BMW 5 GT: pomůže Hamann?

Nové BMW GT řady 5 se představí až ve Frankfurtu, u Hamannu jsou však již na mnichovského mutanta připraveni.

Připravované BMW 5 Gran Turismo jednoznačně budí emoce, ať již příznivé, nebo nepříznivé. Jisté je, že se jedná o další krok mnichovských inženýrů směrem k ohromným mastodontům s nejasným posláním, sportovní akcent se v novinkách od BMW jaksi vytrácí.

My jsme vám tento originální crossover  představili na tomto místě. Připomeňme jen, že ačkoli to bude po sedanu řady 7 nejdelší BMW současnosti, uveze ve své pětidvéřové karosérii jen čtyři cestující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič Hamann se vyznačuje svojí pozorností zaměřenou především na vozy BMW, ale také rychlými reakcemi. Například zatímco většina z nás viděla svého času sedan řady 7 snad jen na obrázcích, Hamann již představil vlastní modifikaci (my jsme o ní psali na tomto místě).

Nejnovější projekt Hamannu je odvozen právě z BMW 5 GT, ladič zveřejnil sadu fotografií, ale jakékoli podrobnosti zatím tají. Sériové provedení se bude dodávat s motory 3,0i turbo (225 kW, 400 Nm), 4,4i bi-turbo (408 koní, 300 kW) a 3,0 turbo diesel (180 kW, 540 Nm). Stávající sedan BMW 5 v úpravě Hamann disponuje starším, atmosféricky plněným osmiválcem 4,8i, který dává o 27 koní (20 kW) a 45 Nm více než v sériové verzi. Pokud by Hamann ve svém projektu 5 GT počítal také s osmiválcem, což je více než pravděpodobné, dosahoval by při přeplňování výkonu přes 500  koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím se můžete s novinkou od Hamannu seznámit alespoň skrze snímky jejího exteriéru. Ty naznačují použití modifikovaných nárazníků, typických velkých kol ve dvou barevných provedeních a výkonných brzd.

Podivné rysy tomuto modelu ale sebesnaživější tuner těžko kdy odpáře...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 5 GT
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků