BMW 5 Gran Turismo: podivnost z Mnichova

U BMW se již definitině zbláznili. Místo sportovně laděných sedanů a kupé začínají vyrábět křížence. Ten nový má jméno 5 GT. (+ video)

Z Mnichova se pozvolna stává jakýsi ostrov doktora Moreau. Tam, kde se dříve vyráběly smysluplné, sportovně laděné vozy, nyní přichází na svět prapodivné experimenty. Novým pokusem o vytvoření dokonalého automobilového druhu je koncept, který se až donedávna skrýval pod označením PAS. Nyní je konečně oficiálně na světě a podle očekávání je to vůz plný překvapení. A ne zrovna pozitivních.

Automobilka BMW se již před dvěma lety rozhodla udělat vůz, který by se tak trochu vymykal z běžné konfekce a nabízel by takřka ze všeho něco. Konstruktéry, kteří zjevně nečetli německý překlad Čapkova povídání o pejskovi a kočičce, čekala dlouhá cesta a nesnadné řešení, a proto vypracovali různé studie a koncepce. Z každé pak vybrali to nejlepší a to pak jednoduše spojili do jednoho celku a koncept naznačující vznik úplně nové třídy byl na světě. Tak to alespoň tvrdí v BMW, jak ale novinku nejlépe popsat? BMW nato opět používá známou zkratku PAS pocházející ze spojení Progressive Activity Sedan, avšak tento název mnoha lidem zprvu nic neřekne.

BMW 5 Gran Turismo je vyšší, než standardní sedany, je také delší a zejména prostornější. Svou variabilitou by se tento čtyřmístný koncept mohl v pohodě porovnávat s rodinnými vozy a SUV, přičemž po stránce komfortu se bez obav může rovnat třeba s novou „sedmičkou“. K tomu nabídne místa pro zavazadla jako kombi a aby toho nebylo málo, vzhled BMW 5 GT je okořeněn i designovými prvky ze sportovních kupé - vidět je lze třeba zakončení střechy, které je převzato z modelu X6.
Uvnitř vozu si své místo najdou čtyři pasažéři, pozornost si v tomto případě zaslouží dvojice zadních polohovatelných sedadel, které mají zabezpečit nadprůměrný komfort i pro zadní cestující. Sedadla se navíc dají úplně sklopit a vozu se po tomto aktu zvětší zavazadelník až na 1 650 litrů. Novinka je podle vyjádření vedení automobilky celkem blízko k sériové výrobě a tak nám koncept nabízí téměř jasný pohled na to, co můžeme očekávat. Očekáváme ještě nějaký ten výkonný agregát pod kapotou a prošpikování nejnovější elektronikou. V tomto autě bude zkrátka vše, chybí snad už jen vuřty pověšené na zpětné zrcátko...
Všeho moc škodí, chce se říci. Vůz, který má být vším, není ve výsledku zpravidla ničím. Obáváme se, že lepší osud „pětkové gran turismo” nečeká...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 5 Gran Turismo Concept
 

 

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků