BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

Vůbec poprvé se nové BMW 5 oficiálně objevilo v akci, exteriér i interiér však do poslední chvíle zůstávají zahaleny. Testuje se i M5, které dostane pohoon všech kol.

BMW vypustilo do světa trailer na film „The Escape“ a zároveň oznámilo, že 23. října se dočkáme slavností premiéry tohoto snímku. Právě zde zřejmě objeví nové BMW řady 5 v plné parádě, náš zdroj však hovoří o premiéře již 13. října. Nechejme se překvapit.

Nebylo by to poprvé, co německá automobilka ukáže nový vůz tímto způsobem. Už v letech 2001 a 2002 se objevila série krátkých filmů „The Hire“, ve kterých si zahrála například slavná zpěvačka Madonna.

Nejlepší automobilové reklamy: Schumi i Madonna v hlavních rolích

Nejlepší automobilové reklamy: Schumi i Madonna v hlavních rolích

Výrobce o tomto voze uvolňoval informace jen poskrovnu a my se na delší dobu mohli spokojit jen s rozmazanými či špionážním snímky. Tato sbírka byla nedávno rozšířena o nové video, které BMW 5 zachycuje vůbec poprvé v akci na silnici. Vůz je však i nadále zahalen maskováním, exteriér i interiér se v Německu snaží do poslední chvíle držet v tajnosti.

Největší mezigenerační změnou je snížení hmotnosti o 100 kilogramů, čemuž pomohlo postavení automobilu na nové platformě. Oproti stávající generaci bude nové auto o něco delší, širší i vyšší, díky tomu nabídne cestujícím více komfortu. K dispozici bude také celé řada užitečných asistentů.

Pokud jde o motorovou výbavu, už nyní víme, že nová pětková generace bude disponovat čtyř-, šesti- a osmiválcovými pohonnými jednotkami. V nabídce bude také minimálně jeden plug-in hybrid. Výroba nového sedanu odstartuje koncem letošního roku v továrně Dingolfing, která se nachází v Dolním Bavorsku. Od počátku roku 2017 pak výrobu nového BMW bude hostit i závod v rakouském Grazu.

M5 na Nordschleife s pohonem xDrive

Zmiňované BMW 5 má být představeno za pár dní a oficiálně jsme jej stále neviděli. To v případě zcela nového modelu M5 je situace opačná. Jeho výroba se plánuje až na konec roku 2017, prototyp nové generace (na trh vstoupí v roce 2018) se už ale prohání pro Severní smyčce Nürburgringu.

Od tohoto vozu si automobilka slibuje evoluční design, díky kterému bude snadno rozpoznatelný a zároveň udá směr, kterým se BMW hodlá v budoucnu ubírat. Někoho nicméně možná zamrzí, že do hry vstoupí pouze pohon všech kol a automatická převodovka. BMW od manuálů ustupuje, přičemž důvodem je nízká poptávka, naopak o verze s pohonem xDrive je čím dál větší zájem. Pod kapotou však stále najdeme pořádný motor - dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu okolo 600 koní!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků