BMW 5 GT od Hamannu: sůl do rány

Jak se zdá, i diskutabilní BMW 5 GT dráždí ladiče k dílčím modifikacím. Tuning tohoto vozu ale jeho smysluplnosti příliš nepřispivá...

Společnost Hamann Motorsport se pokusila zvláštnímu mnichovskému crossoveru vtisknout výraznější dynamický „appeal” a komfortnější interiér. S vozy BMW zde mají široké zkušenosti, proto zákazníkům nabízí nejen aerodynamické doplňky karoserie, ale též vylepšené podvozky a posílené motory.

BMW 5 GT (s interním označením F07) zapadá do současného pojetí nových vozů BMW, které preferují všechny možné parametry krom těch orientovaných na kvalitu jízdy jakéhokoli druhu. A k tomu se nejlépe snaží skloubit tolik protichůdných charakteristik, že výsledek vyzývá přinejmenším k udivenému zdvihnutí obočí. U pětkového GT by tyto aspekty šlo probírat snad donekonećna, ale stačí zmínit jediný - snaha vytvořit vůz s komfortním podvozkem a run-flat pneumatikami. Snad dobré pro scénář dalšího pokračování filmové série Mission Impossible, ne však pro stvoření smysluplného vozu, zvlášť ne pro české silnice.

U Hamannu si s tímto ale příliš hlavu nelámou a k již tak dosti vydatnému mixu všemožných vlastonstí se modelu 5 GT pokusili vtisknout větší dávku individuality. Prý se má jednat o slušný kompromis pro ty, kteří nechtějí bizarní mastodonty X5 nebo X6, ale zároveň jim nevyhovují ani prostorové parametry „pětky“ nebo „sedmičky“. To bude zřejmě něco jako kompromis kompromisů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Optický paket od Hamannu je připraven pro verze 530d, 535i a 550i. Snížení světlosti modifikací vzduchových závěsů vozům vtiskne dynamičtější a delší vzhled, a to i po zastavení. Do škály aerodynamických doplňků patří dodatečný spoiler pod předním nárazníkem, prahové obklady a upravený zadní nárazník dostupný ve dvou verzích, jemnější a „drsnější“, v obou případech však má zvyšovat přítlak zadní nápravy při vyšších rychlostech.

Vzadu si rovněž všimneme dvou párů kulatých chromovaných koncovek výfuků s průměrem 90 mm a vylepšeným zvukem. Celkovému pojetí odpovídá instalace dvaadvacetipalcových litých ráfků Anniversary Evo vyvinutých zvláště pro výkonné a těžké vozy. Vpředu jsou široké 9,0 a vzadu pak 10,5 palců, přičemž nazouvají pneumatiky 265/30 vpředu a 295/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Drobné úpravy se dotkly též interiéru, kde najdeme třeba hliníkové pedály nebo černé koberečky se stříbřitým logem Hamannu, na přání se nabízí široká škála prvotřídních čalounických materiálů dle volby zákazníka.

Pokud toužíte po zvýšení výkonu, pak vězte, že se budete muset spokojit s naftou, neboť u Hamannu připravili posilovací kúru pouze pro verzi 5GT 530d. Výkon její pohonné jednotky poskočil díky přeprogramování řídicí jednotky z 245 koní (180 kW) na 275 koní (202 kW) a točivý moment nyní vrcholí hodnotou 620 Nm při 1 750 ot./min. (ve standardním naladění činí 540 Nm). Za pozornost stojí, že hodnota točivého momentu je dokonce o 20 Nm vyšší než u sériového modelu 535d.

Nevíme, jestli zrovna tento přístup 5 GT pomůže. Po našem soudu je to spíše sypání soli do už tak dost bolestivé rány v portfoliu současného BMW...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 GT Hamann
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků