BMW 5 GT AC Schnitzer: kde nic není...

Nové GranTurismo od BMW se poněkud vzdálilo bavorským tradicím, a tomu odpovídá i tento ladičský výtvor.

Kde nic není, ani smrt nebere, abychom dokončili myšlenku z úvodu. Název GranTurismo je pro model 5 GT snad až příliš odvážný, zvláště pokud se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka jako v případě stroje, který si vzali do prádla chlapci od AC Schnitzer. Výkon sériového motoru byl upraven jen minimálně, z původních 245 koní (179 kW) nabyl na 286 koní (209 kW), takže hlavní úpravy spočívají v modifikacích karosérie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se tak dočkáme alespoň specifického krytu motoru, přičemž i samotná kapota prošla drobnými úpravami, když obdržela zdobené otvory pro odvod teplého vzduchu z motorového prostoru. Exteriér bíle lakované karosérie je dále zdoben i sadou spoilerů na prazích, obou náraznících a víku výklopné zádi nebo dvojicí chromovaných koncovek výfuků, které mají vznětovému motoru přidat na agresivním zvuku. Uvnitř pak najdeme třeba hliníkové pedály či specifické koberečky na podlaze interiéru i zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od AC Schnitzeru byla upravena i pro zlepšení jízdních vlastností, k čemuž má posloužit i snížežený, sportovní podvozek v kombinaci s velkými litými ráfky v různých verzích. Na výběr jsou například devatenáctipalcová kola Type IV nebo jejich dvoubarevné provedení BiColor. Nabídka je přitom daleko širší a vrcholí ráfky řady Type VIII o průměru až 22 palců. AC Schnitzer však slibuje, že zachová veškeré parametry, jež z BMW 5 GT mají dělat skutečný vůz pro „velkou turistiku“. Zatím to ale vypadá spíše tak, že si 5 GT bez ohledu na snahu úpravců zachová charakter velkého máchnutí do prázdna...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 GT od AC Schnitzer
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků