BMW: 5 milionů vozů řady 5

Dne 29. ledna tohoto roku sjel z pásů továrny v Dingolfingu vůz BMW řady 5 s pořadovým číslem pět milionů. Vozy této řady se v několika generacích vyrábí 36 let.

Ověnčeným vozem byl sedan 530d v černé metalíze Karbon Blafl. První BMW řady 5 se představilo na frankfurtském autosalonu v roce 1972. Bylo to těsně poté, co skončily Olympijské hry a byl dostavěn mrakodrap BMW. Jednalo se o model, jenž zahájil dodnes používanou tradici číselného značení. První číslice od té doby značila číslo řady, druhé dvě použitý motor. Na vzhledu vozu se tehdy podílel slavný Marcello Gandini, jenž nabral inspiraci z Bertoneho studie BMW Garmisch 2002ti z roku 1970. Vrcholem první generace, značené jako E12, bylo provedení M535i, osazené třiapůllitrovým šestiválcem s výkonem 218 koní. O pět generací později stojí na vrcholu nabídky verze E60 M5, poháněná pětilitrovým desetiválcem s výkonem více než dvakrát vyšším. Kromě toho jsou současné vozy řady 5 nabízeny také v provedení kombi a alternativně se vznětovými motory či pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další generace následovaly v letech 1981, 1988 a 1995. Současná, pátá generace je ve výrobě v době, kdy BMW patří k nejrychleji se rozvíjejícím automobilkám v Evropě. BMW řady 5 bylo vždy typickým vozem vyšší třídy a oproti svým největším konkurentům ze Stuttgartu vynikalo zvláště svými sportovnějšími ambicemi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechny dosavadní generace BMW řady 5

 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků