BMW 357Ci (E46): britská bestie s motorem Pontiac GTO

Ano, není to překlep, toto kupé BMW řady E46 na své zádi skutečně nese nápis 357Ci. Svůj život započalo v roce 2001 coby BMW 325Ci s továrním M Sport paketem, ale jeho stávající britský majitel se s dynamikou sériového motoru nespokojil, a tak do svého vozu vestavěl robustní osmiválec GM LS1 s objemem 5,7 l (odtud označení na víku zavazadlového prostoru), nicméně na první pohled si ničeho nevšimnete. Motor spolu s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením pochází z vozu Pontiac GTO (americká konverze australského Holdenu Monaro) a navazuje na něj zadní náprava z BMW M3 s diferenciálem s omezenou svorností. Pohonná jednotka i přední náprava včetně řízení doznaly v rámci celé přestavby dílčích změn, aby vše pracovalo, jak má. Posílena byla také brzdová soustava.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nápad vestavět osmiválec General Motors do BMW E46 to není rozhodně první, ale této britské stavbě nelze upřít důslednost a promyšlenost celého procesu, kterou lze posoudit také z přiložených snímků. Osobně mě navíc s jistou potutelností těší, že na první pohled se toto mohutně posílené BMW od podobných sériových strojů opravdu neliší, což může být v běžném provozu i na tuningových srazech zdrojem řady vtipných situací. O jízdních parametrech tohoto stroje se zdroje bohužel nezmiňují. 
 

Zdroj: ls1tech.com

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků