Vůbec poprvé se nové BMW 5 oficiálně objevilo v akci, exteriér i interiér však do poslední chvíle zůstávají zahaleny. Testuje se i M5, které dostane pohoon všech kol.
BMW vypustilo do světa trailer na film „The Escape“ a zároveň oznámilo, že 23. října se dočkáme slavností premiéry tohoto snímku. Právě zde zřejmě objeví nové BMW řady 5 v plné parádě, náš zdroj však hovoří o premiéře již 13. října. Nechejme se překvapit.
Nebylo by to poprvé, co německá automobilka ukáže nový vůz tímto způsobem. Už v letech 2001 a 2002 se objevila série krátkých filmů „The Hire“, ve kterých si zahrála například slavná zpěvačka Madonna.
Výrobce o tomto voze uvolňoval informace jen poskrovnu a my se na delší dobu mohli spokojit jen s rozmazanými či špionážním snímky. Tato sbírka byla nedávno rozšířena o nové video, které BMW 5 zachycuje vůbec poprvé v akci na silnici. Vůz je však i nadále zahalen maskováním, exteriér i interiér se v Německu snaží do poslední chvíle držet v tajnosti.
Největší mezigenerační změnou je snížení hmotnosti o 100 kilogramů, čemuž pomohlo postavení automobilu na nové platformě. Oproti stávající generaci bude nové auto o něco delší, širší i vyšší, díky tomu nabídne cestujícím více komfortu. K dispozici bude také celé řada užitečných asistentů.
Pokud jde o motorovou výbavu, už nyní víme, že nová pětková generace bude disponovat čtyř-, šesti- a osmiválcovými pohonnými jednotkami. V nabídce bude také minimálně jeden plug-in hybrid. Výroba nového sedanu odstartuje koncem letošního roku v továrně Dingolfing, která se nachází v Dolním Bavorsku. Od počátku roku 2017 pak výrobu nového BMW bude hostit i závod v rakouském Grazu.
M5 na Nordschleife s pohonem xDrive
Zmiňované BMW 5 má být představeno za pár dní a oficiálně jsme jej stále neviděli. To v případě zcela nového modelu M5 je situace opačná. Jeho výroba se plánuje až na konec roku 2017, prototyp nové generace (na trh vstoupí v roce 2018) se už ale prohání pro Severní smyčce Nürburgringu.
Od tohoto vozu si automobilka slibuje evoluční design, díky kterému bude snadno rozpoznatelný a zároveň udá směr, kterým se BMW hodlá v budoucnu ubírat. Někoho nicméně možná zamrzí, že do hry vstoupí pouze pohon všech kol a automatická převodovka. BMW od manuálů ustupuje, přičemž důvodem je nízká poptávka, naopak o verze s pohonem xDrive je čím dál větší zájem. Pod kapotou však stále najdeme pořádný motor - dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu okolo 600 koní!