Kapitoly článku:
Premiéra se čtyřmi variantami modelů
Do prodeje přichází nový BMW Touring 5. řady v modelových variantách 525i a 545i, jakož i 525d a 530d. Mimo benzínového řadového šestiválce s technologií Bi – Vanos s objemem 2,5 litru známého z předchozího modelu, jsou další tři motorové varianty v Touringu 5. řady nové a vykazují značně zvýšené hodnoty výkonu, točivého momentu a tím i jízdního výkonu. Varianty modelu 520i a 530i budou následovat na jaře 2005.
Nejnovější 2,5 litrový, řadový šestiválcový dieselový motor s VNT-turbodmychadly a vstřikovacím systémem Common-Rail poslední generace vyvine nyní 130 kW (177 PS) z 2 497 kubických centimetrů obsahu válců a poskytuje mohutný maximální otáčivý moment 400 newtonmetrů mezi 2 000 a 2 750 min–1. To znamená vůči předchozímu modelu zvýšení výkonu o 10 kW/14 PS a vzrůst točivého momentu
o 50 Nm. Model 525d zrychlí za 8,3 (8,5)* sekund na 100 km/h a spokojí se v EU-cyklu se 7,0 (8,0) litry na 100 kilometrů. Maximální rychlost činí 225 (222) km/h.
3,0-litrový, šestiválec je již dobře známý jako Power-Diesel se 160 kW (218 PS) a působivými 500 Nm točivého momentu při 2 000–2 750 min–1 z limuzíny 5. a sedmé řady. Při průměrné spotřebě jen 7,2 (8,0) litrů zvládne model 530d Touring akceleraci na rychlost 100 v 7,2 (7,4) sekundách a dosahuje maximální rychlosti 242 (240) km/h.
525d a 530d: EU4 s filtrem pevných částic
Oba dieselové modely jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic, který je firmou BMW zcela nově vyvinut a který společně s doplňkovými opatřeními v rámci motoru přispívá k tomu, že vozidla rovněž jako příslušné modely limuzíny předčasně splňují EU4-emisní hodnoty, plošně platné teprve od r. 2006. Inovační systém díky katalytickému navrstvení nevyžaduje žádné přísady do paliva a regeneruje se sám. Přednosti pro zákazníky: neomezená funkce filtru pevných částic má v důsledku toho velmi vysoký kilometrický průběh bez doplňkových nákladů na údržbu, žádné snížení výkonu motoru a žádné zvýšení spotřeby paliva.
U benzínových motorů reprezentuje 2,5 litrový Bi-VANOS-agregát se 141 kW (192 PS) a točivým momentem 245 Nm při 3 500 min–1 kultivovaný střed v šestiválcovém programu firmy BMW, dynamický a s tichým chodem, výkonný a hospodárný. BMW 525i Touring akceleruje v 8,2 (8,8) sekundách na 100 km/h, dosahuje maximální rychlost 232 (229) km/h a spotřebuje v EU-cyklu 9,9 (10,3) litrů na 100 kilometrů.
Poznámka: Hodnoty v závorkách se vztahují na varianty s automatickou převodovkou.
Top verze s nejmodernějším osmiválcovým pohonem
Nejvýkonnější z motorů, z kterých lze zvolit, je 4,4-litrový, osmiválcový vidlicový celohliníkový motor s VALVETRONIC, Bi-VANOS a plně variabilním sacím systémem. S 245 kW (333 PS) a 450 Nm maximálního točivého momentu jsou BMW 545i Touring 5. řady propůjčeny jízdní výkony pravého sportovního vozu a je katapultován v 5,9 (6,0) sekundách na rychlost 100 km/h. Maximální rychlost je při 250 km/h elektronicky omezená, průměrná spotřeba činí 11,3 (11,2) litrů v EU-cyklu.
Sériová šestistupňová převodovka
Všechny modely Touring jsou sériově vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou. Podle přání je k dispozici šestistupňová automatická převodovka s funkcí ručního řazení Steptronic a pro 525i a 545i Touring alternativně také sportovní šestirychlostní SMG-převodovka s ovládáním na volantu, jak je to běžné v motoristickém sportu.
Celohliníkové jízdní ústrojí s regulací světlé výšky vozidla
Tak jako limuzína 5. řady je i nový Touring vybaven celohliníkovým jízdním ústrojím, jehož varianta zadní nápravy s prostorově uloženými rameny, speciálně vyvinuta pro Touring, umožňuje rovné dno zavazadlového prostoru, jakož i velkou úložnou šířku. Všechny modely Touring jsou sériově vybaveny automatickou regulací výšky vozidla prostřednictvím vzduchového odpružení na zadní nápravě. Toto zabezpečuje stálý jízdní komfort, nezávislý na nákladu. Trakce a jízdní dynamika navíc získávají prostřednictvím výhodného podílu rozložení zatížení náprav v poměru 50: 50.
Elektronický systém řízení jízdní stability (DSC) s doplňkovými funkcemi Dynamic Traction Control (DTC) (dynamická kontrola stability a trakce), Dynamic Brake Control (DBC) (dynamická kontrola brzd) a Cornering Brake Control (CBC) (kontrola při brždění v zatáčce) doplňují vysoký aktivní standard bezpečnosti jízdního ústrojí BMW Touring 5. řady. Standardně stojí Touring 5. řady na 16“ popř. 17“ (545i) kolech z lehkého kovu s pneumatikami formátu 225/55 R 16“ popř. 225/50 R 17“ (545i). Podle volby jsou k dispozici z výrobního závodu kola z lehké slitiny s dojezdovými pneumatikami Run Flat až po rozměr 245/40 R 18“.
Vynikající vlastnosti pečlivě sladěného jízdního ústrojí Touringu je možno ještě zvýšit inovačními systémy jako je aktivní řízení a aktivní regulace podvozku Dynamic Drive. Pro obzvlášť sportovní řidiče se nabízí volba tvrdšího vyladění jízdního ústrojí se současným snížením světlé výšky vozidla.