BMW 5 GT: pomůže Hamann?

Nové BMW GT řady 5 se představí až ve Frankfurtu, u Hamannu jsou však již na mnichovského mutanta připraveni.

Připravované BMW 5 Gran Turismo jednoznačně budí emoce, ať již příznivé, nebo nepříznivé. Jisté je, že se jedná o další krok mnichovských inženýrů směrem k ohromným mastodontům s nejasným posláním, sportovní akcent se v novinkách od BMW jaksi vytrácí.

My jsme vám tento originální crossover  představili na tomto místě. Připomeňme jen, že ačkoli to bude po sedanu řady 7 nejdelší BMW současnosti, uveze ve své pětidvéřové karosérii jen čtyři cestující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič Hamann se vyznačuje svojí pozorností zaměřenou především na vozy BMW, ale také rychlými reakcemi. Například zatímco většina z nás viděla svého času sedan řady 7 snad jen na obrázcích, Hamann již představil vlastní modifikaci (my jsme o ní psali na tomto místě).

Nejnovější projekt Hamannu je odvozen právě z BMW 5 GT, ladič zveřejnil sadu fotografií, ale jakékoli podrobnosti zatím tají. Sériové provedení se bude dodávat s motory 3,0i turbo (225 kW, 400 Nm), 4,4i bi-turbo (408 koní, 300 kW) a 3,0 turbo diesel (180 kW, 540 Nm). Stávající sedan BMW 5 v úpravě Hamann disponuje starším, atmosféricky plněným osmiválcem 4,8i, který dává o 27 koní (20 kW) a 45 Nm více než v sériové verzi. Pokud by Hamann ve svém projektu 5 GT počítal také s osmiválcem, což je více než pravděpodobné, dosahoval by při přeplňování výkonu přes 500  koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím se můžete s novinkou od Hamannu seznámit alespoň skrze snímky jejího exteriéru. Ty naznačují použití modifikovaných nárazníků, typických velkých kol ve dvou barevných provedeních a výkonných brzd.

Podivné rysy tomuto modelu ale sebesnaživější tuner těžko kdy odpáře...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 5 GT
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 133 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků