BMW 518d a 520d jsou silnější, rychlejší a úspornější

Seznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogalerie: BMW 518d a 520d

Rozsáhle představovat BMW řady 5 asi moc smysl nemá. Vždyť je to jedno z nejprodávanějších aut ve své třídě a modely 518d a 520d, i když to nejsou žádné dálniční rakety, tvoří jádro prodejů hlavně mezi fleetovými zákazníky. Právě dvě základní motorizace teď posílily a ještě o trochu snížily spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor dostal nový systém přeplňování a se vstřikováním močoviny do výfuku splňuje normu Euro 6. Všechny užitné vlastnosti řadě 5 samozřejmě zůstaly

Podle BMW oba dvoulitrové turbodiesely sundaly čas potřebný ke zrychlení na stovku o 0,2 s a spotřebu vylepšily až o 0,4 l/100 km v závislosti na šířce použitých pneumatik. Výkon obou motorů se zvýšil o 5 kW (7 koní). Nové parametry (platné pro verzi sedan) přikládáme v tabulce. Jen pro zajímavost: prakticky stejných parametrů, jakých dosahuje dnes dvoulitrový čtyřválec, dosahoval třílitrový šestiválec v BMW 530d v roce 2002.

  518d 520d 520d xDrive
výkon kW / k při ot./min. 110 / 150 v 4000 140 / 190 v 4000 140 / 190 v 4000
točivý moment Nm při ot./min. 360 v 1750-2500 400 v 1750-2500 400 v 1750-2500
zrychlení 0-100 km/h s 9,5 (9,4) 7,9 (7,7) (7,9)
maximální rychlost km/h 218 (216) 236 (233) (230)
spotřeba město l/100 km 5,1-5,6 (4,9-5,2) 5,1-5,6 (4,9-5,3) (5,6-6,1)
spotřeba mimo město l/100 km 3,9-4,2 (3,8-4,2) 3,9-4,2 (3,7-4,1) (4,2-4,5)
spotřeba kombinovaná l/100 km 4,3-4,7 (4,2-4,6) 4,3-4,7 (4,1-4,5) (4,7-5,1)
hmotnost 1690 (1700) 1695 (1705) (1805)
Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku

Nový motor je celohliníkový, má integrované vyvažovací hřídele a především využívá novou generaci systému přeplňování, kterou BMW nazývá jako TwinPower Turbo. Efektivnější je i olejové čerpadlo, chlazení (a ohřívání) a systém recyrkulace výfukových plynů. Motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 6.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Vedle šestistupňové manuální převodovky lze přiobjednat i osmistupňový automat. Verze 520d xDrive má automat v základu. Automatická převodovka funguje spolu s navigačním systémem v jakémsi režimu předvídání a to i tehdy, pokud není zapnuto navádění. BMW tak ví dopředu, kam jedete, a podle toho zabrání řazení třeba v pasáži po sobě následující zatáček, aby se motor udržel v optimálním pásmu otáček.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogalerie: BMW 518d a 520d
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků