BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

V Mnichově připravili svůj další hybrid. Jen věříme, že nedopadne podobně smutně jako SUV BMW X6 ActiveHybrid…

Automobilka BMW se zaváděním automobilů s hybridním pohonem zrovna nespěchala, ale nelze říci, že by alternativní druhy pohonů ignorovala. Z posledních let jsou dobře známy projekty zkoumající možnosti využívání plynových, elektrických nebo vodíkových zdrojů. V současnosti nabízí jen dva hybridní modely, sedan 7 ActiveHybrid a SUV X6 ActiveHybrid.

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že typ BMW X6 ActiveHybrid pro nedostatek zákazníků končí, zatím jen v USA, ale s největší pravděpodobností se přestane vyrábět úplně. Důvodů pro nezájem motoristů bude více, mezi ty nejdůležitější patří cena (X6 ActiveHybrid je jen o nějakých 150 000 Kč levnější než vrcholné BMW X6 M!) a nikterak nízká spotřeba paliva v porovnání s modelem X6 M je v průměru nižší jen o 3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Již na počátku příštího roku to však BMW s hybridem hodlá zkusit znovu, přičemž půjde o sedan BMW 5 ActiveHybrid, o jehož přípravách jsme psali již vloni na jaře. A i v tomto případě chce jít BMW především cestou síly, neboť novinka vychází z verze BMW 535i, jehož přeplňovaný šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) není zřejmě tím ideálním základem pro vyloženě hospodárné vozidlo.

BMW 5 ActiveHybrid je oproti standardní verzi doplněn kompaktním elektromotorem s výkonem 56 koní (40 kW) a nejvyšším točivým momentem 210 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou má pohonná soustava novince zajistit kombinovaný výkon 340 koní (250 kW) a točivý moment 450 Nm. Dynamické parametry mají být dosti podobné standardnímu BMW 535i, ale průměrná spotřeba by měla klesnout na 6,4 l/100 km, což je s ohledem na výkonové parametry (např. 0 – 100 km/h za 5,9 s) velmi zajímavou hodnotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů, jež vozu umožňují ujet průměrnou rychlostí 35 km/h vzdálenost zhruba 4 km na čistě elektrický pohon. Funkce Eco Pro pak nabídne možnost při ustálené rychlosti do 160 km/h zhasnout spalovací motor a udržovat ji elektromotorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků