BMW 5 GT AC Schnitzer: kde nic není...

Nové GranTurismo od BMW se poněkud vzdálilo bavorským tradicím, a tomu odpovídá i tento ladičský výtvor.

Kde nic není, ani smrt nebere, abychom dokončili myšlenku z úvodu. Název GranTurismo je pro model 5 GT snad až příliš odvážný, zvláště pokud se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka jako v případě stroje, který si vzali do prádla chlapci od AC Schnitzer. Výkon sériového motoru byl upraven jen minimálně, z původních 245 koní (179 kW) nabyl na 286 koní (209 kW), takže hlavní úpravy spočívají v modifikacích karosérie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se tak dočkáme alespoň specifického krytu motoru, přičemž i samotná kapota prošla drobnými úpravami, když obdržela zdobené otvory pro odvod teplého vzduchu z motorového prostoru. Exteriér bíle lakované karosérie je dále zdoben i sadou spoilerů na prazích, obou náraznících a víku výklopné zádi nebo dvojicí chromovaných koncovek výfuků, které mají vznětovému motoru přidat na agresivním zvuku. Uvnitř pak najdeme třeba hliníkové pedály či specifické koberečky na podlaze interiéru i zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od AC Schnitzeru byla upravena i pro zlepšení jízdních vlastností, k čemuž má posloužit i snížežený, sportovní podvozek v kombinaci s velkými litými ráfky v různých verzích. Na výběr jsou například devatenáctipalcová kola Type IV nebo jejich dvoubarevné provedení BiColor. Nabídka je přitom daleko širší a vrcholí ráfky řady Type VIII o průměru až 22 palců. AC Schnitzer však slibuje, že zachová veškeré parametry, jež z BMW 5 GT mají dělat skutečný vůz pro „velkou turistiku“. Zatím to ale vypadá spíše tak, že si 5 GT bez ohledu na snahu úpravců zachová charakter velkého máchnutí do prázdna...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 GT od AC Schnitzer
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků