Jak se zdá, i diskutabilní BMW 5 GT dráždí ladiče k dílčím modifikacím. Tuning tohoto vozu ale jeho smysluplnosti příliš nepřispivá...
Společnost Hamann Motorsport se pokusila zvláštnímu mnichovskému crossoveru vtisknout výraznější dynamický „appeal” a komfortnější interiér. S vozy BMW zde mají široké zkušenosti, proto zákazníkům nabízí nejen aerodynamické doplňky karoserie, ale též vylepšené podvozky a posílené motory.
BMW 5 GT (s interním označením F07) zapadá do současného pojetí nových vozů BMW, které preferují všechny možné parametry krom těch orientovaných na kvalitu jízdy jakéhokoli druhu. A k tomu se nejlépe snaží skloubit tolik protichůdných charakteristik, že výsledek vyzývá přinejmenším k udivenému zdvihnutí obočí. U pětkového GT by tyto aspekty šlo probírat snad donekonećna, ale stačí zmínit jediný - snaha vytvořit vůz s komfortním podvozkem a run-flat pneumatikami. Snad dobré pro scénář dalšího pokračování filmové série Mission Impossible, ne však pro stvoření smysluplného vozu, zvlášť ne pro české silnice.
U Hamannu si s tímto ale příliš hlavu nelámou a k již tak dosti vydatnému mixu všemožných vlastonstí se modelu 5 GT pokusili vtisknout větší dávku individuality. Prý se má jednat o slušný kompromis pro ty, kteří nechtějí bizarní mastodonty X5 nebo X6, ale zároveň jim nevyhovují ani prostorové parametry „pětky“ nebo „sedmičky“. To bude zřejmě něco jako kompromis kompromisů.
Optický paket od Hamannu je připraven pro verze 530d, 535i a 550i. Snížení světlosti modifikací vzduchových závěsů vozům vtiskne dynamičtější a delší vzhled, a to i po zastavení. Do škály aerodynamických doplňků patří dodatečný spoiler pod předním nárazníkem, prahové obklady a upravený zadní nárazník dostupný ve dvou verzích, jemnější a „drsnější“, v obou případech však má zvyšovat přítlak zadní nápravy při vyšších rychlostech.
Vzadu si rovněž všimneme dvou párů kulatých chromovaných koncovek výfuků s průměrem 90 mm a vylepšeným zvukem. Celkovému pojetí odpovídá instalace dvaadvacetipalcových litých ráfků Anniversary Evo vyvinutých zvláště pro výkonné a těžké vozy. Vpředu jsou široké 9,0 a vzadu pak 10,5 palců, přičemž nazouvají pneumatiky 265/30 vpředu a 295/25 vzadu.
Drobné úpravy se dotkly též interiéru, kde najdeme třeba hliníkové pedály nebo černé koberečky se stříbřitým logem Hamannu, na přání se nabízí široká škála prvotřídních čalounických materiálů dle volby zákazníka.
Pokud toužíte po zvýšení výkonu, pak vězte, že se budete muset spokojit s naftou, neboť u Hamannu připravili posilovací kúru pouze pro verzi 5GT 530d. Výkon její pohonné jednotky poskočil díky přeprogramování řídicí jednotky z 245 koní (180 kW) na 275 koní (202 kW) a točivý moment nyní vrcholí hodnotou 620 Nm při 1 750 ot./min. (ve standardním naladění činí 540 Nm). Za pozornost stojí, že hodnota točivého momentu je dokonce o 20 Nm vyšší než u sériového modelu 535d.
Nevíme, jestli zrovna tento přístup 5 GT pomůže. Po našem soudu je to spíše sypání soli do už tak dost bolestivé rány v portfoliu současného BMW...
BMW 5 GT Hamann