BMW: 5 milionů vozů řady 5

Dne 29. ledna tohoto roku sjel z pásů továrny v Dingolfingu vůz BMW řady 5 s pořadovým číslem pět milionů. Vozy této řady se v několika generacích vyrábí 36 let.

Ověnčeným vozem byl sedan 530d v černé metalíze Karbon Blafl. První BMW řady 5 se představilo na frankfurtském autosalonu v roce 1972. Bylo to těsně poté, co skončily Olympijské hry a byl dostavěn mrakodrap BMW. Jednalo se o model, jenž zahájil dodnes používanou tradici číselného značení. První číslice od té doby značila číslo řady, druhé dvě použitý motor. Na vzhledu vozu se tehdy podílel slavný Marcello Gandini, jenž nabral inspiraci z Bertoneho studie BMW Garmisch 2002ti z roku 1970. Vrcholem první generace, značené jako E12, bylo provedení M535i, osazené třiapůllitrovým šestiválcem s výkonem 218 koní. O pět generací později stojí na vrcholu nabídky verze E60 M5, poháněná pětilitrovým desetiválcem s výkonem více než dvakrát vyšším. Kromě toho jsou současné vozy řady 5 nabízeny také v provedení kombi a alternativně se vznětovými motory či pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další generace následovaly v letech 1981, 1988 a 1995. Současná, pátá generace je ve výrobě v době, kdy BMW patří k nejrychleji se rozvíjejícím automobilkám v Evropě. BMW řady 5 bylo vždy typickým vozem vyšší třídy a oproti svým největším konkurentům ze Stuttgartu vynikalo zvláště svými sportovnějšími ambicemi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechny dosavadní generace BMW řady 5

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků