BMW 5 Touring: první informace a fotografie

Bavorská automobilka přiveze do Ženevy řadu 5 v provedení kombi. BMW 5 Touring bude větší než předchůdce a nabídne větší zavazadlový prostor. Přes větší rozměry se však snížila hmotnost. Pod kapotou se objeví také nový motor. (doplněno)
BMW 5 Touring: první informace a fotografie

BMW představí na ženevském autosalonu nové kombi BMW 5 Touring. Svého předchůdce předrostlo ve všech směrech. Rozměry 4880 x 1850 x 1490 mm vytváří předpoklad pro dostatečný vnitřní prostor, což dokazují další údaje. V oblasti ramen přibyly 3 cm, v oblasti kolen dokonce 4,5 cm. Zavazadlový prostor se zvětšil o 125 litrů na rovných 535 l, při sklopených zadních sedačkách na 1650 l (+125 l).

Tip: stáhněte si plakáty na plochu s BMW 5 Touring

Přes větší rozměry kombi neztloustlo. Naopak. Použití hliníkových prvků umožnilo váhu automobilu snížit. Proti modelu, který Touring nahrazuje, ubylo 50 kg. Když nové, tak praktičtější. Staršího sourozence překoná nový model také v praktické stránce. Zadní sklo bude možné samostatně otevřít a naložit tak drobné předměty. Nebude nutné otevírat celé víko zavazadlového prostoru.

Bezpečnostní prvky pocházejí z dříve představeného sedanu. Nechybí systémy DSC (kontrola stability), EDC, systém aktivního řízení a další (podrobnosti v našem starším článku). Touring se začne prodávat v květnu ve verzích 525i, 545i, 525d a 530d, na začátku podzimu přibude 535d a na jaře 2005 pak 520i a 530i. O novém naftovém motoru o objemu 2.5 l (525d) jsme psali na AutoRevue.cz podrobněji dříve.

Všechny naftové motory budou mít filtr pevných částic a splňovat emisní normu EU4. Všechny verze BMW 5 Touring bude standardně nabízeny se šestistupňovým manuálem, za příplatek si můžete pořídit šestistupňový automat, případně do verzi 525i a 545i převodovku SMG s řazením na volantu. Ceny budou začínat na 40 400 eurech, vrcholová verze přijde na 60 400 eur.

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

BMW 5 (sedan)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků