BMW 5 M paket 2011: nyní již oficiálně i s novou 535d, 550i xDrive a dalším

Pokud pravidelně čtete AutoRevue.cz, tradiční M paket pro novou „pětku” vám musí připadat jako starý známý. Jenže oba články na toto téma jsme publikovali na základě uniknuvších materiálů - nejprve jste si mohli prohlédnout katalog s řadou 5 Touring a později i „živé” snímky sedanu. A v obou případech byl vůz vybaven kompletním sportovním paketem M.

Nyní se BMW konečně rozhoupalo a M paket pro novou řadu 5 F10 resp. F11 oficiálně představilo. Může to znít jako nudný závěr našich zpravodajských povinností, ale krom nových snímků automobilka pustila do éteru i další novinky pro modelový rok 2011, týkajicí se zejména 5er. Ale nejen ji.

Nejpve si ale shrňme vše, co přináší samotný M paket. Jde o zcela klasickou sadu - M sportovní podvozek, M aerodynamický paket především s novým předním a zadním nárazníkem, nová 18" či 19" M kola a malý spojlerek na víku kufru pro verzi sedan. Uvnitř pak najdeme sportovní sedadla čalouněná látkou a alcantarou, M volant, M řadičku, M „odkládací prostor” pro levou nohu řidiče, černý strop a nové obložení interiéru. Zkrátka vše je „M”, k dokonalosti chybí už jen lentilky M & M's...

Překvapení tedy veškeré žádné, pár nových přiložených snímků ale může přijít vhod.

M paket ale naštěstí není jedinou novinkou BMW 5 pro modelový rok 2011, a tak si můžeme říci i něco navíc. Další významou změnou je doplnění nabídky o verzi 550i xDrive, tedy varianty s pohonem všech kol. Ta bude využívat dobře známého systému automobilky s 60 % preferencí zadní hnané osy.

Na evropskému trhu navíc BMW znovu vytáhne do boje o zákazníky s verzí 535d, tedy dvakrát... Už jsem chtěl napsat dvakrát přeplňovaným naftovým šestiválcem, ale jak už je v poslední době u BMW zvykem, na biturbo, twin turbo či prostě dvěma turbodmychadly přeplňovanými motory není v rozpočtu prostor, a tak se i zde (poprvé šlo jedno z turb na porážku u motoru 35i) z dvou turbomychadel stalo jedno. Pro automobilku ale samozřejmě není ani tak problém dostat z naftového šestiválce ještě více koní, a nový motor tedy dosahuje výkonu 300 koní, který dovolí vozu zrychlit na stovku za 5,7 sekundy, maximální rychlost jistě uhádnete sami. Pokud ale zvolíte méně agresivní styl, dosáhnete možná i udávané kombinovné spotřeby 6,1 litru nafty na 100 km.

Už jen telegraficky shrňme zbylé novinky BMW pro další modelový rok: xDrive pro více verzí 5 GT a řady 7 vč. naftové 740d, Design paket pro novou Z4 kombinující spoustu alcantary v interiéru s novou Atacama žlutou barvou karoserie a konečně manuální převodovka pro X1 23d. Tu šlo dosud koupit pouze „bez převodovky”, tedy mohli jste si připlatit nekřesťanské peníze za automat, nebo nedostat prostě nic, protože na manuální převodovku sice existovala cenová kalkulace, jenže koupit ji nebylo možné...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 M paket, zde i v nové verzi 535d. Karl, kde je to druhé turbo?
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 pro rok 2011 s Designovým paketem v Atacama žluté
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků