňuje normu Euro 6. Všechny užitné vlastnosti řadě 5 samozřejmě zůstaly
Podle BMW oba dvoulitrové turbodiesely sundaly čas potřebný ke zrychlení na stovku o 0,2 s a spotřebu vylepšily až o 0,4 l/100 km v závislosti na šířce použitých pneumatik. Výkon obou motorů se zvýšil o 5 kW (7 koní). Nové parametry (platné pro verzi sedan) přikládáme v tabulce. Jen pro zajímavost: prakticky stejných parametrů, jakých dosahuje dnes dvoulitrový čtyřválec, dosahoval třílitrový šestiválec v BMW 530d v roce 2002.
|
518d |
520d |
520d xDrive |
výkon kW / k při ot./min. |
110 / 150 v 4000 |
140 / 190 v 4000 |
140 / 190 v 4000 |
točivý moment Nm při ot./min. |
360 v 1750-2500 |
400 v 1750-2500 |
400 v 1750-2500 |
zrychlení 0-100 km/h s |
9,5 (9,4) |
7,9 (7,7) |
(7,9) |
maximální rychlost km/h |
218 (216) |
236 (233) |
(230) |
spotřeba město l/100 km |
5,1-5,6 (4,9-5,2) |
5,1-5,6 (4,9-5,3) |
(5,6-6,1) |
spotřeba mimo město l/100 km |
3,9-4,2 (3,8-4,2) |
3,9-4,2 (3,7-4,1) |
(4,2-4,5) |
spotřeba kombinovaná l/100 km |
4,3-4,7 (4,2-4,6) |
4,3-4,7 (4,1-4,5) |
(4,7-5,1) |
hmotnost |
1690 (1700) |
1695 (1705) |
(1805) |
Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku
Nový motor je celohliníkový, má integrované vyvažovací hřídele a především využívá novou generaci systému přeplňování, kterou BMW nazývá jako TwinPower Turbo. Efektivnější je i olejové čerpadlo, chlazení (a ohřívání) a systém recyrkulace výfukových plynů. Motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 6.
Vedle šestistupňové manuální převodovky lze přiobjednat i osmistupňový automat. Verze 520d xDrive má automat v základu. Automatická převodovka funguje spolu s navigačním systémem v jakémsi režimu předvídání a to i tehdy, pokud není zapnuto navádění. BMW tak ví dopředu, kam jedete, a podle toho zabrání řazení třeba v pasáži po sobě následující zatáček, aby se motor udržel v optimálním pásmu otáček.