BMW 518d a 520d jsou silnější, rychlejší a úspornější

Seznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogalerie: BMW 518d a 520d

Rozsáhle představovat BMW řady 5 asi moc smysl nemá. Vždyť je to jedno z nejprodávanějších aut ve své třídě a modely 518d a 520d, i když to nejsou žádné dálniční rakety, tvoří jádro prodejů hlavně mezi fleetovými zákazníky. Právě dvě základní motorizace teď posílily a ještě o trochu snížily spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor dostal nový systém přeplňování a se vstřikováním močoviny do výfuku splňuje normu Euro 6. Všechny užitné vlastnosti řadě 5 samozřejmě zůstaly

Podle BMW oba dvoulitrové turbodiesely sundaly čas potřebný ke zrychlení na stovku o 0,2 s a spotřebu vylepšily až o 0,4 l/100 km v závislosti na šířce použitých pneumatik. Výkon obou motorů se zvýšil o 5 kW (7 koní). Nové parametry (platné pro verzi sedan) přikládáme v tabulce. Jen pro zajímavost: prakticky stejných parametrů, jakých dosahuje dnes dvoulitrový čtyřválec, dosahoval třílitrový šestiválec v BMW 530d v roce 2002.

  518d 520d 520d xDrive
výkon kW / k při ot./min. 110 / 150 v 4000 140 / 190 v 4000 140 / 190 v 4000
točivý moment Nm při ot./min. 360 v 1750-2500 400 v 1750-2500 400 v 1750-2500
zrychlení 0-100 km/h s 9,5 (9,4) 7,9 (7,7) (7,9)
maximální rychlost km/h 218 (216) 236 (233) (230)
spotřeba město l/100 km 5,1-5,6 (4,9-5,2) 5,1-5,6 (4,9-5,3) (5,6-6,1)
spotřeba mimo město l/100 km 3,9-4,2 (3,8-4,2) 3,9-4,2 (3,7-4,1) (4,2-4,5)
spotřeba kombinovaná l/100 km 4,3-4,7 (4,2-4,6) 4,3-4,7 (4,1-4,5) (4,7-5,1)
hmotnost 1690 (1700) 1695 (1705) (1805)
Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku

Nový motor je celohliníkový, má integrované vyvažovací hřídele a především využívá novou generaci systému přeplňování, kterou BMW nazývá jako TwinPower Turbo. Efektivnější je i olejové čerpadlo, chlazení (a ohřívání) a systém recyrkulace výfukových plynů. Motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 6.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Vedle šestistupňové manuální převodovky lze přiobjednat i osmistupňový automat. Verze 520d xDrive má automat v základu. Automatická převodovka funguje spolu s navigačním systémem v jakémsi režimu předvídání a to i tehdy, pokud není zapnuto navádění. BMW tak ví dopředu, kam jedete, a podle toho zabrání řazení třeba v pasáži po sobě následující zatáček, aby se motor udržel v optimálním pásmu otáček.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogalerie: BMW 518d a 520d
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky