BMW 335i jako závodní speciál BMW Performance

Již tuto sobotu vystartuje do svého prvního ostrého závodu nové BMW 335i vyšlechtěné z nové generace F30.
Seznam kapitol
  1. BMW 335i Race
  2. Fotogalerie

Novinka vznikla ve spolupráci firem BMW South Africa a ADF Motosport a jezdit bude v letošním ročníku jihoafrického seriálu závodů cestovních vozů Wesbank Super Series. Do svého prvního závodu vyrazí již tuto sobotu na okruhu Killarney v Kapském městě, následovat bude kromě jiných také čtyřiadvacetihodinovka na Nürburgringu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 335i (F30) jako závodní speciál pro jihoafrický šampionát cestovníc vozů

Závodní speciál vychází ze sériového čtyřdveřového sedanu BMW 335i a zachovává si převážnou většinu jeho pohonné jednotky v podobě řadového, zážehového šestiválce s objemem 3,0 l a dvojitým přeplňováním. Důkladná odtučňovací kúra vedla ke snížení pohotovostní hmotnosti na 1 360 kg, což je o 225 kg méně než ve standardní verzi.

Zajímavosti | Sportovní auta | BMW | Premiéry | Palivo | Názory

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Závodní BMW 335i je zároveň opatřeno celou řadou dílů z nabídky oddělení BMW M Performance včetně karosářských doplňků. Společnost ADF Motosport ve spolupráci s firmou MoTeC dále vylepšila pohonnou jednotku například řídicí jednotkou se speciálním programem a schopností odesílat klíčová provozní data skrze GPS nebo výfukovým traktem Akrapovic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér vozu odpovídá požadavkům příslušných pravidel

Podle MoTeCu je nové BMW 335i prvním závodním automobilem historie s přímým vstřikováním, který byl přímo odvozen ze sériového modelu. Sání dostalo v rámci příslušných pravidel restriktor o průměru 40 mm na vstupu a turbodmychadlo s plnicím tlakem sníženým na 0,7 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmnáctipalcová kola BBS

I přes tato omezení pohonná jednotka nově vykazuje nejvyšší výkon 408 koní (300 kW) a točivý moment 600 Nm, což je o 102 koně (75 kW), resp. 200 Nm více než ve standardním odladění. Mezi další úpravy patří instalace výkonnějších brzd s kotouči M Performance o průměru 370 mm vpředu a osmnáctipalcových litých ráfků BBS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní vůz do značné míry vychází ze sériového provedení, je však o 225 kg lehčí

Takto upravená BMW 335i (F30) nabídne společnost ADF Motosport i soukromým jezdcům. Stavba každého z vozů údajně zabere více než šest týdnů a přijde vás v přepočtu na nějakých 4,9 mil. Kč.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní speciál BMW 335i se připravuje ke svému prvnímu startu...
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 335i Race
  2. Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků