BMW 357Ci (E46): britská bestie s motorem Pontiac GTO

Ano, není to překlep, toto kupé BMW řady E46 na své zádi skutečně nese nápis 357Ci. Svůj život započalo v roce 2001 coby BMW 325Ci s továrním M Sport paketem, ale jeho stávající britský majitel se s dynamikou sériového motoru nespokojil, a tak do svého vozu vestavěl robustní osmiválec GM LS1 s objemem 5,7 l (odtud označení na víku zavazadlového prostoru), nicméně na první pohled si ničeho nevšimnete. Motor spolu s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením pochází z vozu Pontiac GTO (americká konverze australského Holdenu Monaro) a navazuje na něj zadní náprava z BMW M3 s diferenciálem s omezenou svorností. Pohonná jednotka i přední náprava včetně řízení doznaly v rámci celé přestavby dílčích změn, aby vše pracovalo, jak má. Posílena byla také brzdová soustava.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nápad vestavět osmiválec General Motors do BMW E46 to není rozhodně první, ale této britské stavbě nelze upřít důslednost a promyšlenost celého procesu, kterou lze posoudit také z přiložených snímků. Osobně mě navíc s jistou potutelností těší, že na první pohled se toto mohutně posílené BMW od podobných sériových strojů opravdu neliší, což může být v běžném provozu i na tuningových srazech zdrojem řady vtipných situací. O jízdních parametrech tohoto stroje se zdroje bohužel nezmiňují. 
 

Zdroj: ls1tech.com

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků