BMW 330e detailněji: Plug-in hybrid má 252 koní a novou funkci XtraBoost

5 komentářů

bzzz
17. listopadu • 14:30

Muze mi nekdo prosim pekne osvetlit metodiku mereni spotreby, kdyz to na baterky da az 60 km a prumer na 100 km je 1.7l benzinu?

pegas64
17. listopadu • 16:41

Hrubym odhadom je to prvych cca 75km s nabitou bateriou. Presne cisla neviem.
To znamena, ze bateria 12 kWh umoznila okolo 50km v EV (spotreba 24 kWh/100km) a na nasledujucich cca 25km sa spotrebovalo v hybridnom rezime 1.7 l (spotreba 4x 1.7 = 6.8 l/100km).
Tieto odhady priblizne sedia s US EPA udajmi pre predchadzajucu verziu BMW 330e 2018:
1. EV rezim: 47 kWh/100 mil = 29.4 kWh/100 km
2. Hybridny rezim: 30 mpg = 7.8 l/100km
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do...
Vzhladom na fakt, ze z jedneho udaja 1.7 l/100km zakaznik nie je schopny zistit svoju skutocnu spotrebu v EV/HEV, tak je pravdepodobne, ze nejaka pravnicka kancelaria by sa mohla sudit s automobilkou o financnu nahradu.

-x-
17. listopadu • 23:34

S tím souzením by to asi nebylo jednoduché, dnes už automobilky všude píší, že je to spotřeba podle normy s odkazy na předpisy EHK, takže by vysoudil suché z nosu, automobilka prostě řekne to co uvádíme není vaše spotřeba, ale spotřeba podle metodiky XYZ a nazdar bazar. Jedině kdyby někdo dokázal přes nezávislou zkušebnu doložit, že ta spotřeba podle této metodiky je vyšší, tak teprve by byla šance něco vysoudit.

,
17. listopadu • 14:45

to musíš do bruselu...

-x-
17. listopadu • 14:06

Škoda, že tam pořád cpou jenom plebsový čtyřválec, se šestiválcem by to bylo zajímavé auto.

Doporučujeme

Články odjinud