BMW 335Ci: malé-velké GT (první test)

52 komentářů

milda
24. září • 23:06

bullsit

mike
24. dubna • 11:05

Dobrý den, můžu jen přidat, že ne náhodou BMW 335i vyhrálo nejedno ocenění jak nadnárodní tak sklízí kladnou kritiku všech časopisů co píší o všem co čtyři kola má, tudíž názor šéfredaktora mi připádá dost neobjektivní a zaujatý... :-( ale možná je majitelem BMW M3 a prohrál ve sprintu.. ale i tak to nepochopím, nebot zase jen o časech to přeci není.. hezký den

frankie
30. ledna • 19:02

tento test je neobjektivní , hodnocení motoru i dalších parametrů např. k M je zcela v rozporu
s testem auto sportu, kdy na Nordschleife, Hockenheimu etc. testují vozy profesionální
jezdci -335 zde dostalo nejvíce bodů v součtu oproti M coupe, Z4 , CLK a dalším
rozhodně z tohoto testu nevyplývá, že dosažené časy jsou dosaženy s větší námahou a horšími
jízdními pocity než v dosluhujícím současném emku.
domnívám se , že autor měl zřejmě auto zapůjčené na víkend a možnost rozjet to např. v
Pflanzgarten skutečně nemá.
Již se těším na rozšířený test:-))

kundák
25. prosince • 23:49

jedině na w w w. a u t o t r e n d . c z vycházejí aktuální čerstvé testy!!!

Rocco
28. ledna • 16:14

Tu niet o com - pekne auto, nepodareny motor.
Keby som bral 3-ku kupe, vezmem radsej atmosfericky trojliter /ma nadherny zvuk a rychlejsiu reakciu na plyn, suhlasim s redaktorom/. Honbu za krutiacim momentom by som urcite prenechal 3-litrovemu dieselu. Namontovat dve turba na takyto motor znamena vziat mu to, preco je v sucasnosti najlepsim 3-litrom: tocivost a krasne nezaludny narast vykonu, ktory vyusti do totalnej spicky medzi 6 a 7 tisic otackami. Proste je to tam, kde to ma byt.
Namiesto tych dvoch turboduchadiel sa mali motorari BMW radsej naozaj drzat oznacenia 335i: to znamena prevrtat to na vyssi objem, priostrit elektroniku a hned by to bolo o niecom uplne inom. Navyse, pokial viem, tieto turba vyraba Mitsubishi.
Takze zhrnute a podciarknute - ten motor si taketo nieco jednoducho nezasluzil.
Na druhej strane, zaujimave by bolo porovnanie 330i steptronic vs 335i steptronic. S automatom by si tento motor rozumel pravdepodobne dobre. Ale namontovat automat do BMW /a navyse asi jedineho pekneho BMW v sucasnosti - Mr.Bangle, konecne si sa to naucil, dlho Ti to trvalo/, znamena nechat sa pripravit o velku davku radosti z jazdy. Aby mi do radenia pindal nejaky automat.....

Julio
25. května • 13:09

Tak takuto kravinu som uz davno necital. Vidiet ze toto pisal odbornik.
Nic proti 330i, je to nadherny hardver, ale argumentovat proti 335i tym, ze mu vzali tocivost a nezaludny narast vykonu... to je moc.
Ten motor je uzasne tocivy, nadherne fici cez 7000ot., pritom je uzasne pohodlny a zivy uz od nizkych otacok. Skuste sa v tom povozit. Nema to ziadnu pozorovatelnu turbodieru, skratka parada. Toto bol od BMW zasah do cierneho, ktory bol aj nalezite oceneny, kedze tento motor vyhral cenu International Engine of the Year a to pravom.
Turba su od Mitsubishi. Ano, Mitsu je zname tym, ze vyraba otrasne turba, ved sa pozrite na celu historiu ich aut Lancer Evo... Dufam ze uvodzovky si dokaze domysliet kazdy sam. Jazdim na roznych autach s turbami uz niekolko rokov, Mitsubishi vyraba jedny z najlepsich dostupnych na trhu, hlavne ked ide o "male" turba s dobrym vykonom a rychlou reakciou. Nehovorim teraz o triede vysokoobjemovych turb, kde sa pouzivaju hlavne turba Garrett, ale argumentacia ze to auto je zle, lebo su tam Mitsu turba, to je strasna blbost.
"Namiesto tych dvoch turboduchadiel sa mali motorari BMW radsej naozaj drzat oznacenia 335i: to znamena prevrtat to na vyssi objem, priostrit elektroniku a hned by to bolo o niecom uplne inom." Skus si clovece prestudovat elektroniku v 335i. Teraz nehovorim len o ECU (ladenie ECU je velmi konzervativne, ale otvara uzasne moznosti tuningu), ale celkovo komponenty elektroniky v motore. Ma to priame vstrekovanie paliva do valcov. Krystal rozprasuje palivo a elektronika reguluje jeho mnozstvo podla aktualnych podmienok pocas troch !!! vstrekov na jeden cyklus. Tak toto je fakt slabe... ani nehovoriac o tom ze ako som pocul ECU nepouziva staticku mapu ale je plne dynamicke na zaklade vstupov... to je tiez slabe. Co sa tyka objemu, zakladne tuningove pravidlo je, ze objem nicim nenahradis. Ale ten objem je dedikovany pre nove M3 4liter V8 tusim. A dovod, preco sa do aut davaju turba je, ze postacuje mensi objem, a teda aj vaha. Vdaka zostave 3l I6 + 2xturbo je tu auto ktore ma polahky 400k a 500+Nm, ale zaxovava si perfektne rozlozenie vahy 50:50, co by v pripade vacsieho objemu nebolo, nehovoriac o tom ze vacsi motor by uz nemohol byt radovy 6valec, lebo by sa do tohto auta nevmestil.
A steptronic - ten novy pouzity v tomto aute je o dost lepsi ako ten stary. Zmena prevodu za 0,1s hovori sama za seba. A pomocou radiacich pacok pod volantom mas nad autom plnu kontrolu. Je to skratka otazka preferencii,ci manual alebo automat. Ale tvrdit ze s automatom prichadza clovek o radost z jazdy... Ja prichadzam o radost ked vidim tieto kraviny.

iceman
22. prosince • 16:58

Video neni?

SkylineGT-R
22. prosince • 3:01

V dnesnej dobe to uz je tak ze cim novsi model, tym väcsie kolesa potrebuje aby nevyzeral smiesne. Pritom je zaujimave ze trojkovy sedan uz na 17" vyzera slusne. 17" na coupe su fakt mrnave a nie som masochista aby som jazdil na 19" runflat. MOja volba je 330i. 17" stacia a su este pohodlne, odpadne aero-hluk, ktory mozu sposobovat bezramove okna a atmosfericky motor bude lahsi, uspornejsi, s lepsou reakciou na plyn a pre mna hlavna vec, toci sa jak divy az do 7000...

Filip
22. prosince • 8:45

No pohodlne ... kombinace sportovní podvozek, 17" a větší Runflat --> pěkné natřásadlo :-) (mám 320D v téhle kombinaci)

MMira
22. prosince • 9:49

pošli RunFlaty do pekel a uvidíš tu změnu. já to udělal a komfort je někde úplně jinde. pravda, už to není tak stabilní, ale stáloto za to. jinak mám úplně stejnou kombinaci - 17" + sportovní podvozek

Tarper
21. prosince • 21:53

Miluju clanky pjandy o BMW a BMW. B-]

lapoz
21. prosince • 19:25

Klasika

h2o
21. prosince • 18:51

Nezdá se vám divný, že ten motor má max. točivý moment 400Nm v tak velkým rozmezí (1300-5000ot/min)? Není to chyba?

Radek Ondrášík
21. prosince • 19:56

To je právě výhoda toho dvojího přeplňování. První funguje od nízkých otáček, takže motor dosahuje již velmi nízko vysokého točivého momentu a následně se "připojí" druhé turbo, které ho "dodá" v těch středních a vyšších otáčkách.Na druhou stranu, točivý moment, který hýbe autem projde převodovkou, která ho pořádně změní a tak je pro nás stejně důležité, co máme na kolech, ne v motoru.

MMira
21. prosince • 20:38

Radku, v případě tohoto motoru jsi vedle. Tenhle nemá 2 turba sériově, ale paralelně. Tzn., že každé turbo dopuje 3 válce. Ten krouťák je dosahován kombinací přeplňování, double Vanosu a DI.

SkylineGT-R
22. prosince • 2:46

Tak-tak, turba su rovnako velke, respektive skor male. Niekto si to pomylil s x35d... ;-)
Siroky rozsah otacok, v ktorom je maximum kroutaku, je pochopitelny, ked si uvedomis, aky maly narast vykonu a relativne aj kroutaku oproti atmosferickemu motoru znamenaju 2 turba naviac. A o to im v BMW islo. Aby si nemusel cakat ako v STi do 3 - 4 000, kym sa nieco zacne diat. Podobny priebeh ma motor v Bentley Continental GT, 650 NM na 6 litrov 2x turbo nic moc, ale v akom rozmedzi...

maptun
25. ledna • 7:58

Tak v tomhle se musím zastat pana Ondrášíka, sice neznám podrobný technický popis tohoto BMW, ale vysvětlete mě, jak každé turbo může dopovat 3 válce, když je to ŘADOVÝ šestiválec. To je možné pouze u V motorů, kdy na každou řadu je jedno turbo!!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Julio
25. května • 13:28

velmi jednoducho. Zvody su rozdelene, valec 1-3 1, turbo, valec 4-6 2. turbo. Tie turba su paralelne aj svojim ulozenim ;-)
A co sa tyka toho priebehu tocaku 400Nm pri 1400-5000 otackach, je to docielene prave tym, ze su tam pouzite male efektivne Mitsubishi turbinky, ktore sa uz pri tych nizkych otackach dokazu roztocit a tlacit dostatok vzduchu, podporene priamym vztrekovanim paliva do valcov (Nissan to oznacoval GDI) a elektronikou, ktora to reguluje a skor kroti vyssi vykon a tocak v celom rozsahu, coho je tato zostava schopna.
Nakoniec staci sa poobzerat po forach - jednoduchym pridanim predradeneho ECU pred standardne ECU (tzv. pig-tail ECU, neurazajte to prosim slovom "chip") potiahli vo Vishnu Performance vykon hore o 60-70k a tocak o 80-100Nm, bez vymeny cohokolvek v aute, pricom pri beznej prevadzke mierne klesla spotreba.

Driver
21. prosince • 16:42

Těch fotek mohlo být víc....

RS
21. prosince • 9:21

Ta ty prachy at si to nechaji.

JSmith
21. prosince • 19:56

Vidite ve clanku nekde cenu vozu? Ja ne, ale je mozny, ze jsem ji ignorantsky prehledl:-D Jinak krasny auto, povedeny test. Nic jineho se od BMW ani od sefredaktora neceka;-)

Cooper S
21. prosince • 19:03

Mně se naopak ta cena zdá OKB-]B-]
Kde ale teče krev je příplatková výbava...

Grazl
21. prosince • 8:13

Ty mřížky jsou určitě z Tahokovu :-D

a
21. prosince • 6:01

Výkon a vynamika je to jediné, co mají oba vozy podobného

tuky
21. prosince • 6:18

tiez som si vsimol, ale inak then test je velmi slusny...tusim sa tu zacinaju objavovat redaktori co vedia nieco o autach :-)

KIWI
21. prosince • 9:13

TOMU HOVORIS DOBRY REDAKTOR? TO S TYM AERODYNAMICKYM HLUKOM MA VYTOCIL. KTO, KEDY A KDE BUDE JAZDIT 250KM/HOD? KAZDY TEST BY MAL BYT REALNY - NORMALNA PREVADZKA S MOZNOSTOU MAT REZERVU VYKONU - A NIE V KAZDOM TESTE ROBIT Z HOCIJAKEHO AUTA PRETEKARSKY VOZ...

mayklmaykl
21. prosince • 10:59

vzdyt to je naprosto v poradku-aspon vim ze budu mit ve 250km/h v aute trochu bordel,nemysli si ze tady v te zemi nikdo nejezdi 250...200km/h se da jet v podstate na kazde okresce kdyz pospichas a na dalnici kdyz je volno muzes svihat 250+ takze iformace je na místě

Radek Ondrášík
21. prosince • 10:02

A proč vám to vadí, že máte o informaci navíc? Je jedno, zda takto bude jeztid jeden majitel za sta, nebo žádný, ale zákazník bude vědět, že prostě když pojede nad 240 km/h, tak bude mít v autě velký hluk, ten kdo tak rychle nepojede, tak se ho to netýká.A tato rychlost přece není o závodění, ale o rychlém přesunu na silnicích, kde to zákon a provoz umožňuje.

chr
21. prosince • 12:16

Me to nevadi, me vadi ze nejsou informace napr. o polomeru otaceni, progresivnim posilovaci, naladeni ESP, naladeni brzd, jakypak si to zada olej atd.Mene dojmu z pocitu toho ze to opravdu neni sportak, a vice informaci ktere k necemu jsou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
brasci
21. prosince • 12:25

asi ti usla tato veta: Dnešní článek berte jako stručnější první dojmy ze svezení s vozem, zdaleka si neklade za cíl odhalit vše.

Venca
21. prosince • 12:05

v jinem testu jsem cetl ze auto nema samosvor, je to pravda?

Milan K
21. prosince • 10:48

Přesně tak - a navíc se jedná o srování v kategorii vozů, kde každá maličkost může hrát rozhodující roli. Nadto bych panu Jandovi nepřisuzoval žádnou negativní předpojatost - je fanda do BMW a jeho názory jsem si již několikrát ověřil v praxi.
V testovaném modelu jsem se měl možnost krátce svézt (automat). Dojmy veskrze pozitivní, i když se přiznám že kupé není zcela můj šálek kávy (jak dlouho tak vydrží podavač pásu ? :-) rok ?). Z motoru jsem byl poměrně příjemně překvapen - alespon mému stylu jízdy seděl výborně - i když je pravda, že postrádá jistou "sametovou kultivovanost" klasického V6 od BMW.
Jestli se bude dařit, rád bych si pořídil na jaře nové 3 Cabrio a tento motor je samořejmě žhavý kandidát ... i když cenový rozdíl oproti nižším verzím je drtivý.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
brasci
21. prosince • 11:19

az na to, ze BMW ziadny klasicky V6 ani nerobi :-D

Milan K
21. prosince • 12:38

Definujme si tedy klasický V6 u BMW - já osobně mám teď už druhou 330xi (šestiválec, 2996 objem, 190 kW, 300 Nm), předtím jsem jezdil v BMW 530i (tady byla pod kapotou ještě předchozí 170kW verze) a jako doplnění máme BMW 130i (šestiválec, 2996 objem, 195 kW, 315 Nm).
Jestliže jsem tedy zmiňoval vlastnosti šestiválce (sametový chod atd.) pohybuji se logicky v intencích těchto motorů od BMW (což jak doufám z příspěvku logicky vychází), na kterých mám najeto opravdu hodně a proto se cítím dostatečně erudován na posouzení jejich vlastností vzhledem k 335 Ci.
Nicméně možná mne díky Vašim hlubokým znalostem a řadě stejných zkušeností přesvědčíte o opaku ?

Cynik
21. prosince • 13:18

BMW děla R6, nikoli V6 - písmenko před číslem značí způsob uspořádání válců (buď do "V", nebo v řadě za sebou).

Radek Ondrášík
21. prosince • 13:31

Ano, a pak jsou ještě VR motory, které mají úhel rozevření velmi malý, proto nejsou brány za klasické V motory a ani za R motory ;-)

Jenyk
21. prosince • 14:21

VW.

DTSmaniac
21. prosince • 13:10

mozna kdybyste nebyl tolik erudovan a obcas otevrel haupnu, tak byste uzrel radovy sestivalec nikoliv V6 ;)

SkylineGT-R
22. prosince • 2:52

No teda, taky nadsenec a majitel troch 6-valcovych BMW sa teraz v diskusii dozvedel, ze jeho BMW s "klasickym V6" ma valce v rade... :-D
Mozno si myslel, ze V znamena Valec... ;-)

Filip
21. prosince • 21:05

Vy myslíte asi haubnu ne ? :-) Haupnu si otevíráte leda tady :-)

DTSmaniac
26. prosince • 23:02

tak jsem to asi preerudoval, fakt jsem nevedel, ze haubna je s B, asi proto, ze ji sam moc neotviram, leda kdyz chci dolit vodu do ostrikovacu :)

brasci
21. prosince • 18:12

to som sa mu snazil naznacit ale on nie a nie ma pochopit :-D

smudliky budliky
21. prosince • 18:06

To byla pěkná utěrka, co?

LK
22. prosince • 8:38

Tak tady jsem se fakt pobavil nad majitelem dvou bavoráků, co ani neví, co tam má za motor, ale vysolí všemožné technické údaje pro ohromení publika. :-D
DTSManiac a brasci mají deset bodů z deseti.

ExFun
22. prosince • 12:57

Moc to žerete. V6. R6. Tohle zajímá nadšence a ty, kteří BMW nemají a rádi o něm čtou :-D Majiteli je jedno jestli je tam V6 nebo R6, záleží, jak se to projevuje. Vsadím se, že určité % majitelů BMW vůbec netuší, že mají zadokolku.

John
21. prosince • 9:24

200 jezdi kde kdo, 250 take se najedou... je to dulezita informace ;-)

brasci
21. prosince • 9:21

no normalny clovek co si kupi taketo auto s tym bude bezne jazdit 250 ;-) to je realita :-))

Roustbíf
21. prosince • 1:39

Poutavé čtení, těším se na velký test nejlépe s nějakým pěkným videem ;-)

ccc
21. prosince • 1:31

vkusné auto!

chrobak truhlik
21. prosince • 4:57

len ma tak napadlo ci by sa nejak(ako?) dala zrazit ta strasna vaha na znesitelnych 1300?

mac2
21. prosince • 8:48

Těch 1600 kg je už i s řidičem 75kg a palivem - někdo udává hmotnost bez řidiče a někdo i bez paliva, to je třeba vzít v úvahu (suchá, pohotovostní a provozní hmotnost). Hmotnost by šlo srazit (bez újmy na bezpečnosti a komfortu) pouze použitím drahých materiálů nebo očesáním výbavy. Jenže karosérie z karbonu by asi stála víc, než celé sériové 335Ci.

_Teddy_
21. prosince • 8:23

1300 u takehoto vozu, s takymto motorom, a zadnym nahonom? Uf, to teda vazne pochybujem. Vsak dnes aj pomerne male auta (napr. Mazda3, Focus) maju 1200-1400, podla motorizacie. Verim ze BMW pouzilo vela lahkych a pevnych zliatin, dalsich 300kg tam neusetris. Jedine asi na ukor bezpecnosti...

Doporučujeme

Články odjinud