BMW: 5 milionů vozů řady 5

Dne 29. ledna tohoto roku sjel z pásů továrny v Dingolfingu vůz BMW řady 5 s pořadovým číslem pět milionů. Vozy této řady se v několika generacích vyrábí 36 let.

Ověnčeným vozem byl sedan 530d v černé metalíze Karbon Blafl. První BMW řady 5 se představilo na frankfurtském autosalonu v roce 1972. Bylo to těsně poté, co skončily Olympijské hry a byl dostavěn mrakodrap BMW. Jednalo se o model, jenž zahájil dodnes používanou tradici číselného značení. První číslice od té doby značila číslo řady, druhé dvě použitý motor. Na vzhledu vozu se tehdy podílel slavný Marcello Gandini, jenž nabral inspiraci z Bertoneho studie BMW Garmisch 2002ti z roku 1970. Vrcholem první generace, značené jako E12, bylo provedení M535i, osazené třiapůllitrovým šestiválcem s výkonem 218 koní. O pět generací později stojí na vrcholu nabídky verze E60 M5, poháněná pětilitrovým desetiválcem s výkonem více než dvakrát vyšším. Kromě toho jsou současné vozy řady 5 nabízeny také v provedení kombi a alternativně se vznětovými motory či pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další generace následovaly v letech 1981, 1988 a 1995. Současná, pátá generace je ve výrobě v době, kdy BMW patří k nejrychleji se rozvíjejícím automobilkám v Evropě. BMW řady 5 bylo vždy typickým vozem vyšší třídy a oproti svým největším konkurentům ze Stuttgartu vynikalo zvláště svými sportovnějšími ambicemi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechny dosavadní generace BMW řady 5

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků