BMW 4 Gran Coupe přilétá ze vzduchoprázdna, ale s jasným cílem

Po řadě úniků snímků a informací vám nyní můžeme podrobně představit třetí karosářskou verzi řady BMW 4.

Automobilka BMW vyčlenila sportovně střižené verze své řady BMW 3, dostupné jako sedan, kombi a hatchback Gran Turismo, do zvláštní, zcela nové řady 4. Loni v červnu bylo představeno BMW 4 Coupé, následované v říjnu verzí BMW 4 Convertible, a nyní se tato mladá rodina rozrůstá již o svého třetího člena: stává se jím „čtyřdveřové kupé“ BMW 4 Gran Coupe. Také tento vůz je pro BMW prvotinou, ať už jde o jméno, nebo typ karoserie, jenž v hrubých rysech odkazuje na starší BMW 6 Gran Coupe z prosince roku 2011.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové BMW 4 Gran Coupe má všechny vnější rozměry prakticky shodné s dvoudveřovým kupé

Jistě, i v tomto případě jde po technické stránce o „trojku“, jež kombinuje rysy sedanu a GT s dynamickým appealem kupé 4. Na trhu má novinka po všech stránkách blíže k Audi A5 Sportback než ke stuttgartskému modelu Mercedes-Benz CLA. Oproti původním spekulacím nakonec nové BMW 4 Gran Coupe nestojí na prodlouženém podvozku BMW 3 GT, ale zachovává si rozvor náprav výchozího BMW 4 Coupe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 4 Gran Coupe se stává třetím členem nové rodiny 4

Oproti kupé je navíc nové BMW 4 Gran Coupe jen o 12 mm vyšší (1 389 mm), o 14 mm delší (4 638 mm) a o 14 mm širší (1 825 mm), přičemž sedan BMW řady 3 je tak o plných 40 mm vyšší. Podobně jako stávající BMW GT z řad 3 a 5 a kupé i kabriolet řady 4 má i nové BMW 4 Gran Coupe dveře s bezrámovými okny, ale přístup k prostoru pro zavazadla je zajišťován elektricky výklopnou zádí zahrnující i zadní okno.

BMW 6 Gran Coupe oficiálně představeno (+ 133x foto)

BMW 6 Gran Coupe oficiálně představeno (+ 133x foto)

Zavazadlový prostor má základní objem 480 l a po sklopení opěráků zadních sedadel na pevné sedáky naroste na 1 300 l. K dispozici je také systém Smart Opener kombinovaný s bezklíčkovým zamykáním, jenž umožňuje otevřít víko zavazadlového prostoru pouhým máchnutím nohou pod zadním nárazníkem. U BMW řad GT je to již celkem běžný prvek, jenž přijde vhod zejména ve chvíli, kdy se k vozu blížíte s plnýma rukama.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro zavazadla je přístupný rozměrným víkem s elektrickým ovládáním

Evropští zákazníci budou mít už od počátku prodejů, jejichž start je nafázován na premiéru řady 4 Gran Coupe na březnovém ženevském autosalonu, z čeho vybírat. Benzínovým standardem se stane provedení BMW 420i se známým přeplňovaným čtyřválcem 2,0i o výkonu 184 koní (135 kW) následované silnější variantou 428i s výkonem 245 koní (180 kW) a završené šestiválcem 435i o výkonu 306 koní (225 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér bude k mání v celé škále verzí

Zkrátka nepřijdou ani fleetoví zákazníci i dobrovolní protagonisté vznětových motorů, kteří se mohou těšit na dvoulitrové čtyřválce v různých stupních naladění. Nové BMW 4 Gran Coupe tak bude zprvu k dispozici ve variantách 418d s výkonem 143 koní (tento motor přitom u 4 Coupe ani Convertible nefiguruje!) a 420d o výkonu 184 koní (135 kW), přičemž další diesely mají následovat již během letošního léta.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků