BMW 5 (G30) odhaleno! Zatím neoficiálně před zítřejší premiérou

BMW nás na premiéru nové generace řady 5 připravovalo už dlouho, a dokonce zveřejnilo, kdy se tak stane. Podle všeho ale první snímky vozu utekly trochu neplánovaně.

Ano, přesně tak – v galerii můžete vidět první snímky nové generace BMW 5 (G30). Objevily se na Germancarforu a podle očekávání jde o menší interpretaci vlajkové lodi 7. Na tom samozřejmě není nic tak zvláštního, vždyť nejenom BMW v dnešní době naplno aplikuje jeden designový styl na všechny nové modely, musím nicméně uznat, že se mi „pětka“ líbí více než „sedma“.

Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

Důvod je prostý: nevypadá tak okázale a nemá na sobě tolik chromu. Obávané chromované „hokejky“ ve spodní části dveří jsou tady pouze naznačené, což je z mého pohledu rozhodně lepší řešení. Dokonce i záď se povedla a připomíná spíše větší „trojku“, případně „čtyřku“ Gran Coupé. Přístrojová deska je v rámci modelu revoluční, jinak je to ale „sedma“ jako vyšitá. Očekávejme maximální komfort, spoustu místa a moderní vymoženosti jako je například ovládání gesty. Je to potřeba - konkurenční Mercedes-Benz E se totiž už dopředu velmi dobře připravil!

BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

Vůz na snímcích nese označení 540i, což značí třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m. Takové parametry má alespoň agregát pod kapotou menší řady 3 a mohu zodpovědně říci, že se jedná o klenot. Vedle šestiválců, ať už zážehových nebo vznětových, se však v nabídce samozřejmě objeví také významně přepracované přeplňované dvoulitry (kupříkladu ty vznětové mají dvě turbodmychadla) a na vrcholu najdeme vidlicový osmiválec biturbo o objemu 4,4 litru a výkonu okolo 450 koní. Více informací přineseme po oficiálním představení vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků