BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

Vůbec poprvé se nové BMW 5 oficiálně objevilo v akci, exteriér i interiér však do poslední chvíle zůstávají zahaleny. Testuje se i M5, které dostane pohoon všech kol.

BMW vypustilo do světa trailer na film „The Escape“ a zároveň oznámilo, že 23. října se dočkáme slavností premiéry tohoto snímku. Právě zde zřejmě objeví nové BMW řady 5 v plné parádě, náš zdroj však hovoří o premiéře již 13. října. Nechejme se překvapit.

Nebylo by to poprvé, co německá automobilka ukáže nový vůz tímto způsobem. Už v letech 2001 a 2002 se objevila série krátkých filmů „The Hire“, ve kterých si zahrála například slavná zpěvačka Madonna.

Nejlepší automobilové reklamy: Schumi i Madonna v hlavních rolích

Nejlepší automobilové reklamy: Schumi i Madonna v hlavních rolích

Výrobce o tomto voze uvolňoval informace jen poskrovnu a my se na delší dobu mohli spokojit jen s rozmazanými či špionážním snímky. Tato sbírka byla nedávno rozšířena o nové video, které BMW 5 zachycuje vůbec poprvé v akci na silnici. Vůz je však i nadále zahalen maskováním, exteriér i interiér se v Německu snaží do poslední chvíle držet v tajnosti.

Největší mezigenerační změnou je snížení hmotnosti o 100 kilogramů, čemuž pomohlo postavení automobilu na nové platformě. Oproti stávající generaci bude nové auto o něco delší, širší i vyšší, díky tomu nabídne cestujícím více komfortu. K dispozici bude také celé řada užitečných asistentů.

Pokud jde o motorovou výbavu, už nyní víme, že nová pětková generace bude disponovat čtyř-, šesti- a osmiválcovými pohonnými jednotkami. V nabídce bude také minimálně jeden plug-in hybrid. Výroba nového sedanu odstartuje koncem letošního roku v továrně Dingolfing, která se nachází v Dolním Bavorsku. Od počátku roku 2017 pak výrobu nového BMW bude hostit i závod v rakouském Grazu.

M5 na Nordschleife s pohonem xDrive

Zmiňované BMW 5 má být představeno za pár dní a oficiálně jsme jej stále neviděli. To v případě zcela nového modelu M5 je situace opačná. Jeho výroba se plánuje až na konec roku 2017, prototyp nové generace (na trh vstoupí v roce 2018) se už ale prohání pro Severní smyčce Nürburgringu.

Od tohoto vozu si automobilka slibuje evoluční design, díky kterému bude snadno rozpoznatelný a zároveň udá směr, kterým se BMW hodlá v budoucnu ubírat. Někoho nicméně možná zamrzí, že do hry vstoupí pouze pohon všech kol a automatická převodovka. BMW od manuálů ustupuje, přičemž důvodem je nízká poptávka, naopak o verze s pohonem xDrive je čím dál větší zájem. Pod kapotou však stále najdeme pořádný motor - dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu okolo 600 koní!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků