BMW: 5 milionů vozů řady 5

Dne 29. ledna tohoto roku sjel z pásů továrny v Dingolfingu vůz BMW řady 5 s pořadovým číslem pět milionů. Vozy této řady se v několika generacích vyrábí 36 let.

Ověnčeným vozem byl sedan 530d v černé metalíze Karbon Blafl. První BMW řady 5 se představilo na frankfurtském autosalonu v roce 1972. Bylo to těsně poté, co skončily Olympijské hry a byl dostavěn mrakodrap BMW. Jednalo se o model, jenž zahájil dodnes používanou tradici číselného značení. První číslice od té doby značila číslo řady, druhé dvě použitý motor. Na vzhledu vozu se tehdy podílel slavný Marcello Gandini, jenž nabral inspiraci z Bertoneho studie BMW Garmisch 2002ti z roku 1970. Vrcholem první generace, značené jako E12, bylo provedení M535i, osazené třiapůllitrovým šestiválcem s výkonem 218 koní. O pět generací později stojí na vrcholu nabídky verze E60 M5, poháněná pětilitrovým desetiválcem s výkonem více než dvakrát vyšším. Kromě toho jsou současné vozy řady 5 nabízeny také v provedení kombi a alternativně se vznětovými motory či pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další generace následovaly v letech 1981, 1988 a 1995. Současná, pátá generace je ve výrobě v době, kdy BMW patří k nejrychleji se rozvíjejícím automobilkám v Evropě. BMW řady 5 bylo vždy typickým vozem vyšší třídy a oproti svým největším konkurentům ze Stuttgartu vynikalo zvláště svými sportovnějšími ambicemi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechny dosavadní generace BMW řady 5

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků