BMW 5 GT: pomůže Hamann?

Nové BMW GT řady 5 se představí až ve Frankfurtu, u Hamannu jsou však již na mnichovského mutanta připraveni.

Připravované BMW 5 Gran Turismo jednoznačně budí emoce, ať již příznivé, nebo nepříznivé. Jisté je, že se jedná o další krok mnichovských inženýrů směrem k ohromným mastodontům s nejasným posláním, sportovní akcent se v novinkách od BMW jaksi vytrácí.

My jsme vám tento originální crossover  představili na tomto místě. Připomeňme jen, že ačkoli to bude po sedanu řady 7 nejdelší BMW současnosti, uveze ve své pětidvéřové karosérii jen čtyři cestující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič Hamann se vyznačuje svojí pozorností zaměřenou především na vozy BMW, ale také rychlými reakcemi. Například zatímco většina z nás viděla svého času sedan řady 7 snad jen na obrázcích, Hamann již představil vlastní modifikaci (my jsme o ní psali na tomto místě).

Nejnovější projekt Hamannu je odvozen právě z BMW 5 GT, ladič zveřejnil sadu fotografií, ale jakékoli podrobnosti zatím tají. Sériové provedení se bude dodávat s motory 3,0i turbo (225 kW, 400 Nm), 4,4i bi-turbo (408 koní, 300 kW) a 3,0 turbo diesel (180 kW, 540 Nm). Stávající sedan BMW 5 v úpravě Hamann disponuje starším, atmosféricky plněným osmiválcem 4,8i, který dává o 27 koní (20 kW) a 45 Nm více než v sériové verzi. Pokud by Hamann ve svém projektu 5 GT počítal také s osmiválcem, což je více než pravděpodobné, dosahoval by při přeplňování výkonu přes 500  koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím se můžete s novinkou od Hamannu seznámit alespoň skrze snímky jejího exteriéru. Ty naznačují použití modifikovaných nárazníků, typických velkých kol ve dvou barevných provedeních a výkonných brzd.

Podivné rysy tomuto modelu ale sebesnaživější tuner těžko kdy odpáře...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 5 GT
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky