BMW 335i: dvoustupňové přeplňování v benzínu

Podle Autocaru se BMW připravuje na uvedení trojky s označením 335i, která bude mít pod kapotou přeplňovaný šestiválec o objemu 3.0 l. Ten bude vycházet ze současného motoru s výkonem 190 kW a bude tvořit mezistupeň mezi M3 s osmiválcovým čtyřlitrem a modelem 330i. Na trhu by se nový motor měl objevit v první polovině příštího roku, následně na to přijde i dlouho očekávaná 400koňová M3.

335i bude mít výkon okolo 330 k (cca 242 kW), což je o 72 koní více, než má 330i a jen o 14 koní méně, než má současný model M3 (253 kW, 344 k). Řadový motor bude používat stejnou technologii přeplňování jako šestiválcový nafťák 535d, tedy dvě turba v sérii, která eliminují turboefekt a zvýší výkon v nízkých otáčkách. Jedno turbo se bude starat o nízké otáčky, druhé o vysoké.

Nový motor bude plnit emisní normu Euro 4 a díky technologiím Vanos a Valvetronic má mít i velmi rozumnou spotřebu. Je možné, že BMW spojí tento motor s novou dvouspojkovou sekvenční převodovkou podobnou DSG, kterou používá Volkswagen. Podle Autocaru se údajně chystá i model 335d, nafťák s dvoustupňovým přeplňováním a výkonem 200 kW a který nyní používá pětková řada v modelu 535d.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků