BMW 5 (G30) odhaleno! Zatím neoficiálně před zítřejší premiérou

BMW nás na premiéru nové generace řady 5 připravovalo už dlouho, a dokonce zveřejnilo, kdy se tak stane. Podle všeho ale první snímky vozu utekly trochu neplánovaně.

Ano, přesně tak – v galerii můžete vidět první snímky nové generace BMW 5 (G30). Objevily se na Germancarforu a podle očekávání jde o menší interpretaci vlajkové lodi 7. Na tom samozřejmě není nic tak zvláštního, vždyť nejenom BMW v dnešní době naplno aplikuje jeden designový styl na všechny nové modely, musím nicméně uznat, že se mi „pětka“ líbí více než „sedma“.

Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

Důvod je prostý: nevypadá tak okázale a nemá na sobě tolik chromu. Obávané chromované „hokejky“ ve spodní části dveří jsou tady pouze naznačené, což je z mého pohledu rozhodně lepší řešení. Dokonce i záď se povedla a připomíná spíše větší „trojku“, případně „čtyřku“ Gran Coupé. Přístrojová deska je v rámci modelu revoluční, jinak je to ale „sedma“ jako vyšitá. Očekávejme maximální komfort, spoustu místa a moderní vymoženosti jako je například ovládání gesty. Je to potřeba - konkurenční Mercedes-Benz E se totiž už dopředu velmi dobře připravil!

BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

Vůz na snímcích nese označení 540i, což značí třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m. Takové parametry má alespoň agregát pod kapotou menší řady 3 a mohu zodpovědně říci, že se jedná o klenot. Vedle šestiválců, ať už zážehových nebo vznětových, se však v nabídce samozřejmě objeví také významně přepracované přeplňované dvoulitry (kupříkladu ty vznětové mají dvě turbodmychadla) a na vrcholu najdeme vidlicový osmiválec biturbo o objemu 4,4 litru a výkonu okolo 450 koní. Více informací přineseme po oficiálním představení vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků